ایسنا نوشت:

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که چند فروند هواپیمای خریداری شده در راه ایران است، درباره آزادسازی نرخ بلیت این بخش از ناوگان حمل و نقل اعلام کرد: سال آینده آزادسازی نرخ بلیت هواپیما متناسب با مجموعه اقلامی که نرخ آن‌ها آزاد می‌شود، اجرا می‌شود.
 

علی نیکزاد اظهار کرد: پنج فروند هواپیمای فوکر 100 و ایرباس 310 و 320 خریداری شده که وارد کشور شده‌اند را طی 10 روز آینده و با پذیرش مسافر افتتاح خواهیم کرد.
وی با بیان این‌که هواپیماهای جدید دیگری که خریده‌ایم در راه است گفت: تعداد آن‌ها را اعلام نمی‌کنیم اما تا آنجایی که می‌توانیم ناوگان را نوسازی خواهیم کرد.
نیکزاد ادامه داد: صندوق توسعه ملی را به کمک بخش خصوصی می‌آوریم تا بتوانیم در بخش حمل ونقل هوایی به نوسازی لازم برسیم؛ غیر از شرکت هواپیمایی هما که دولتی بود و به تامین اجتماعی واگذار شد، هیچ ایرلاین دولتی نداریم.
وی خاطرنشان کرد: نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی طی جلسات هفتگی انجام می‌شود تا خدماتی چون ایمنی، هدایت پرواز و مقررات نشست و برخاست که شوخی‌بردار نیست و کسی حق عدول از آن را ندارد، کنترل کنیم.
وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که افزایش 65 درصدی نرخ بلیت هواپیما در راستای افزایش کیفیت پروازها نبود گفت: نرخ بلیت افزایش یافت چون قیمت سوخت از 200 به 700 تومان رسید و نرخ دلار از 1226 تومان به 2450 تومان افزایش یافت اما ما وظیفه بالا بردن کترینگ را برای خدمت‌رسانی بهتر به مسافران داریم و اگر دراین زمینه ایرلاینی کم‌کاری کند، حتما تذکر می دهیم.
وی درباره آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در سال آینده طبق برنامه پنجم توسعه گفت: امسال نرخ بنزین به عدد فوب خلیج فارس می‌رسد و در سال آینده متناسب با مجموعه اقلامی که آزادسازی می‌شوند، آزادسازی نرخ بلیت هواپیما را پیش می‌بریم.
نیکزاد از افزایش 20 درصدی نرخ بلیت اتوبوس برای نوروز 92 خبر داد و گفت: از 23 بهمن‌ماه تا ابتدای اسفند بلیت روزهای 24 اسفند سال جاری تا شانزدهم فروردین ماه 92 به صورت اینترنتی و از 23 بهمن ماه به صورت حضوری و اینترنتی به فروش می‌رسد.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بیش از 50 درصد از 18 هزار و 600 اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی جاده‌ای که در نوروز به مسافران خدمت می‌دهندVIP یا ویژه هستند.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 274113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
    2 0
    نرخ تاکسی شهرستانها(رشت) چی ازاد نمیشه متناسب با سایر اقلام آخه 200 تومان 300 تومان فکر کنم قبل این گرونیا هم تناسبی با نرخ اقلام نداشت چه رسد به الان .