ناوشکن جماران 2 پیشرفته با حضور رییس‌جمهور در دریای خزر به آب انداخته شد.

ناوشکن جماران 2 پیشرفته که امروز در بندر انزلی به آب انداخته شد، به دست متخصصان صنایع دریایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده و از جدیدترین تجهیزات ناوبری و سیستم‌های پیچیده دفاعی بومی برخوردار و در رده پیشرفته است.
آنگونه که ایسنا گزارش کرده است مراسم به آب انداختن ناوشکن جماران 2 در دریای خزر، همزمان با میلاد حضرت زینب(س) و با حضور محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور، سرلشکر فیروزآبادی رییس ستادکل نیروهای مسلح، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش برگزار شد.
ناوشکن جماران 2 پس از به آب انداختن، با انجام عملیات تکمیلی و گذراندن تست‌های نهایی در نیمه اول سال 92 به طور رسمی به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق خواهد شد.
جماران 2 پیشرفته دومین نمونه از کشتی‌های جنگی کلاس موج ساخت ایران است. این شناور با قابلیت تدافع، تهاجم و رهگیری همزمان اهداف هوایی، سطحی و زیرسطحی، مسلح به سیستم موشک ضدهوایی، سامانه موشکی کروز، سامانه اژدرافکن، سامانه‌های توپ 76 و 40 میلیمتری، سامانه‌های پردازش راداری، رادارهای تاکتیکی سطحی و هوایی است.
این ناوشکن مجهز به سامانه جامع مدیریت نبرد و سامانه جنگال بوده و قابلیت حمل بالگرد را داراست. بکارگیری شَفت و پروانه گام متغیر که مانورپذیری شناور را افزایش می‌دهد، بکارگیری رادار کنترل آتش با قابلیت ردیابی جنگنده و موشک‌های کروز، نبرد همزمان با اهداف سطحی، زیرسطحی و هوایی، بکارگیری سامانه جامع مدیریت نبرد از طریق ایجاد شبکه‌ای از حس گرها، رادارها و سلاح‌ها به منظور ردگیری، تشخیص و انتخاب هدف و انتخاب سلاح بهینه و کمک به فرمانده جهت تصمیم‌گیری و تخصیص سلاح برای هدف مورد نظر، بکارگیری سامانه کنترل مانیتورینگ به منظور کنترل و هماهنگی عملیاتی فی‌مابین موتور، شافت، پروانه و ناوبری و بکارگیری سیستم رانش با توان بالا جهت تامین سرعت بهینه شناور از نقاط برجسته این شناور است که نسبت به پروژه مشابه قبلی ارتقا یافته و بهینه‌سازی شده است.
بومی‌سازی تجهیزاتی مانند اپترونیک، رادار هوایی، کنسول‌های سامانه کنترل آتش، سونار فعال و غیرفعال، رادار کنترل آتش، سامانه‌های مخابرات داخلی، بی‌سیم‌ها و رادار ناوبری است که عموما در سازمان‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی و ساخته شده است.
94.49 متر طول،11.07 متر عرض، 7.62 متر ارتفاع و 3.2 متر آبخور، ابعاد و مشخصات کلی ناوشکن جماران 2 است.
موشک‌های سطح به سطح، سطح به هوا، توپ 76 میلی‌متری، توپ 40 میلی‌متری و اژدر والفجر، راکت‌انداز، تیربار و سلاح‌ انفرادی از سلاح‌هایی است که بر روی این ناوشکن تعبیه شده است.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 282786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    36 3
    زنده باد ایران
  • بدون نام IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    37 5
    درود به ارتشیان عزیز