این روزها حرفهای ضد و نقیض در مورد ادغام یا عدم ادغام دو سیستم عامل آندروید (متعلق به گوگل روی گوشی های هوشمند و تبلت) و نیز گوگل کروم (که روی لپ تاپ های کروم بوک گوگل سوار شده است) به گوش می رسد.

نمونه این سخنان ، حرفهای اریک اشمیت رئیس اجرایی در گوگل اسست که پس از انتشار صحبت هایش در هند اعلام کرده همه چیز را وارونه جلوه داده اند و وی هرگز نگفته سیستم عامل گوگل کروم و آندروید برای همیشه از هم جدا خواهند بود.
ظاهرا خبر رویترز به نقل از اریک اشمیت که گفته بوده آندروید و کروم دو محصول جدا از هم خواهند بود، نادرست بوده است. در واقع اشمیت در مورد عدم ادغام دو سیستم عامل مبتنی بر لینوکس چیزی نگفته است. جو ویلکاکس از بتانیوز ویدئویی را از اشمیت در دهلی نو پیدا کرده که در مورد تحولات اخیر در گوگل و تغییر برخی پستهای مدیریتی در گوگل در بخش آندروید و گوگل کروم صحبت کرده و در پاسخ گفته : نه، ما تصمیمی نگرفته ایم که چه کسی رئیس شود. وی تاکید کرده که مرورگر کروم و کرومیک بهترین سیستم توسعه یافته بر مبنای اچ تی ام ال 5 است و هم سریعتر است و هم امن تر! و آندروید که شبیه جاوا دارای محیط خاص خود است مشکلات دیگری را برای کاربر حل می کند.
به گفته کارشناسان گوگل روی هر دو پلتفورم سرمایه گذاری های خاص خود را انجام داده است. در حال حاضر آندروید محبوب ترین سیستم عامل روی گوشی های همراه شده و سیستم عامل گوگل کروم و لپ تاپ های کروم بوک مبتنی بر آن نیز مشتریان خاص خود را پیدا کرده است.
اشمیت در سخنان خود در مورد تفاوت های موجود در مدل های توسعه دو سیستم عامل آندروید و گوگل کروم نیزصحبت کرده و در نهایت در این باره سخن گفته که چگونه سرانجام این دو در هم ادغام خواهند شد! و در واقع جایی نگفته که این ازدواج صورت نخواهد گرفت! و اگر به این ویدئو خوب دقت شود، می توان دید که همه حرفهای اشمیت بدین سمت می رود که روزی این دوسیستم عامل یکی خواهند شد.
باید در مورد ورود کروم بوک پیکسل اپل بیشتر صحبت کرد. لپ تاپ جدید با سیستم عامل گوگل کروم در واقع صفحه تاچ اسکرین نیز دارد و ویژگی های آندرویدی روی گوشی های هوشمند را نیز در خود جای داده است. این پلتفورم وقتی بیشتر توسعه یابد، در واقع گوگل سیستم عامل جامعی خواهد داشت که آندروید نیز روی ان پیاده سازی شده است. پس بنابراین دلیلی برای جدا بودن همیشگی این دو سیستم عامل از یکدیگر مفروض نخواهد بود.
از سوی دیگر استقبال مردم و به خصوص لینوکس کاران از کروم بوک پیکسل گوگل نشان می دهد گوگل خوب جلو رفته است و اگر ویژگی های عمده اندرویدی روی ان توسعه یابد، دلیلی برای جدا بودن دو سیستم عامل از هم وجود نخواهد داشت.
منبع: زد دی نت
56502
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 283512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =