عکاسی که شاهد بیشتر اتفاقات و عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس بوده، این روز‌ها دنبال پیدا کردن نوجوانان و جوانان رزمنده‌ای است که در عکس‌هایش جاودانه شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید صادقی که از‌‌ همان نخستین روز جنگ در 31 شهریور 1359، دوربینش را به دست گرفت و تا برقراری آتش بس در مرداد 1367 آن را زمین نگذاشت، اینک در جستجوی همرزمان 30 سال پیش خود برآمده است.


عکاسی که از 27 سالگی پای در میدان‌های نبرد گذاشته و تمام هشت سال جنگ را با رزمندگان دفاع مقدس زندگی کرده است، اینک که موهای سرش به سپیدی گراییده، می‌خواهد چهره امروز یاران دیروزش را هم ثبت کند.


سعید صادقی می‌گوید: «اینک که در آستانه 60 سالگی هستم، نیازمند دیدن دوباره همرزمان آن سال‌ها هستم. این روز‌ها می‌اندیشم دیدار تازه با آنان چقدر می‌تواند ما را به زیستن واقعی برگرداند.»

 

صادقی این روزها در جستجوی همرزمان 30 سال پیش خود است که در عکس‌هایش جاودانه شده‌اند


این عکاس و فیلمبردار ادامه می‌دهد: «جوانی و نوجوانی بسیاری از هم دوره‌ای‌های من در جنگ گذشت. یافتن دوباره رزمندگانی که در قاب عکس‌های من جاگرفته‌اند، می‌تواند به درک درست نسل جوان امروز از آنچه در سال‌های 1359 تا 1367 گذشت، کمک کند.»


او تاکید می‌کند: «این را می‌دانم که شاید بسیاری از آن رزمندگان جوان را دیگر نیابم و تنها آدرس امروزشان، سنگ مزاری در گلستان شهدای یکی از شهر‌ها و روستاهای کشورم باشد؛ با این حال دوست دارم به زیارت آرامگاه‌شان و دیدار خانواده‌ها و دوست‌هایشان بشتابم.»


سعید صادقی برای آن که جستجوی گسترده اش را آغاز کند، تعدادی عکس از رزمندگان دفاع مقدس را برای انتشار در اختیار خبرگزاری خبرآنلاین قرار داده است.

 

سعید صادقی (سمت راست) تمام سال های جوانی خود را به عکاسی جنگ مشغول بوده است


در این راستا از فردا به مدت چند روز شاهد عکس‌هایی خواهید بود که شناسایی چهره‌های قاب گرفته شده در آن ها از پس گرد و غبار زمان نیازمند یاری همه مردم ایران است. خبرآنلاین از همه کاربران خود می‌خواهد در این عکس‌ها با دقت بنگرند، چرا که شاید تصویر خود، برادر، پدر، دوست یا آشنایی را بیابند و خاطرات روزهای دور جنگ را زنده کنند.


تمام کسانی که از نام و نشانی رزمندگان این عکس‌ها اطلاعاتی در دست دارند، می‌توانند از دو راه زیر ما را آگاه سازند:


1-اطلاعات خود را با قید نام، آدرس و شماره تلفن تماس،  در بخش نظرات خبر ها درج کنند. اطلاعات شخصی شما نزد ما محفوظ خواهد ماند.


2-با شماره تلفن‌های 64 – 88939560 داخلی 213 و 214 تماس بگیرید.


بعد از انتشار این عکس‌ها، سعید صادقی بر اساس اطلاعات رسیده از سوی کاربران خبرآنلاین، به دنبال یافتن و ثبت تصویری زندگی امروز جوانان و نوجوانان جنگ و خانواده‌هایشان برخواهد آمد.


57245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 289270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رشیدی IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    24 2
    ماشاء الله آقای صادقی فقط موهاشان سفید شده است و چهر ه شان فرقی نکرده . امیدوارم آن همرزمانی هم که دنبالشان هستند، سالم و سرحال در کنار خانوادشان باشند و بتوانند بعد از سال ها یکدیگر را ببینند و ما هم از حال و روز آن ها با خبر شویم
    • بدون نام IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
      6 0
      سلام امیدوارم ایشان صحیح و سالم باشند ولی هیچ موقع به ظاهر افراد نمی توان قضاوت کرد
  • shamsiyan IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    28 3
    یاد همه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گرامی باد
  • بدون نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    20 2
    كار جالبي است شايد بتوان اينكار را گسترش داد و يك صفحه خاص و شايد يك سايت براي آن در نظر گرفت موفق باشيد
  • بانوی ایرانی... IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    25 3
    چه خاطره بازی زیبایی...
  • بدون نام CH ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
    15 1
    ياد باد ان روزگاران ياد باد ! خيلى اقدام قشنگى است ، موفق باشيد.
  • بدون نام IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
    10 1
    این جایند این جا توی روز مره گی زندگی
  • خبری IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
    0 0
    می خواستم ببینم شماازرزمنده ای که خمپاره ای کوچک وارددستش شده وباجراحی بیرون آوردنداطلاعی داریدعکس های اورادراینترنت دیده بودم.
  • رضا CN ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    0 0
    سلام یادآن روزهاگرامی باد