هنری برومل، نویسنده و تهیه کننده برنده جایزه امی سریال «میهن» بر اثر حمله قلبی درگذشت.

به گزارش خبرآنلاین،  برومل روز دوشنبه در سن 65 سالگی درگذشت، این نویسنده تحسین‌شده یکی از شش نویسنده فصل اول سریال «میهن» بود. در کارنامه او سریال‌های دیگری چون «افشاگری شمالی»، «جنایت: زندگی در خیابان»، «امید شیکاگو»، «روبیکان» و سریال موفق شبکه شوتایم به نام «برداری» دیده می‌شود.
 
او در نوشتن سریال‌های جاسوسی مهارت خاصی داشت و دلیل این مسئله هم کار کردن پدرش برای سازمان سیا بود. در بیانیه‌ای بخش تلویزیونی کمپانی فاکس قرن بیستم اعلام کرد: «خوشبخت بودیم که در 18 سال گذشته گاه و بیگاه با هنری برومل همکاری می‌کردیم. او نویسنده‌ای به‌شدت بااستعداد و بسیار گرم و صمیمی بود. جای او در استودیو و سریال «میهن» خالی است.»
 
برومل در ماه‌های اخیر مشغول رهبری و هدایت تیم جدید نویسندگان سریال «میهن» و آماده کردن آنها برای فصل سوم این سریال جاسوسی موفق بود. یکی از اعضای جدید تیم نویسندگی جیمز یوشیمورا است که در دهه 1990 با برومل در سریال «جنایت» همکاری کرده بود.
 
شبکه شوتایم هم در بیانیه‌ای درمورد مرگ برومل اعلام کرد: «از دست دادن دوست عزیزمان هنری برومل برایمان سخت ناراحت‌کننده است. او یک دهه گذشته را همراه خانواده شوتایم بود. او بسیار بااستعداد و پرکار بود، هم کارگردان بود و هم سرپرست تیم نویسندگان، «برادری» و «میهن» شاهکارهای تمام‌عیار هستند. دلمان برای علاقه، شوخ‌طبعی، صمیمیت و سخاوت او تنگ می‌شود.»
 
برومل هم مثل دیگر نویسندگان سریال «میهن» از موفقیت عظیم این سریال برای سازندگان و بازیگرانش شگفت‌زده شده بود، او سال 2012 در زمان تولید قسمت پنجم فصل دوم در مصاحبه‌ای با هالیوودریپورتر گفت: «وقتی داشتیم فصل اول را می‌نوشتیم، واقعا فکرش را نمی‌کردیم اینقدر موفق باشد. سعی‌مان این بود که یک سریال تلویزیونی خوب بنویسیم. آخرین باری که موفق به این کار شدم زمان «افشاگری شمالی» بود. اول نقدهای مثبت نصیب «میهن» شد و بعد هم گفتند رئیس جمهور آن را نگاه می‌کند. خیلی خوب بود، اما حالا همه ترسمان این است که بینندگان را ناامید کنیم.»
 
برومل همان زمان گفته بود «رویای سِری من این است که در اپیزود «سین جیم» که در آن برودی (با بازی دمین لوئیس) به شکلی وحشیانه توسط کوئین (روپرت فرند) و کری (کلر دینز) بازجویی می‌شود، یک جایزه برای لوئیس به ارمغان بیاورد.»
 
برومل سال گذشته به عنوان تهیه کننده سریال «میهن» برنده جایزه اِمی و گلدن گلوب بهترین سریال درام شد. او سال 2012 هم جایزه بهترین نویسنده را از سندیکای نویسندگان دریافت کرد. او سال 1993 برای سریال «از اینجا پرواز می‌کنم» هم نامزد جایزه امی شد و برای همین سریال جایزه انسان‌دوستی گرفت.
 
الکس گانسا و هوارد گوردون، طراحان سریال «میهن» نیز در بیانه‌ای درگذشت برومل را تسلیت گفتند و افزودند وقتی برومل بود «مطمئن بودیم همه چیز درست جلو می‌رود.»
 
هالیوودریپورتر / 19 مارس / ترجمه: حسین عیدی‌زاده
57241
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 283224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۳۰
    15 1
    خیلی عالی بود سریال "میهن" خداوند رحمت کنه نویسنده و تهیه کننده ی این سریال عالی را.
  • بدون نام IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۲
    2 0
    امیدوارم سریال افت نکنه . من خیلی دوستش دارم