فارس نوشت:

درحالی که خودروهای بمب‌گذاری شده در مناطق مختلف عراق همچنان، یکی پس از دیگری منفجر می‌شوند، تاکنون شمار قربانیان حملات تروریستی عراق به 22 کشته و 165 زخمی رسیده است.  «آسوشیتدپرس» از افزایش شمار قربانیان انفجارهای تروریستی امروز در مناطق مختلف عراق خبر داد و نوشت که شمار قربانیان به 22 کشته و بیش از 100 زخمی رسیده است.

در ابتدا شمار این قربانیان 6 کشته و 70 زخمی اعلام شده بود اما الجزیرة، لحظاتی پیش 12 کشته و 100 زخمی را گزارش داد. خبرگزاری فرانسه نیز شمار قربانیان را 15 کشته و 165 زخمی اعلام کرد.

پایگاه خبری «السومریة نیوز» از انفجار 5 خودروی بمب‌گذاری شده در بغداد خبر داد و نوشت که در این انفجارها که در مناطق مختلف بغداد صورت گرفت، تعدادی از شهروندان و نیروهای امنیتی عراق کشته و زخمی شدند. اما خبرنگار «المیادین» از انفجار 8 خودروی بمب‌گذاری شده در مناطق مختلف بغداد خبر داد.

یک منبع آگاه نیز گفت که لحظاتی پس از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده دریک ایست بازرسی، فرودگاه بین‌المللی بغداد، محل این انفجار با خمپاره هاون هدف قرار داده شد. یک منبع در پلیس استان «صلاح‌الدین» نیز اعلام کرد که در درگیری‌های مسلحانه در سامرا از شهرهای این استان، 5 فرد مسلح کشته و 4 نیروی پلیس زخمی شدند. بر اساس این گزارش، افراد مسلح صبح امروز به ایست بازرسی پلیس در منطقه «الرصاصی» سامرا، حمله کردند که طی آن 4 نیروی نظامی پلیس عراق زخمی شدند.

این درحالی است که منابع خبری مختلف صبح امروز از انفجار خودروهای بمب‌گذاری شده در «بابل»، «ذی‌قار» و «کرکوک» نیز خبر داده‌اند. خبرگزاری فرانسه در خبری فوری نوشت که در این انفجارهای تروریستی، دست کم 6 نفر کشته و 70 تن زخمی شده‌اند. پایگاه خبری «السومریة نیوز» نیز به نقل از پلیس استان «ذی‌قار» نوشت که در انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده و یک بمب چسبیده‌شده به یک خودرو، 13 نفر زخمی شدند.

گفته می‌شود که این دو انفجار در شهر «ناصریة» صورت گرفته است. پلیس کرکوک نیز اعلام کرد که در انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در این استان، یک نفر کشته و 3 تن زخمی شدند. این پایگاه خبری همچنین از وقوع انفجار در استان بابل خبر داد.
52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =