۰ نفر
۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۰

ایسنا نوشت:

 منابع مخالف سوری از تشکیل اولین شورای محلی مخالفان در استان حلب به منظور اداره مناطق تحت تسلط مخالفان در این استان خبر دادند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، یحیی نعناع، یکی از مخالفان سوری اعلام کرد، مخالفان سوریه در ترکیه به منظور انتخاب اعضای اولین شورای محلی مخالفان در حلب رای‌گیری کردند.

وی که خود نامزد این انتخابات است، اعلام کرد: این اولین باری است که در شهر حلب شورای محلی ایجاد شده و اعضای آن با آزادی کامل انتخاب شدند. ما امیدواریم که همه بخش‌های سوریه نیز به زودی شاهد انتخابات آزاد باشند.

نعناع درباره علت تشکیل شورای محلی مخالفان اعلام کرد: این شورا که 29 عضو دارد به منظور اداره مناطقی که تحت تسلط مخالفان در استان حلب است، تشکیل می‌شود و به دلیل ناآرامی و نبود امنیت در شهر حلب ما نتوانستیم عملیات رای‌گیری را در این استان برگزار کنیم.

وی در ادامه افزود: هدف اصلی ما از تشکیل این شورا اداره امور اداری مردم حلب و تضمین حفاظت از زیرساخت‌ها، شبکه‌های آب‌رسانی و موسسات عمومی جهت از سرگیری روند سیاسی است.

عبدالرحمان الحاج، یکی از اعضای شورای ملی مخالفان سوریه نیز اعلام کرد: مکانیسم رای‌گیری به دلیل تقسیم استان حلب به پنج منطقه بسیار پیچیده بود.

اعضای شورای مخالفان از میان 240 تن که بیشتر آنها جزو مسوولان محلی هستند، انتخاب می‌شوند. قرار است نتایج این انتخاب امروز (دوشنبه) اعلام شود.

الحاج در ادامه افزود: رای‌گیری در ترکیه باعث نمی‌شود که شورای محلی مخالفان در حلب مقرش را در سوریه دایر نکند و تشکیل شورای محلی به این معناست که این شورا از حالا به بعد امور مربوط به شهر حلب را بر عهده خواهد گرفت و این امور دیگر به صورت فردی اداره نمی‌شود.

از سوی دیگر، احمد معاذ الخطیب، رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه نیز روز یکشنبه در بخش‌های از استان حلب به گشت‌زنی پرداخت و از این مناطق بازدید کرد.

یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: معاذ الخطیب برای اولین بار وارد سوریه شده و از دو شهر منبج و جرابلس بازدید و سپس سوریه را به مقصد ترکیه ترک کرد.

تصاویری که توسط مخالفان سوریه پخش شده نشان می‌دهد الخطیب پس از ورود به سوریه از طریق شهر مرزی غازی آنتپ در مرزهای ترکیه و سوریه در بازاری که تحت کنترل ارتش آزاد بود گشت‌زنی کرده و با جمعی از مردم استان حلب دیدار کرد.

وی همچنین در میان صدها تن از مخالفان که برای انتخاب نمایندگان‌شان در شورای محلی حلب جمع شده بودند، ادعا کرد، ارتش آزاد در حال حاضر 70 درصد از شهر حلب را در اختیار دارد.

معاون الخطیب نیز اعلام کرد که الخطیب در سفرش به سوریه به همراه فرماندهان مخالفان سوری با جمعی از چهره‌های برجسته مخالف و نیز فرماندهان نظامی ارتش آزاد دیدار کرد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =