مهر نوشت:

تشکیل دولت انتقالی از سوی مخالفان سوری در استانبول نه تنها با مخالفت جدی شورای هماهنگی برای تغییر به رهبری المناع روبرو شده، بلکه سبب شده است تا جبهه تروریستی النصره درباره هرگونه همکاری با این دولت خودخوانده نیز هشدار دهد تا شکاف و دودستگی میان گروههای مخالف نظام سوریه روز به روز بیشتر شود.

به گزارش رسانه های عربی، جبهه النصره که به تازگی در فهرست گروههای تروریستی استرالیا قرار گرفته است، دولت انتقالی تشکیل شده از سوی ائتلاف ملی مخالفان سوری را دست نشانده و آلت دست آمریکا توصیف کرد و از سوریها خواست در مقابل این دولت ایستاده و آن را به رسمیت نشناسند.

این گروه مسلح، با توزیع بیانیه ای در محله الفردوس حلب، درباره همراهی و همکاری با این دولت هشدار داده و اعلام کرده است این دولت، نقش آمریکا را در سوریه ایفا خواهد کرد.

هیثم المناع رئیس شورای هماهنگی ملی برای تغییر دموکراتیک در سوریه که مواضع متعادل تری نسبت به نظام سوریه در پیش گرفته و با اقدامات گروههای تروریستی نیز به صراحت مخالفت کرده است، گفته است با ارسال سلاح برای گروههای مخالف در سوریه مخالفیم. وی تشکیل دولت از سوی ائتلاف مخالفان سوری برای اداره مناطق تحت سلطه گروههای مسلح را به باد انتقاد گرفت.

المناع در یک گفتگوی مطبوعاتی تصریح کرد هر گونه تصمیم یکجانبه به زیان راه حل گفتگو خواهد بود و وجود دو دولت در سوریه، شکاف سیاسی را تشدید خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد تنها راه جایگزین، تشکیل دولت انتقالی به ریاست فردی از مخالفان و با حضور گروههایی از دولت و مخالفان است . المناع گفت دیدگاههای آمریکا و روسیه در خصوص حل سیاسی بحران سوریه به هم نزدیک شده است که این مسئله به شکل قابل ملاحظه ای از زمان تصدی وزارت خارجه آمریکا از سوی جان کری افزایش یافته است.

المناع درباره ارسال سلاح برای گروههای مخالف و مسلح در سوریه هشدار داد ارسال سلاح از سوی کشورهای اروپایی به داخل سوریه، دومین ضربه به بیانیه ژنو پس از تشکیل گروه موسوم به دوستان سوریه است .

هیثم مناع که به آمریکا سفر کرده است پس از دیدار و رایزنی با رئیس شورای امنیت و نمایندگان پنج عضو دائم شورای امنیت و نیز نمایندگان کشورهای عضو گروه بریکس(روسیه، چین، برزیل، آفریقای جنوبی و هند) به دیدار مقامات وزارت خارجه آمریکا و اعضای مجلس سنا و مجلس نمایندگان این کشور در واشنگتن رفته است.

خاطر نشان می شود روز دوشنبه، دولت استرالیا، جبهه النصره وابسته به شبکه القاعده را در فهرست گروههای تروریستی خود قرار داد. بوب کار وزیر امور خارجه  استرالیا در این زمینه گفته است هدف از این اقدام، محروم کردن این گروه تروریستی از دریافت حمایتهای مالی است. این گروه که بیش از پنج هزار جنگجوی تندرو دارد، تاریخی مملو از حملات انتحاری و انفجاری دارد و این گروه نه تنها دست به انجام عملیات تروریستی علیه سوریه می زند، بلکه به اهداف غیرنظامی هم حمله می کند. وی تصریح کرد گروههای افراطی مانند جبهه النصره نه در سوریه و نه در جاهای دیگر، جایی ندارند.
52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 283109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =