۰ نفر
۱۶ آذر ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۸

گله مندی معلولان از دستگاه های دولتی به خاطر عدم استخدام و به کار گیری معلولان در دستگاه های دولتی مبحثی است که این روزها نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی آن را پی گیری می کنند

گله مندی معلولان از دستگاه های دولتی به خاطر عدم استخدام و به کار گیری معلولان در دستگاه های دولتی مبحثی است که این روزها نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی آن را پی گیری می کنند .اینکه در حال حاضر این قشر از جامعه مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته اند و البته دولت هم به مصوبه جذب 3 در صدی از سهمیه استخدامی معلولان اهمیت نداده است . این در حالیست که  صمد الله فیروزی معاون سیاست گذاری و برنامه ریزی وزارت رفاه ادعا می کند که وزارت رفاه و سازمان بهزیستی در این رابطه اقدام قانونی انجام داده و طبق قانون حمایت از معلولان رفتار کرده است .

آقای فیروزی گله مندی معلولان از رعایت قانون توسط  دستگاه های دولتی است ؟
در این رابطه باید گفت که قانون جامع حمایت از معلولان وجود دارد و این قانون قانون مفصل و جامعی است که نهایت سعی بر آن است تا به این قانون عمل شود .تبعیت از این قانون هم مباحثی چون اشتغال ،بیمه و بازنشستگی این قشر را بررسی می کند . اما در این زمینه نیز باز پیشنهاداتی به دولت داده ایم تا قوانینی تازه را برای معلولان تدوین کرده و به مجلس تسلیم کند .

 پیشنهادات ارائه شده می تواند تا حدی مشکلات معلولان را حل کند ؟
موارد ارائه شده بیشتر درباره کاهش ساعت کار معلولان شاغل ،مرخصی ،بیمه ،بازنشستگی و از این قبیل است

اما گله مندی جامعه معلولان از عدم به کار گیری آنها در دستگاه های دولتی است ؟
در این رابطه نیز باید بگویم که در حال حاضر دولت استخدام وجذب نیرو ندارد .این موضوع مدتهاست که مطرح می شود و در بسیاری از نهاد ها با تعدیل نیروو بازنشستگی زود هنگام برای پرسنل مواجهه هستیم .معلول وغیر معلول ندارد .در حال حاضر وضعیت استخدام در کشوراینچنین است  می دانید که قانون مدیریت خدمات کشوری استخدام را ممنوع کرده است .حال در این میان می توان تمهیداتی در بخش خصوصی اندیشید اینکه امتیازاتی به معلولان بدهند و امتیازاتی هم از معلولان بگیرند .اما این موضوع را هم باید عنوان کرد که توجه زیادی به قشری خاص از جامعه خود اقدامی غیر قانونی است .

عملکرد سازمان بهزیستی برای معلولان چگونه بوده است ؟
 سازمان بهزیستی در این رابطه تا آنجایی که امکانات داشته است توان خود را به کار گرفته و خوب عمل کرده است .اقدامات قانونی بوده اند و حتی مسئولان این سازمان می توانند به خوبی پاسخ دهند که تا کنون تا چه اندازه از این نیروها را به کار گرفته اند .به نظر می رسد که سازمان بهزیستی خود بهتر می تواند پاسخگو باشد

 

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 28698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =