معاون امور قانون اساسی رئیس جمهورمی گوید: چاوز یک شخصیت سیاسی است و دولت می تواند در این مورد تصمیم بگیرد که یک روز را عزای عمومی اعلام کند.

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا میرتاج الدینی در حاشیه همایش دفاع همه جانبه در دانشگاه دفاع ملی در خصوص تصمیم دولت برای اعلام روز چهارشنبه به عنوان عزای عمومی، گفت: درباره شخصیتهای علمی و علما و بزرگان اینگونه اقدامات از طرف رهبر معظم انقلاب انجام می شود.
هیات دولت به دنبال درگذشت هوگو چاوز روز چهارشنبه را در ایران عزای عمومی اعلام کرد.
رئیس جمهور هم در جلسه هیات دولت چاوز را یک «حزب الهی تمام عیار»، «مومن واقعی و انقلابی» خواند که با «روحیه ای پاک، لطیف و مخلص»، همواره در کنار مردم بود و در مسیر خدمت به آنان تلاش می کرد.
معاون رئیس جمهور در واکنش به سوال یک خبرنگار درباره اینکه دولت در خصوص مرگ آیت الله خوشوقت و آقامجتبی تهرانی عزای عمومی اعلام نکرد، اظهار داشت: بعد از درگذشت آیت الله خوشوقت و آقا مجتبی تهرانی دولت حضور فعالی داشت. حتی در تشییع مراسم آیت الله خوشوقت جلسه دولت نیمه کاره ماند تا اعضای دولت در مراسم ایشان در حسینیه امام خمینی مثل رئیس جمهور شرکت کنند.
وی تاکید کرد: «اما در مورد علما تصمیم گیرنده شخص رهبری است و ما نباید این دو موضوع را با هم مقایسه کنیم.»
پیام تسلیت احمدی نژاد به مناسبت درگذشت هوگو چاورز انتقاداتی را به دنبال داشت تا جایی که سید احمد خاتمی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیام رئیس جمهور برای درگذشت چاوز زیاده روی داشت، درباره طرح موضوع بازگشت چاوز همراه با حضرت مسیح(ع) و امام زمان(عج) به زمین گفت:« رئیس جمهور خودش می داند که این پیام در حوزه های دینی عکس المعمل دارد.»
اما معاون قانون اساسی رئیس جمهور نظر دیگری دارد و می گوید:«نباید بحث های فرعی را نسبت به موضوعات اصلی برجسته کنیم، اصل موضوع این است که چاوز یک شخصت انقلابی و مبارز بود و با الهام گرفتن از آرمان های امام خمینی تربیت شده بود»
وی با بیان اینکه اگر فردی حتی رئیس جمهور هم نباشد و تنها یک شخصیت سیاسی و فرهنگی باشد که افکار امام و انقلاب را این گونه مطرح کند ما از وی حمایت می کنیم چه برسد به فردی که 16 سال رئیس جمهور ونزوئلا باشد، ادامه داد: چاوز تفکرات انقلاب را در آمریکای لاتین حتی در جمع سازمان ملل بارها مطرح کرد. امام نسبت به امریکا فرمودند این یک شیطان بزرگ است و چاوز نیز همین موضوع را در سازمان ملل مطرح کرد.
میرتاج الدینی تاکید کرد: همه ویژگی های چاوز ماند عدالت خواهی و مردمی بودن او ویژگی مطلوب انقلاب است. حالا دفاع از چنین فردی با پیام تسلیت حمایتی که بخشی از آن پررنگ ترشده است چه اشکالی دارد؟!. شاید در بخشی از این پیام مواردی مطرح شده که مورد قبول بعضی ها نباشد و ما نباید مسائل فرعی را بیشتر از مسائل اصلی ترجیح دهیم.
وی تصریح کرد: ما نباید یک شخصیت انقلابی در امریکای لاتین را که طرفدار انقلاب بود با مطرح کردن این مسائل حاشیه ای تحت الشعاع قرار دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی نیز در واکنش به پیام تسلیت احمدی نژاد و طرح کردن مساله رجعت گفت: کسی در گوشه ای از دنیا می میرد و کسی هم از گوشه دیگر دنیا تسلیت می گوید و می‌نویسد«که من اطمینان دارم که او از عباد صالح است و او به همراه مسیح و مهدی موعود خواهد آمد» شما چکاره هستید که این حرفها را بر زبان می آورید، کسی که دستش را از دست مراجع خارج کند دچار این غفلت ها خواهد شد. 

