امروز، باز هم ورزشکاران، کسبه از اصناف مختلف، هنرمندان و اهالی شورا برای ثبت نام به حیاط فرمانداری تهران آمدند. چهره هایی که می گویند در انتخابات حضور دارند و نمی گذارند شورای چهارم، اسیر بوق و کرنای انتخابات ریاست جمهوری شود.

امید سلیمی بنی: همانطور که اعلام شده بود برخی از اعضای شورای شهر از جمله مهدی چمران، خسرو دانشجو، رسول خادم، مرتضی طلایی، معصومه آباد، علیرضا دبیر، حبیب کاشانی، حسن بیادی و عباس شیبانی با حضور در فرمانداری تهران رسما کاندیداتوری خود را برای دور چهارم شوراها اعلام کردند. گفته می شود این افراد همگی در لیست مهدی چمران برای دور بعد شوراها حضور خواهند داشت.

از میان اصناف نیز اسدالله عسگراولادی، از فعالان عرصه اقتصاد و صادرات پسته، به جمع ثبت نام کنندگان پیوست. به جز او، چهره اقتصادی دیگری به نام محمد کشتی‌آرای که رئیس سازمان اتحادیه طلا و جواهر کشور است نیز برای ثبت نام به فرمانداری آمد.

همچنین حبیب الله کاسه ساز تهیه کننده سینما، رحیم خاکی مدیر مسئول اسبق خبرگزاری قرآن ایران ایکنا و یکی از قاریان به نام کشور از اقشار فرهنگی و هنری در ثبت نام انتخابات چهارم شوراها حضور داشتند.

احتمال می رود جواد هاشمی و مصطفی زمانی نیز به ثبت نام برسند. محسن بهرامی مشاور اقتصادی شهردار تهران نیز برای شوراها ثبت نام کرده و برخی چهره های مستقل شورای سوم از جمله هادی ساعی نیز برای ثبت نام به فرمانداری تهران آمدند.

گفته می شود محمدعلی نجفی، عضو شورای سوم تهران و حمزه شکیب، رئیس کمیسیون عمران این شورا در انتخابات شرکت نمی کنند.

مهدی نبی‌زاده سفیر سابق ایران در هند نیز از نامزدهای سیاسی این دوره از شوراهاست که ثبت نام کرده و گفته می شود به احتمال زیاد وی در لیست چمران قرار گیرد. از میان چهره های سیاسی، محسن بهرامی سخنگوی انتخاباتی محمد شریعتمداری نیز اهل انتخابات شورا شده است. فاطمه احمدی مشاور امور زنان سازمان ثبت احوال کشور نیز هرچند سیاسی نیست، ولی در میان چهره های سیاسی اهل انتخابات شورا، بر می خورد.

محمد محمدی دروازه بان اسبق تیم پرسپولیس نیز امروز در فرمانداری تهران ثبت نام کرد. او به همراه علی محمدیاری قهرمان پرتاب دیسک پارالمپیک لندن به انتخابات چهارم شوراها رسیده است.

پیش از این، آرش میراسماعیلی دبیر فدراسیون جودو و محمود رضاییان مدیرعامل سابق سازمان بهشت زهرا نیز ثبت نام کرده بودند.

معصومه ابتکار، عضو اصلاح طلب شورای سوم تهران می گوید با ارائه لیستی از اصلاح طلبان به شورای چهارم خواهد آمد. او دراین باره توضیح داد: "جبهه اصلاح طلب برای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا فعالیت گسترده ای در کشور دارد."

وی با بیان اینکه اصلاح طلبان نیز در شوراهای شهر و روستا دارای موضع هستند، از ارائه لیست این گروه خبر داد: "اصلاح‌طلبان بزودی لیست اعضای شورای شهر و روستا را ارائه می‌دهند و قطعا برای شهر تهران نیز این لیست ارائه می‌شود." ابتکار می گوید امیدوار است در دور بعد شوراها، اصلاح طلبان بیشتری در میان شوراها به ویژه در شورای شهر تهران باشد.
4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 287351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =