حسین مدرسی طباطبایی که در امریکا صاحب کرسی تدریس شیعه است، کتاب جدیدی را به رشته تحریر درآورده است.

به گزارش خبرآنلاین، این کتاب مروری است بر آموزه‌های اصلی اسلام شیعی که تلاش می کند دیدگاه های مکتب تشیع را در حوزه مسائل جهان بینی، اخلاق و معنویت، شناخت رفتار فردی و اجتماعی، رابطه میان انسان و خد، فرد و جامعه، و نیز مناسبات با مسلمانان دیگر و غیر مسلمانان معرفی کند، با مرور و انتخاب برخی از ادوار تاریخی، و نگاه برخی از مسائل کلامی و فرقه ای.
«اسلام شیعی میراثی از خاندان پیامبر (ص)» بر جنبه های انسانی در اسلام شیعی تکیه دارد تا از دل آن پیام این مکتب را برای جهان امروز بیان نماید. این کتاب با استفاده از حدود 2هزار عنوان کتاب قدیم و جدید نوشته شده و در درجه اول در معرفی مذهب تشیع به زبان انگلیسی برای خوانندگان غیرشیعی است.
نویسنده در باره این کتاب نوشته‌ است: کتاب تنها دسته بندی تعالیم تشیع امامی است در مسائل اخلاقی و معنوی ، و الگویی که آن مکتب برای یک جامعه پاک مؤمنانه و عادلانه دارد و انسانیتی که به وجود می آورد و تمدن و فرهنگی که برای جهان پیشنهاد می کند - چیزهایی که امروز نقطه تمرکز مذاهب زنده جهان در معرفی خویش است - و اصلاً و ابداً کاری به مسائل تاریخی و کلامی و فرقه ای ندارد. بنده این کتاب را مانیفست گرایش عقلانی در فکر شیعی می دانم و فکر می کنم اگر استادم مطهری و استاد او آیت الله بروجردی بودند از این کتاب خرسند می شدند هر چند اکثر معاصرین شاید اصلاً نفهمند عقلانیت خوردنی است یا پوشیدنی.
این کتاب در سال 2014 توسط انتشارات ONEORLD منتشر خواهد شد.

کتاب قبلی دکترحسین مدرسی طباطبایی با عنوان «مکتب در فرایند تکامل» با رویکرد برسی تحولات تاریخی تشیع، با ترجمه فارسی در ایران منتشر شده است.

1760

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =