۰ نفر
۲۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰

باغ‌وحش‌ها محیط امنی برای روابط عجیب و غریب حیوانی به شمار می‌رود. آخرین نمونه آن، روابط دوستانه‌ای است که بین میمون‌های سنجابی با بزرگ‌ترین جونده روی زمین در باغ‌وحشی در هلند ایجاد شده است.

محمود حاج‌زمان: در جنگل‌های بارانی آمریکای جنوبی، میمون‌های سنجابی و کاپی‌باراها هیچ‌گاه با یکدیگر روبه‌رو نمی‌شوند. در حالی‌که میمون‌های سنجابی روی درختانی به ارتفاع 20 متر زندگی می‌کنند، کاپی‌باراها به عنوان بزرگ‌ترین جوندگان روی زمین وقت خود را اغلب در سواحل رودخانه‌ها می‌گذرانند. اما در پارک تفریحی Beekse Bergen هلند، این دو گونه جانوری 8 سال است که در جوار هم زندگی می‌کنند و ظاهرا روابط خیلی دوستانه‌ای با یکدیگر دارند. میمون‌ها نه تنها از سواری کردن روی پشت کاپی‌بارا لذت می‌برند، بلکه حتی با یکدیگر غذا می‌خورند و بازی می‌کنند.
مارک بکف، بوم‌شناس رفتاری چنین توضیح می‌دهد: « روابط دوستانه بین حیوانات در بند شایع‌تر است. از آنجایی‌که نگهبانان به آنها غذا می‌دهند، این حیوانات می‌توانند به جای گشتن به دنبال غذا وقت خود را صرف شناختن همسایگان خود کنند.» اگرچه در سال 2005 / 1384 همسایگی مشابهی در باغ‌وحشی در ژاپن با کشته شدن میمون به دست کاپی‌بارا سرانجام ناخوشایندی پیدا کرد، اما به گفته بکف در اغلب موارد باغ‌وحش‌ها محیط امنی برای روابط عجیب و غریب حیوانی به شمار می‌رود.

برای آن‌که ابعاد این تصویر بهتر دستتان بیاید، بد نیست بدانید که کاپی‌بارها بین 107 تا 134 سانتی‌متر طول، 50 تا 64 سانتی‌متر ارتفاع و 35 تا 66 کیلوگرم وزن دارند و میمون‌های سنجابی هم بین 25 تا 35 سانتی‌مر طول (البته بدون احتساب دم 35 تا 42 سانتی‌متری) و 500 تا 1100 گرم وزن دارند.

برای دیدن عکس بزرگ اینجا را کلیک کنید.

53275

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 282886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =