فارس نوشت:

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان اینکه در اسلام بحث و گفت‌و‌گو، سئوال و جواب و آزاد اندیشی ممنوع نیست، بیان کرد: مجادله برای به کرسی نشاندن باطل و حمایت بی‌چون و چرا و بی‌دلیل از کسی داشتن مراء باطل است و مراء باطل در اسلام حرام است.
اين مرجع تقليد اضافه کرد: اگر این دستور در زمینه بحث‌های و گفت‌وگوها در میان دولت‌ها، شخصیت‌ها و مذاهب رعایت شود و اساس مباحثه کشف حقیقت بوده و مغلوب ساختن و باطلی را حق جلوه‌دادن نباشد بسیاری از مشکلات حل می‌شود.
وی اظهار کرد: در جراید می‌بینیم که برخی اشتباهی کرده‌اند ولی روزنامه وابسته به آنها سعی می‌کند که بگوید که این کار اشتباه نبوده و واقعیت است و درباره فضیلت‌های آن اشتباه سخن می‌گوید؛ رسانه‌ها باید مراء را باطل بدانند و به دنبال کشف حقیقت و پرده برداشتن باشند.
استاد حوزه علمیه قم گفت: اینکه با غربی‌ها به گفت‌وگو نشسته و کار ما پیش نمی‌رود به دلیل این است که آنها نمی‌خواهند حق را بپذیرند.
وی با اشاره به وقوع زلزله‌ در استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: قدرت این زلزله به قدری بود که در تمام کشورهای همسایه آثار آن نمایان بود و لطف خدا این بوده است که این زلزله در شهر و آبادی رخ نداد و در وسط بیابان واقع شده است، دائما دعا کنیم خداوند بلاها را از همه مسلمین جهان دفع کرده و شر اشرار را نقش برآب بفرماید.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به وقوع حادثه‌ اخیر در آمریکا و اینکه گفته می‌شود این اقدام به احتمال قوی از خود آنها سر زده است اظهار کرد: دنیا امروز به یک دهکده و شهر تبدیل شده است و نمی‌شود در جایی ناامنی وجود داشته و در جای دیگر امنیت وجود داشته باشد.
این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه اسلام هرگونه حمله به افراد بی‌گناه و بی‌دفاع را حرام می‌داند بیان کرد: بیایید کاری کنید که همه دنیا امن شود والا از درون کشور شما ناامنی می‌جوشد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 287256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =