مهر گزارش داد: رمان «اینجا؛ نرسیده به پل...» نوشته آنیتا یارمحمدی توسط نشر ققنوس منتشر و به بازار نشر عرضه شد.<BR>

این کتاب اولین رمان آنیتا یارمحمدی، صد و دهمین داستان و شصت و دومین رمان ایرانی است که نشر ققنوس به چاپ می‌رساند. رویا، مهتاب و آیدا سه شخصیت اصلی این رمان هستند و بخش‌های مختلف رمان با نام آنها نامگذاری شده است.

رویا، مهتاب و آیدا سه ‌دوست هستند که داستان‌هایی از هر کدام آن‌ها روایت می‌شود. رویا معلم زبان انگلیسی یک مؤسسه آموزشی شده و در حال کلافه شدن از دست زبان‌آموزهایی است که نمی‌داند چطور به آنها تلفظ صحیح بعضی کلمات را بفهماند. سئوالی که مطرح می‌شود این است که چرا رویا در ساعتی کلاس گرفته که خودش از آن راضی نیست؟

هرکدام از راوی‌های رمان سعی دارند واگویه‌هایشان از زندگی پیرامون را به نحوی تصویر کنند تا هر چه واقعی‌تر به نظر بیاید. آن‌جا که آیدا در دانشگاه می‌بیند فردی مقابل آسانسور دکمه روشن آسانسور را بارها فشار می‌دهد تا آسانسور زودتر به طبقه مورد نظر برسد، حماقت حس می‌شود ولی هیچگاه به آن اعتراف نمی‌شود...

نگارش این رمان که زندگی سه دختر دهه شصتی را روایت می‌کند، بهمن ماه 89 به پایان رسیده و کتاب در روزهای پایانی سال 91 به چاپ رسیده است.

در قسمتی از این رمان می‌خوانیم:

عینهو سریال‌های آبکی تلویزیون شد که اگر خودم حکایتش را می‌شنیدم می‌زدم به رگ دلقک‌بازی و «برو بابا کی باور می‌کنه!». برای همین لالمونی گرفتم و حرفی نزدم به کسی. نه مهتاب، نه رویا که داشت حاضر می‌شد تا برود آموزشگاه. اما آخرش دلم تاب نیاورد، چون باورم نمی‌شد امروز منحصرا روز محمد بشود، و توی مخم نمی‌رفت قیافه جدی و عوض‌شده‌اش توی آن عکس و این‌که توی همچی گروهی ایستاده بود و ... یعنی این همه پیشرفت یکهویی؟!

آخر به مهتاب گفتم، همین نیم‌ساعت پیش. بغ کرده بود کنج تختش و خرسک جان ناز نازی‌اش را نوازش می‌‌کرد. پک‌های آخر را می‌زدم به سیگار و باد خنک از درز باز پنجره می‌خورد به صورتم. گفتم: «ظهر دم تالار وحدت عکس محمد رو دیدم.» خاک سیگار را تکاندم. سینه سپر کردم؛ شکل خود محمد توی عکس. «آٔقا همچی... لباس فرم پوشیده بود، این جاها همه بته‌جقه، تار به دست و ...»

«نه!‌ راس می‌گی؟! اجرا داشته؟» پورخند زدم. «بَ...له! یه ماه پیش، همین بیخ گوشمون. آبان تا آذر هشتاد و نه.» عروسک را نشاند کنارش و دست کشید روی کله خنگ و گردش. گفت: «منتظر بود با تو به هم بزنه، بعد بره بچسبه پی کار؟» خواستم مسخره‌بازی در بیاورم و شست‌ها را بگیرم طرف خودم که: ما باهاش به هم زدیم آبجی، ما به هم زدیم، ولی حسش هیچ‌جوری نبود...

این کتاب با 216 صفحه،‌ شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت 8 هزار و 500 تومان منتشر شده است.
 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 288908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =