ایسنا نوشت:

ده‌ها مرد مسلح با کلت، چاقو و میله‌های آهنی به دفاتر چهار روزنامه در بغداد حمله کردند. در این حمله چند خبرنگار مجروح و وسایل این دفاتر تخریب شد. نماینده سازمان ملل در عراق این حمله را محکوم کرده است. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، مردان مسلح به انواع سلاح‌های گرم و سرد به دفاتر چهار روزنامه الدستور، البرلمان، المستقبل، الناس در اعتراض به انتقاد این روزنامه‌ها از محمد الزرقی، روحانی شیعه عراق حمله کردند.

کمیته دفاع از روزنامه‌نگاران با انتشار گزارشی اعلام کرد که 204 روزنامه‌نگار و کارمند رسانه‌ها از آغاز جنگ عراق تاکنون در این کشور کشته شده‌اند. دو سوم روزنامه‌نگاران بطور هدفمند و به قصد انتقام‌گیری به "قتل" رسیده‌اند. سردبیر روزنامه "المستقبل" درباره حمله این گروه گفت:30 مرد مسلح لباس شخصی وارد دفتر روزنامه شدند کامپیوترها را شکستند، همه چیز را خراب کردند و اتوموبیل مرا هم به آتش کشیدند. یک خبرنگار روزنامه "الدستور الجدید" حتی از هجوم 50 مرد مسلح به دفتر این روزنامه خبر داده است.

مارتین کوبلر، نماینده سازمان ملل در عراق حمله به دفاتر روزنامه‌ها را محکوم کرده است. وی در بیانیه‌ای گفته است انگیزه مهاجمان در این حملات هر چه باشد، حمله به رسانه‌ها و خبرنگاران اقدامی غیرقانونی است.

به گزارش کمیته حمایت از خبرنگاران، عراق یکی از خطرناک‌ترین کشورهای جهان برای خبرنگاران است. از زمان حمله آمریکا به عراق، یعنی ظرف 10 سال، صدها خبرنگار در این کشور کشته شده‌اند.

5252
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 284958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =