۰ نفر
۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۱

کره‌جنوبی و آمریکا امروز 11/ مارس / 2013 رزمایش سالانه خود را به رغم تهدیدها از سوی کره‌شمالی آغاز کردند.

به گزارش خبرآنلاین رزمایش سالانه آمریکا و کره‌جنوبی در حالی آغاز شده است که تنش‌ها در شبه‌جزیره کره اخیرا تشدید شده و پیونگ‌یانگ تبلیغات گسترده‌ای را علیه این رزمایش آغاز کرده است.

در این رزمایش حدود هزار نیروی کره‌جنوبی و سه هزار نیروی آمریکایی حضور دارند.

در همین حال واحد مرکزی خبر در گزارشی به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت:نیروهای کره جنوبی و آمریکا امروز دوشنبه در حالی رزمایش های نظامی سالانه خودشان را آغاز کردند که کره شمالی به شدت این رزمایشها را محکوم کرده است. کره شمالی سئول و واشنگتن را به حمله هسته ای تهدید و خط تلفن اضطراری خود را با کره جنوبی قطع کرده است.
کره جنوبی و آمریکا که بیست و هشت هزار و پانصد سرباز در جنوب شبه جزیره کره مستقر کرده اند رزمایشهای خود را به نام « اراده کلیدی» آغاز کردند.
در این رزمایشها ده هزار نیروی کره جنوبی و سه هزار و پانصد سرباز آمریکایی شرکت کرده اند.
پیونگ یانگ نیز مانند هر سال این رزمایشها را محکوم و آنها را تجاوز کره جنوبی و متحدش واشنگتن به کره شمالی توصیف کرد.
رزمایشهای امروز پس از گذشت یک هفته تنشهای بسیار شدید در شبه جزیره کره برگزار شد. پیونگ یانگ هفته پیش تهدید کرد از روز دوشنبه توافقنامه ترک مخاصمه را فسخ خواهد کرد و همچنین به آمریکا هشدار داد خودش را در معرض یک «حمله هسته ای پیشگیرانه» قرار خواهد داد.
شلیک موفقیت آمیز موشک کره شمالی در ماه دسامبر که کره جنوبی و متحدانش آن را موشک بالستیک در نظر گرفته بودند ،‌ سومین آزمایش هسته ای در ماه فوریه و سپس تحریمهای جدیدی که روز جمعه در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید از دیگر عواملی به شمار می روند که در افزایش تنشهای اخیر نقش داشته است. رژیم کره شمالی پس از تصویب این تحریمها در سازمان ملل اعلام کرد از این پس همه توافقنامه های غیرتهاجمی بین دو کره را باطل و فاقد اعتبار در نظر می گیرد.
روزنامه رودونگ سینمون متعلق به حزب کمونیست کره شمالی در شماره امروز خود «پایان کامل» توافقنامه ترک مخاصمه بین دو کره را اعلام کرد. وزارت وحدت دو کره که مسئولیت روابط بین دو کشور همسایه را بر عهده دارد نیز امروز اعلام کرد به نظر می رسد کره شمالی یکی دیگر از تهدیدهای خودش را اجرا و خط تلفن قرمز بین پیونگ یانگ و سئول را قطع کرده است.
این خط تلفن که سال هزار و نهصد و هفتاد و یک بین دو کشور برقرار شده بود پنج بار توسط کره شمالی قطع شد که آخرین مورد آن به سال دو هزار و ده بر می گردد.
سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد دو کشور به طور معمول روزی دو بار از این خط تلفن استفاده می کنند اما کره شمالی بامداد امروز دوشنبه به این خط تلفن پاسخ نداد.
از تاریخ پایان جنگ دو کره در پنجاه سال پیش تا کنون تهدیدها ، گستاخی ها و نمایشهای قدرت هر دو طرف در خط مرزی دو کره به موضوعی عادی تبدیل شده است اما برخی ناظران معتقدند در حال حاضر اوضاع چنان پیچیده است که کوچکترین اتفاقی ممکن است پیامدهای وخیمی به دنبال داشته باشد. بر اساس اعلام وزارت دفاع کره جنوبی ، کره شمالی رزمایشهای داخل ارتش خود را برای این هفته آماده می کند. مسئولان همین وزارتخانه اعلام کردند پادگانهای واقع در جزایر کره شمالی که به مرز دریایی دو کشور نزدیک هستند لوله های توپخانه خودشان را در موقعیت حمله قرار داده اند.
کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نیز روز جمعه اعلام کرده بود : « ارتش برای یک جنگ همه جانبه آماده است.» وی در حالی این مطلب را بیان کرد که همتای چینی اش ضمن ترغیب مخالفان به خودداری از هرگونه اقدامی که ممکن است تنشها را افزایش بدهد ، آرامش و خویشتن داری را خواستار شد.
پارک گئون هی رئیس جمهوری کره جنوبی که از دو هفته پیش قدرت را در این کشور در دست گرفته است اوضاع را بسیار وخیم توصیف کرد و وعده داد به شدت به هرگونه اقدام تحریک آمیز از سوی کره شمالی پاسخ بدهد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281654

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =