فارس نوشت:

علی اکبر ولایتی در جمع مردم اهواز در محل مسجد ارشاد اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز ایام انتخابات فرا نرسیده است و از بررسی‌های شورای نگهبان مطلع نیستیم، من سخنم را با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری به صورت غیرمستقیم و در عین حال روشن بیان می‌کنم.
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه در مبارزات انتخاباتی باید اخلاق‌مداری و رعایت حیثیت دیگران را در نظر داشت بیان کرد: اگر شورای نگهبان صلاحیتم را تایید کرد و کسی سخن بدی در رابطه با من بیان کرد، سکوت می‌کنم و هیچ پاسخی نخواهم داد.
ولایتی ادامه داد: سخنان من ایجابی است نه سلبی، هیچ‌گاه تخریبی سخن نخواهم گفت و سعی می‌کنم سازنده حرف بزنم.
وی با اشاره به اینکه از فرد اصولگرایی که منتخب مردم باشد حمایت خواهیم کرد، تصریح کرد: هر که نظام اسلامی ایران، قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول داشته باشد اصولگرا است و کسانی که ادعای اصولگرایی دارند راه باز است و می‌توانند وارد شوند.
* شعار «دولت متمم»

وی با اشاره به معانی شعار خود افزود: «میم» اول به این معنی است که هر که می‌خواهد در این دولت شرکت کند باید متدین، خداترس و باتقوا باشد. این ویژگی‌ها اساس فساد را از ادارات برمی‌دارد و فرد از ترس سازمان بازرسی و اقتصاد و دارایی نیست که خطا نمی‌کند، بلکه از ترس خداست که حق را به محقش واگذار می‌کند و دینش را جز به بهشت نمی‌فروشد.
ولایتی «ت» کلمه متمم را مخفف تجربه دانست و گفت: کسانی که در حوزه‌ای تجربه دارند می‌توانند وارد دولت شوند. مثلا اگر متخصصی قابلیت کشاورزی خوزستان را بشناسد و بتواند از آب خوزستان که سه چهارم، آب کشور است، استفاده کند باید به کار گرفته شود.
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یکی دیگر از اصول دولت متمم را شخصیت معتدل دانست و گفت: در دولت باید از افراط و تفریط دوری کرد و کسی که قانون و ولایت فقیه را قبول دارد نباید تضاد ایجاد کند زیرا دودش به چشم مردم می‌رود.
* مردم 40 درصد فقیرتر شده‌اند
وی با بیان اینکه شایسته نیست مردمی که درگیر تحریم، بیکاری و تورم هستند این تضادها را هم تحمل کنند اظهار داشت: بر اساس گزارش بانک مرکزی از اردیبهشت ماه سال 91 تا 92 نرخ تورم در کشور 40 درصد بود در حالی که درآمد ملت هیچ تغییری نکرده است و این نشان دهنده این است که مردم 40 درصد فقیرتر شده‌اند.
ولایتی خاطرنشان کرد: این نیرویی را که صرف تضاد در میان خود می‌کنید صرف بیکاری جوانان، آب خوزستان، فاضلاب آبادان، کنترل قیمت‌ها و نگه داشتن ارزش پول کنید و این موارد جز در سایه اعتدال به وجود نمی‌آید.
وی با بیان اینکه دولتی را تشکیل خواهم داد که دیدگاه رهبر را عملی کند بیان داشت: در پیروی از خط رهبری نه باید از رهبر پیشی بگیریم و نه عقب بمانیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آخرین رکن دولت متمم خود را مشورت پذیری بیان کرد و گفت: باید از کارشناسان مجرب در کارها استفاده کرد، و به جرات می‌توان گفت پیش از این بیشترین کارشناسان را در خوزستان داشتیم که در شرکت نفت کار می‌کردند.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ع ق IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    10 2
    آقای ولایتی بدانید آنقدر که شاید جبهه مخالف ظاهری شما یعنی اطلاح طلبان علیه شما تخریب کنند یا جبهه حامیان دولت، صد بلکه هزاران برابر آنرا جبهه پایداری علیه شما از هفته ها قبل آغاز کرده و کمترین حرف آنان این بوده است که ولایتی برود نوه هایش را بزرگ کند. نمونه اش همین کلیپی که علیه آقای قالیباف منتشر کرد. خبرآنلاین لطفا پیامم را نمایش بده