۰ نفر
۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۱

کتاب «سال های بی قرار» خاطرات «جواد منصوری» از فعالان و مبارزان پیش از انقلاب در مراسمی با حضور پژوهشگران تاریخ و صاحب نظران عرصه خاطره نگاری رونمایی شد.

به گزارش خبرآنلاین، در این مراسم که عصر روز یکشنبه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، حجت الاسلام رسول جعفریان، استاد تاریخ دانشگاه تهران، در بخشی از سخنان خود درباره کتاب «سال های بی قرار» گفت:« خاطرات آقای جواد منصوری در کنار خاطرات دوست ایشان، «احمد احمد» در شفاف بیان کردن بخشی از تاریخ انقلاب، اهمیت بسیاری دارد.»
محمود فاضلی، پژوهشگر تاریخ نیز ضمن ارائه گزارشی کوتاه از محتوای کتاب «سال های بی قرار» گفت:« نکته سنجی در تأمل در موضوعات متنوع، کسب تجربه های مستقیم در صحنه مبارزات سیاسی، دقت در مشاهدات، مصاحبت با مبارزان هم عصر، ذهن و فکر او را چنان پرورده بود که یادداشت های ایشان می تواند به تشریح اوضاع سیاسی و اجتماعی آن دوران کمک کند.»

در بخش دیگری از این مراسم که مجتبی رحماندوست، نماینده مردم تهران در مجلس و عباس شیبانی، عضو شورای شهر تهران نیز حضور داشتند، پیام قدردانی دکتر علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه خطاب به«جواد منصوری» قرائت شد. در بخشی از این پیام آمده است: «این کتاب در بردارنده خاطرات و تجارب ارزنده همکار ولایتمدار، متدین و انقلابی جناب آقای جواد منصوری در سال‌های اسارت در زندان‌های مخوف ساواک و کمیته مشترک در دوران ستمشاهی است و حاوی درس‌ها و تجارب عینی از تلاش‌های خالصانه و مجاهدت‌های ارزشمند طیفی از جوانان متدین این مرز و بوم است که بر اساس احساس تکلیف و با دلی مالامال از حب الهی همه سختی‌ها را به جان خریدند، جوانانی که وعده «ان تنصرو الله ینصرکم» را از اعماق دل باور داشتند و نهایتا شهد پیروزی را از دستان امام و مقتدایشان، روح‌الله زمان چشیدند زمینه ساز بیداری اسلامی ملت قهرمان ایران شدند...»

در انتهای مراسم نیز از آقایان مهدی شالچیلار و محمود هاشمیان که در خاطرات جواد منصوری به آنها اشاره شده و همچنین از خود او به پاس زحماتی که در سال های مبارزه کشیده بودند، تقدیر به عمل آمد.

جواد منصوری پس از پیروزی انقلاب، به عنوان معاون فرهنگی و کنسولی وزارت امور خارجه، سفیر ایران در پاکستان، رئیس مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه، سفیر ایران در چین و... حضور داشته و در سال 1388 نیز از وزارت خارجه بازنشسته شده است.

«سال‌های بی‌قرار» که به همت محسن کاظمی، نویسنده کتاب های ماندگاری چون «خاطرات عزت شاهی» تدوین شده، دارای 10 فصل و هر فصل بیانگر خاطرات مقطعی از زندگی منصوری است. هم‌چنین 500 صفحه ابتدایی این کتاب به شرح خاطرات و مبارزات، همراه با پانوشت‌ها می‌پردازد و 200 صفحه آخر نیز به عکس و اسناد اختصاص دارد.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 288270

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =