فارس نوشت:

محمد سعیدی‌کیا کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری و وزیر سابق مسکن و شهرسازی روز گذشته در دانشگاه صنعت نفت اهواز حضور یافت و به پرسش‌های دانشجویان پیرامون مسائل انتخاباتی پاسخ گفت.

وی درابتدای سخنان خود اظهار داشت: با توجه به سفرهای زیادی که در کشور داشته‌ام و همچنین بدین خاطر که در 4 وزارتخانه حضور داشته‌ام تجربیات زیادی را به دست آورده‌ام و معتقدم کشور را می‌شود بهتر از این اداره کرد.

سعیدی‌کیا در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در کشور تصریح کرد: در حال حاضر مشکل اقتصاد ما عدم سرمایه‌گذاری است که نتیجه آن افت تولید و افت نرخ اشتغال است. علت آن عدم ثبات و شفافیت مقررات است. همچنین ما باید برای سرمایه‌گذاری ارزش قائل شویم و برای آن بستر امنی به وجود آوریم. کاهش وابستگی بودجه به درآمد نفت یک جراحی بزرگ است. در حال حاضر قسمت اعظمی از درآمد نفتی صرف هزینه‌های جاری کشور می‌شود. در حالیکه برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور باید 20 درصد درآمد نفتی به صندوق توسعه ملی تعلق گیرد تا به کارآفرینان و نخبگان برای سرمایه‌گذاری و تولید پرداخت شود.

محمد سعیدی‌کیا در جمع دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز نیز حاضر شد و پیرامون مباحث مختلف انتخاباتی اظهار داشت: در دولت سازندگی به نقد کمتر توجه شد و فضای بسته سیاسی به وجود آمد. در آن دوره راه توسعه برای فقرزدایی انتخاب شد که نتیجه‌بخش نبود.

وی ادامه داد: به هیچ وجه کاندیدای دولت نیستم و مستقل به انتخابات ورود پیدا کردم و تا آخر هم مستقل خواهم ماند. من معتقدم با تکیه بر نیروی انسانی کارآمد و فرهیخته موجود در کشور می‌توان کشور را به خوبی اداره کرد.

 

کواکبیان:رادیو و تلویزیون خصوصی در کشور راه اندازی می کنم
همچنین بنا به گزارش ایسنا، مصطفی کواکبیان در جمع مردم کرمانشاه از انتخابات به عنوان مظهر حماسه سیاسی نام برد و گفت:باید با حضور جدی در انتخابات تلاش کنیم، وضع فعلی کشور را به وضع مطلوب تغییر دهیم.

وی با بیان این‌که سرنوشت کشور به دست مردم رقم می خورد، گفت: این حرف بی‌ربطی است که بگوییم رییس جمهور از قبل تعیین شده و رای ما تاثیری ندارد، برخی با این حرف‌ها بدنبال مایوس کردن مردم هستند. باید بدانیم تک تک رای‌های ما سرنوشت ساز است.

کواکبیان افزود: قهر کردن با صندوق‌های رای به نفع کشور نیست و خیلی‌ها بدنبال این هستند.

دبیرکل حزب مردم سالاری در ادامه با بیان این‌که حکومت امانت است، گفت: معتقدم حکومت امانت است و این امانت مال مردم است، یعنی70 میلیون نفر صاحبان این امانت هستند و خیانت در این امانت یعنی خیانت در حق 70 میلیون ایرانی.

وی با بیان این‌که قصد کاندیداتوری نداشتم و هدفم اجماع اصلاح طلبان با اجرا طرح مناسک(مجمع نخبگان اصلاح طلبان کشور) بود، گفت: متاسفانه این طرح اجرایی نشد و دوستان ما را به این عرصه کشاندند.

کواکبیان افزود: اعلام کرده ام که اگر آقای خاتمی حضور یابند به نفع ایشان کنار می روم، زیرا ایشان محل اجماع است.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    0 0
    به نظر من مهندس سعیدی کیا اصلح ترین فرد برای اداره دولت می باشند، فردی دور از سیاست ردگی و بدون حاشیه،برای یک بار هم که شده بیاییم به یک فرد بدون حاشیه و قدرتمند در بحث اجرایی رو انتخاب کنیم