رییس ستاد اقامه‌ نماز که در بیستمین سالروز تأسیس کانونهای فرهنگی هنری مساجد قم که در مدرسه امام خمینی(ره) برگزار شد سخن می گفت ادامه داد: بر این اساس، امام زمان که برای ظهور 313 یار می خواهد ، به گفته این آقا یکی از آن 313 نفر مشخص شده که کیست، این نشان می دهد وقتی انسان از ریل کتاب الله و عترت خارج شود به کجا خواهد رفت. 

وی خاطر نشان کرد: دین حساب و کتاب دارد، کسی حق ندارد از این صحبت ها کند و به طور مثال بگوید ظهور نزدیک است و یا مراد از یمانی مقام معظم رهبری و یا مراد از دجال فلانی است، این اشتباه است رسیدن به این مطالب نیاز به یقین دارد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی یادآور شد: وقتی شما چیزی را می پسندید و از روی سلیقه شخصی حرفی را می زنید، نباید به صورت عمومی ابراز کنید، ما باید دین را از کتاب الله و عترت بگیریم. وی ادامه داد: این پیام که از تلویزیون پخش شد، من به عنوان یک معلم قرآن باید بگویم که اینها منکر است و هر کس از این حرفها بزند دستش را از دست مراجع برداشته است، آدم برای یک لقمه نان نباید ساکت باشد و چشمش را از روی خیلی چیز ها بردارد.
/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
    73 12
    یکی از 313نفر چاوز بود و یکی دیگشون هم حتما مشایی است
  • بدون نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
    60 14
    این مصداق کامل همون حکایت هست که می گه" هر چی همش بزنی بوی گندش بیشتر در میاد" بهتر حضرات بیخیال بشن و دیگه توجیه نکنن.
  • بدون نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
    58 14
    توجیه نکنید آقای میر تاج الدینی. متن تسلیت آقای احمدی نژاد زیاده روی بود و بی ربط
  • شكرخند IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
    41 9
    فصل مشترك خيلي ها در دنياي سياست مبارزه با امپرياليسم است اما آيا ميتوان اينرا به عنوان يك شاخص يا اعتبار ديني براي افراد در نظر گرفت آقاي چاوز با راي مردم به رياست جمهوري رسيد وتفكرات سوسياليستي داشت كه اگر مورد بررسي قرار گيرند با مباني ديني و اعتقادي ما متفاوت است.نمي توان ايشان را شبه قديس و يا رهباني قلمداد كرد كما اينكه در اين مبارزه افرادي مثل چه گوارا بسيار پيشرو تر بوده اند.
  • بدون نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
    61 9
    يعني ميفرمائين آرمان امام خميني سوسياليزم بوده؟
  • بیژن IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
    14 8
    بخدا اگر این آقایان را ول کنید فردا میگنن فیدل کاسترو نعوذلالله خود امام زمانه. خوب شما که اینقدر اثرگذراید چرا یک ذره پوتین را تغییر نمی دید یا یک کوچولو روی مرسی نمی تونید تأثیر بگذارید و تبدیلش کنید به یکی دیگه از یاران امام زمان. خجالت بکشید و دست از سر اعتقادات این مردم بردارید. به اندازه کافی به اعتقادات مردم مسلمان و ولایتمتدار لطمه زده اید.
  • هم وطن IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
    9 2
    آقاي چاوز دشمن امريكا بوده درست،اما مقدس نبوده ايشان پول نفت را ميداد تامردمش از بابت شرب خمر كمبودي نداشته باشند، البته در كنار اين بنزين و قيمت خودرو در ونوزوئلا خيلي خيلي پايين بود ، و هم چنين كشوري ميباشد كه در آن مسائل اخلاقي و پايبندي به خانواده خيلي خيلي زياد اهميت ندارد، آري هوگو چاوز خيلي مقدس بود !