برغم اخبار منتشر شده در خصوص پیشتازی مجلس اعلای اسلامی عراق در انتخابات شوراهای استانی به نظر می رسد که برتری نسبی همچنان در اختیار لیست دولت قانون متعلق به نوری المالکی باشد.

به گزارش خبرآنلاین علی رغم  اخبار منتشر شده مبنی بر این که مجلس اعلای اسلامی عراق در رای گیری انتخابات استانداری ها در میان نهادهای امنیتی و نظامی پیشتاز است، یک عضو مجلس اعلا در گفتگو با خبرآنلاین ضمن تکذیب این خبر گفت باید تا برگزاری انتخابات اصلی استانداری ها که قرار است هفته آینده برگزار شود، صبر کرد.
خبرگزاری براثا، صبح روز دوشنبه اعلام کرد که منابع آگاه و مرتبط با مراکز رای‌گیری در انتخابات شوراهای استانداری در عراق به آن اطلاع داده اند که ائتلاف «شهروند 411» در اکثر استانها از جمله بغداد، بصره، عمارة، ناصریة، واسط و السماوة در صدر قرار دارد و پس از آن ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری مالکی، نخست وزیر و جریان صدر به رهبری مقتدا صدر به ترتیب، دوم و سوم هستند.

اما به گزارش خبرآنلاین نماینده  مجلس اعلای اسلامی عراق در تهران این اخبار را تکذیب کرده و گفت به این اخبار اعتمادی ندارد و منتظر برگزاری انتخابات اصلی در هفته آینده و اعلام نتایج رسمی از سوی نهادهای انتخاباتی هستند. ما معتقدیم که چون نهادهای امنیتی و نظامی زیر نظر مستقیم دفتر نخست وزیری هستند، از این رو نمی توان پیش بینی کرد که مجلس اعلا پیشتاز انتخابات باشد.

در خوشبینانه ترین حالت پیش بینی می شود که فهرست مالکی در راس باشد و پس از آن مجلس اعلا و جریان صدر قرار بگیرند.
ائتلاف شهروند متشکل از 23 گروه و جریان سیاسی عراقی از جمله جریان بدأنا، به ریاست جواد البولانی، وزیر کشور سابق عراق و حزب کنگره ملی عراق، به ریاست احمد چلبی است و شعار "استان من، اولویت اول" را برای تلیغات خود برگزیده است. ائتلاف شهروند با ارائه برنامه ای مدون برای هر کدام از استان های عراق قدم به میدان رقابت انتخابات استانداری ها گذاشته است. این ائتلاف در کمیساریای انتخابات شماره 411 را به خود اختصاص داده است.
قرار بود بیش از 650 هزار نیروی ارتش، پلیس و سرویس‌های امنیتی عراق امروز در انتخابات شوراهای استانداری شرکت کنند. مرحله دوم این انتخابات، شنبه آینده، 20 آوریل (31 فروردین)، برگزار خواهد شد.
49262
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =