۰ نفر
۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۵

ایسنا نوشت:

 رهبر جریان صدر عراق از هواداران خود خواست تا با هدف وادار ساختن دولت برای تصویب بودجه مالی کشور روز جمعه در تمام استان‌های عراق تظاهرات کنند.

 به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، دفتر مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بر اساس فراخوانی که مقتدی صدر با هدف وادار کردن دولت برای تصویب قانون بودجه مالی سال 2013 صادر کرد، تظاهرات گسترده‌ای پس از نماز جمعه در تمام استان‌های عراق برگزار می‌شود.

از سوی دیگر بهاء الاعرجی، رئیس فراکسیون آزادگان در پارلمان عراق روز یکشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در ساختمان پارلمان این کشور گفت: فراکسیون آزادگان از تمام گروه‌های سیاسی می‌خواهد تا روز دوشنبه برای رای دادن به بودجه سال 2013 در جلسه پارلمان حضور یابند.

بهاء الاعرجی تصریح کرد: در صورتی که رای‌گیری بودجه اجرا نشود، تظاهراتی با هدف اعمال فشار به فراکسیون‌های سیاسی و پارلمان برگزار خواهد شد.

ده‌ها تن از اعضای جریان صدر 26 فوریه با هدف تصویب بودجه سال 2013 در مقابل پارلمان عراق در منطقه "الخضراء" در مرکز بغداد تحصن کردند.

این در حالی است که فراکسیون آزادگان طرف‌های سیاسی را به اعمال فشار برای تصویب قانون بودجه با هدف دستیابی به منافع مادی بیشتر متهم کرده است.

به دنبال آن که اسامه النجیفی، رئیس پارلمان عراق در 25 فوریه نشست پارلمان را به تعویق انداخت تا فراکسیون‌های سیاسی بر سر پیش‌نویس بودجه به توافق برسند، قرار است پارلمان عراق امروز (دوشنبه) به پیش‌نویس قانون بودجه رای بدهد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280264

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =