نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره وضعیت کارگران در سالی که گذشت توضیح می دهد.

محمد هیراد حاتمی:
کارگران تا روزهای واپسین سال 1391 به دنبال افزایش دستمزد برای سال جاری بودند تا شاید این موضوع مقداری آژردگی خاطر آنان از افزایش قیمت ها را التیام دهد. در رابطه با وضعیت کارگران در سالی که گذشت محمد احمدی، نماینده کارگران در شورای عالی کار اعتقاد دارد کارگران سال پر تنشی را سپری کردند: « سالی که گذشت برای کارگران عزیز سال پر تنشی بود. ما از ابتدای سال اخراج بیش از اندازه نسبت به سال های گذشته کارگر های قرار دادی را داشتیم.»

نماینده کارگران در شورای عالی کار در ادامه توضیحات خود به افزایش تورم اشاره کرد و گفت: « با توجه به افزایش تورم ما در معیشت کارگر ها در سالی که گذشت مشکل داشتیم. این افزایش می تواند شامل حق مسکن و اجاره مسکن باشد. در سالی که گذشت برای تولید مان هم سال مناسب و خوبی نداشتیم. برخی از واحد های تولیدی مان عمدتا با تمام ظرفیت تولید کار نکردند. همین امر سبب عدم رونق اقتصادی و به کار نگرفتن کارگران بود. »

احمدی در توضیح این موضوع هم به این شکل توضیح داد: « عدم به کارگیری کارگران هم دلالیل مختلفی داشت؛ یکی از دلایل عدم همکاری سیستم بانکی با تولید بود. دلیل دیگر اینکه تهیه مواد اولیه برای واحد های تولیدی سخت بود.

او افزود: « ما اعتقاد مان بر این است که اگر واحد های تولیدی و صنعتی رونق داشته باشند کارگران هم می توانند به کار مشغول شوند و هم اینکه می توانند معیشت خانواده شان را به خوبی مدیریت کنند. »
نماینده کارگران در شورای عالی کار در رابطه با وضعیت کارگران در سال 1392 نیز اینگونه توضیح داد: « در سال جدید بحث اجرایی شدن فاز دوم هدفمتدی یارانه ها را داریم. امیدواریم دولت و مجلس برای حمایت از تولید و بحث معیشت کارگران راهکار هایی اندیشیده باشند. مخصوصا در رابطه با بحث هدفمندی یارانه ها و سهمی که تولید باید از آن ببرد. همانطور که می دانید 30 درصد از درآمد های هدفمندی یارانه ها باید به تولید اختصاص پیدا می کرد که محقق نشد. اتفاقی که در سال جاری باید بیفتد. در نهایت امیدوارم سال جدید با نگاه حمایت از تولید و نگاه حمایت از قشر زحمتکش کارگران باشد. »

3939
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 284723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =