در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، باری دیگر بحث خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس رسانه‌ای شده است.

 میثم بهرامی / جرقه طرح چند باره این موضوع توسط محمد رویانیان زده شد؛ توسط او که گفت پرسپولیس تا خرداد ماه 92 به مردم واگذار می‌شود. او البته خیلی زود ارتباط حرف‌هایش با انتخابات ریاست جمهوری را رد کرد و گفت منظوری از این حرف نداشته و اصلا قصدش تبلیغ نبوده. حالا دهه اول اردیبهشت ماه در حالی به پایان می‌رسد که دوباره این بحث مطرح شده؛ این بار از طرف مسئولان سازمان خصوصی‌سازی. روز گذشته ابوالقاسم شمس جامخانه معاون سازمان خصوصی سازی خبر داد که موانع واگذاری باشگاه پرسپولیس برطرف شده و این باشگاه به زودی در بازار فرابورس پذیرش می‌شود. او البته به ایسنا گفته که برای واگذاری پرسپولیس ابتدا باید وزیر اقتصاد موافقت خود را اعلام کند.
امروز هم بهروز زارع مدیرعامل شرکت تامین سرمایه در نشست خبری از ارزش‌گذاری باشگاه پرسپولیس حرف زده است: «آخرین ارزش‌گذاری که در حال اجرا توسط این شرکت است، ارزش‌گذاری باشگاه پرسپولیس برای واگذاری است که هنوز نهایی نشده و تا یک ماه آینده به جمع‌بندی نهایی در این باره خواهیم رسید.» یک ماه بعد که این شرکت به جمع‌بندی نهایی می‌رسد، درست زمانی است که کاندیداهای ریاست جمهوری در حال تبلیغات هستند و از همین حالا این شائبه وجود دارد که این بار هم حرف زدن از خصوصی کردن باشگاه‌ها بیشتر با هدف بهره وری سیاسی انجام می‌شود.
البته وزیر ورزش در هفتمین روز از سال 92 هم به چنین نکته‌ای اشاره کرده و گفته بود استقلال و پرسپولیس خصوصی می‌شوند {ایـــنـــجـــا} اما اهالی ورزش که وعده عملی نشده رئیس جمهور در سال 88 را به یاد دارند، دیگر با حرف وزیر ورزش امیدی به تحقق این موضوع پیدا نکردند. قبل از انتخابات ریاست جمهوری 88 که محمود احمدی‌نژاد وعده واگذاری استقلال و پرسپولیس به مردم را داد، تصور می‌شد این بار قضیه جدی گرفته می‌شود، اما این اتفاق رخ نداد و حالا با گذشت حدود 4 سال از آن روز، هنوز هم واگذاری دو باشگاه بزرگ تهرانی به بخش خصوصی دور از ذهن به نظر می‌رسد.
در اصل وعده‌های داده شده در مورد واگذاری استقلال و پرسپولیس آن‌قدر زیاد بوده که دیگر حنای این وعده‌ها، از طرف هر مسئولی هم که باشد رنگی ندارد. اواسط بهمن سال گذشته بود که محمد رحیم احمدوند رییس سازمان خصوصی سازی در نشست خبری خود با اطمینان اعلام کرد سهام یکی از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا پایان سال 91 واگذار خواهد شد. {ایـــنـــجـــا}
او در نشست خبری خود گفت: «تراز مالی این دو باشگاه با واگذاری دو مجموعه ورزشی به ارزش 30 میلیارد تومان مثبت شده است تا امکان عرضه سهام دو باشگاه سرخ آبی پایتخت فراهم شود. حداقل سهام یک باشگاه تا پایان سال در بازار سرمایه عرضه خواهد شد و سهام بلوکی این دو باشگاه نیز سال آینده بعد از دریافت مصوبات لازم از هیات واگذاری در فرابورس عرضه خواهد.» این مشتی است نمونه خروار وعده‌های داده شده توسط مسئولان؛ در مورد واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی. اتفاقا همین اظهار نظرها هم هست که افکار عمومی را در مورد واگذاری دو باشگاه تهرانی به بخش خصوصی ناامید کرده. هر بار که مسئولان با قاطعیت بیشتر در مورد واگذاری استقلال و پرسپولیس صحبت می‌کنند و این اتفاق رخ نمی‌دهد، هواداران سرخابی بیشتر به این یقین می‌رسند که قرار نیست تیم‌هایشان از مالکیت دولت خارج شوند.
43 43
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 289880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =