جمعی از منتقدان، نویسندگان و خبرنگاران حوزه سینما و اهالی سینما در آخرین روز جشنواره سی و یکم فجر به نشانه اعتراض روی سن سالن همایش‌های برج میلاد رفتند و فیلم پوران درخشنده را از روی سن دیدند.

به گزارش خبرآنلاین، ازدحامی که از اولین روز جشنواره در برج میلاد صورت گرفته و باعث شده بود تا اهالی رسانه و منتقدان سینمایی به صورت ایستاده به تماشای فیلم‌ها بنشینند ،در روز‌های پایانی جشنواره به اوج خود رسید.

حضور افراد غیر رسانه‌ای و سینمایی در محل کاخ جشنواره به حدی بود که بارها واکنش‌های مکتوب و شفاهی اهالی سینما و رسانه را به دنبال داشت.

 

پیش از این نیز در زمان اکران فیلم «دربند» ساخته پرویز شهبازی یکی از خبرنگاران حاضر در جشنواره به نشانه اعتراض به نبود جا در سالن، به روی سن رفت و رو به سالن نشست و لپ تاپش را روشن کرد. اقدام این خبرنگاران با واکنش مسئولان انتظامات مواجه شد و این خبرنگار از روی سن به پایین هدایت شد.

 

در آخرین روز جشنواره نیز حدود 40 نفر از منتقدان، نویسندگان و خبرنگارن حوزه سینما در اعتراض به وضعیت موجود در سالن مرکز همایش‌های برج میلاد، پیش از آغاز اکران فیلم «هیس، دخترها فریاد نمی‌کشند» ساخته پوران درخشنده ، روی سن رفتند و تا پایان اکران این فیلم روی سن نشستند.

ایلیا محمدی‌نیا، سحر عصرآزاد، خسرو نقیبی، امیر فرض‌الهی، الناز دینان، ابراهیم شیبانی، آتوسا قلمفرسایی، کیوان کثیریان، علی علایی، علی ظهوری، آیدا عزتی، شبنم میر زین‌العابدین، محبوبه افتخاری، علی نعیمی، محمدرضا مقدسیان، وحید سعیدی، احمد رنجبر، پریچهر باقری، صادق شایسته، شاهین امین، مریم نراقی، پور صباغ، نادر طریقت، مجید توکلی، داود زادمهر،محمد صابری، مصطفی احمدی، محمدرضا فهمیزی، امید نجوان و ... از جمله منتقدان، نویسندگان و اهالی رسانه و اهالی سینما بودند که روی سن  نشستند و آخرین فیلم جشنواره در برج میلاد را در بد ترین وضعیت ممکن دیدند.

 

عکس: بهرنگ دزفولی زاده

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 276083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهرزاد IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
    22 2
    چقدر تحقیرآمیز! واقعن تماشای فیلم های همچین جشنواره ای ارزش این همه توهین و ... داره؟!!!!!
  • مونا IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
    18 0
    امسال واقعا افتضاح بود. حق داشتن این دوستان . دستشون درد نکنه .
  • مانی IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
    16 0
    کار این عزیزان رو ستایش میکنم . دم همشون گرم
  • بدون نام IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
    16 0
    از روز اول باید این کارو میکردید.
  • بدون نام MY ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
    9 8
    جالبه اعتراضشون هیچ نتیجه ای هم نداشته جز ضعیف شدن چشماشون!
    • بدون نام FR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
      10 1
      ماشالله سلسله جبال نمکی!
  • رضا IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
    1 13
    الان باید نشان شجاعت و لیاقت داد به این دوستان؟ آیا اگر کسی به این وضع اعتراضی نداشته حقی ندارد؟ آیا این کار باعث ضایع شدن حق کسی نشده؟ این که یک عده در سالن نشستند و باید فیلم را با یک عده افرادی که پایین تصویر نشستند تماشا کنند حق است؟ فکر نمی‌کنید این کارها مال دانشجوهای سال اولی است؟ فکر نمی‌کنید روزنامه‌نگار باید خودش بی‌طرفانه و از رسانه‌اش اطلاع‌رسانی کند و نه این که برود در متن ماجرا و خودش بشود سوژه خبر؟
    • لیلا US ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
      5 0
      تو چی؟ اصولا فکر می کنی؟
  • علیرضا IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
    6 0
    واقعا حرکت درستی کردن . البته کو گوش شنوا!!!!
  • فاطمه سادات IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
    7 1
    بنظرم حرکت خوبی بود .امیدوارم نتیجه اش رو سال آینده ببینیم و دیگه مجبور نباشیم در حضور نوزادان فیلم هارو سر پا ببینیم!
  • محمد IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
    3 0
    جالبه که خودخبرنگاران قبول کردند که در برج میلاد به همراه مهمانان فیلمها را ببینند والا قرار بود که پردیس ملت یا سینما فلسطین سینمای رسانه ها باشه