جلسه ائتلاف اکثریت اصولگرایان امروز با حضور همه اعضا برگزار شد.

دبیر ائتلاف 3+2  در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین گفت که در آخرین جلسه این ائتلاف بعدازظهر امروز ابوترابی‌فرد به عنوان گزینه ائتلاف اکثریت برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری برگزیده شد.

ائتلاف 2+3 از محمد حسن ابوترابی فرد،منوچهر متکی ،محمدرضاباهنر، مصطفی پورمحمدی و یحیی آل اسحاق تشکیل شده بود.

سخنگوی ائتلاف اکثریت اصولگرایان تاکید کرد: انتخاب ابوترابی فرد براساس نظر جمعی اعضای ائتلاف بوده است.
حجت الاسلام موسی پور افزود: امروز پیش از ظهر جلسه ای برگزار شد و با حضور اعضای ائتلاف و آقای ابوترابی انتخاب شد.
وی درباره اینکه آیا اخباری که درباره حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات عنوان می شود در معرفی آقای ابوترابی تاثیر گذار بوده است، گفت: نه، این مساله هیچ موضوعیتی در مساله انتخاب کاندیدای ائتلاف اکثریت نداشت.

موسی پور می گوید انتخاب گزینه ائتلاف اکثریت براساس نظر سنجی ها نبود و با تفاهم اکثریت اعضا و به دلیل توافق فی مابین اعضا، صورت گرفته است.
دبیر ائتلاف اکثریت درباره نظر جامعتین در خصوص نامزد نهایی ائتلاف هم گفت: جامعتین روی مصادیق بحث نمی کنند و توصیه آنها به کاهش تعداد کاندیداهای اصولگرا است و ائتلاف هم بر همین اساس به نظر واحد رسید.
موسی پور در پاسخ به این پرسش که ابوترابی چه میزان از بقیه اعضای ائتلاف در نظر سنجی ها بالاتر بوده است، اظهار داشت: نظر سنجی هایی که قرار بود مورد استناد قرار بگیرند، نظر سنجی 5 مرکز معتبر است که نظر سنجی های سراسری انجام می دهند ولی چون برخی از کاندیدا های ائتلاف فعالیت خود را دیرتر شروع کرده بودند و نظر سنجی همه این مراکزهم به دست ما نرسید، در نهایت نظر سه مرکز نظر سنجی هایشان کسب شد ولی چون براساس نظر سنجی نمی توانستیم به یک نظر قطعی برسیم ، قرار شد با تفاهم و نظر اعضای ائتلاف به گزینه نهایی برسیم.
وی درباره اینکه اعضای حزب موتلفه نظرشان این بود که خروجی نهایی ائتلاف براساس نظر سنجی ها یحیی آل اسحاق کاندیدای این حزب است، گفت: این تصمیم نهایی ائتلاف است و کاندیدای حزب موتلفه نیز این نظر را پذیرفتند.
موسی پور در خصوص شایعه حضور نیافتن باهنر در عرصه انتخابات به دلیل امکان رد صلاحیت هم گفت: این اخبار قصه کرد شبستری است.
وی گفت: چنین مطلبی وجود نداشته و به هیچکس از اعضا گفته نشده است ثبت نام نکند و ائتلاف براساس «تفاهم بین اکثریت اعضا» به نتیجه رسیده است.
/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • گنجی پور IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
    هوالعزیز رای بنده به جناب دکتر ال اسحق بود اما باتوجه به موافقت ایشان و ائتلاف اصول گرایان از جناب سید ابوترابی فرد حمایت کامل خواهیم کرد .
  • محمدحسن IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    1 8
    باسلام.انشاال...مبارک است پاک باش وخدمت گذار.این شروع حماسه سیاسی است