انتقاد نمایندگان به اتفاقات روز یکشنبه مجلس در جریان استیضاح وزیر کار محور اصلی نطق‌های امروز نمایندگان بود.

به گزارش خبرآنلاین، غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت در نطق میان دستور امروز خود با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: حادثه روز یکشنبه در مجلس یک روال عادی در نظام آزادگونه مردم سالار دینی بوده است. گرچه بهتر بود برخی مسائل که جای طرح آن در مجلس نبود اتفاق نمی افتاد، اما ظاهرا باقیمانده‌های جریانات فتنه، انحراف و نفاق دچار توهم شدید شده اند.
وی تصریح کرد: از همین تریبون اعلام می کنیم که کلیه مسئولان اعم از نمایندگان، کابینه دولت و مجموعه قوه قضاییه زیر چتر ولایت مطلقه فقیه ادامه دهنده راه شهدا و امام شهدا هستند. اثبات این ادعا هم حضور گسترده و پرشور مردم حزب الله و مومن در راهپیمایی 22 بهمن است.
نماینده رشت با بیان اینکه حضور مردم موجبات یاس آمریکای جنایتکار را فراهم خواهد ساخت، افزود: این حضور مهر تاییدی است بر اینکه تحریم و فشار و توطئه موجبات افزایش همدلی، همگرایی و وحدت بین مسئولان و مردم را فراهم ساخته است.
غلامرضا کاتب نماینده گرمسار نیز دومین ناطق امروز مجلس بود. وی با بیان اینکه امام در دوران زندگی‌اش درس اخلاق کارگزاران را به ما آموخت، گفت: باید این تفکر را الگوی روش مدیریتی‌مان قرار دهیم تا مردم را مورد محبت شان قرار دهند. آنچه که در روز یکشنبه شاهد آن بودیم خلاف اخلاق کارگزاران و خلاف تفکر حضرت امام بود. و امیدواریم این رویه تکرار نشود.
نماینده گرمسار با بیان اینکه مردم خواستار عمل به وصایای امام راحل و رهنمودهای هوشمندانه رهبر انقلاب از سوی مسئولان هستند، گفت: امام فرمود رمز بقای انقلاب در گرو پیروزی انقلاب است و رمز پیروزی انقلاب وحدت کلمه و توکل به خدا بود.
وی ادامه داد: در شرایطی که مردم از گرانی و تورم رنج می برند، دولت و مجلس باید تمام اهتمام خود را برای کنترل بازار و تصمیمات صحیح اقتصادی به کار ببرند. برای رسیدن به اقتصاد سالم توجه به تولید و هدایت سرمایه به سمت تولید یکی از تکالیف اصلی است. امروز تولیدکنندگان ستون فقرات اقتصاد کشور و محور استقلال و عزت کشور هستند.
کاتب اظهار داشت: باید به گونه‌ای تصمیم بگیریم که هدفمندی یارانه‌ها که اقدام مفیدی بود به طور جامع کامل اجرا شود. طوری که ما در 9 ماهه گذشته سال 91 شاهد بودیم که هزینه‌های جاری ما از اعتبارات خارج از چارچوب قانون هدفمندی یارانه ها تامین شد. طوری که در شش ماهه اول سال 24 هزار میلیارد ریال از این هدف خارج از چارچوب اعتبارات قانون هدفمندی تامین شد.
نماینده گرمسار با بیان اینکه کنترل تورم و رفع بیکاری مهمتر از پرداخت یارانه نقدی است، خاطرنشان ساخت: در بودجه 92 باید به گونه‌ای عمل کنیم که در اجرای ماده 12 قانون هدفمندی یارانه‌ها بخش هزینه ای آنها به صورت تفکیک هزینه مشخص شود تا از مسیر اصلی قانون منحرف نشود.
وی با انتقاد از سخنان معاون اول رییس جمهور که مجلس باید خود را با دولت تطبیق دهد، گفت: ما می گوییم دولت باید خود را با قانون تطبیق دهد نه اینکه مجلس بخواهد قانونی را تصویب کند که نیمی از آن باید در دولت بعدی اجرا شود.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 275446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    39 0
    آقا ما نفهميديم اين جريان فتنه چطوري تو اين قضيه دست داشتن؟!!!!