عضو کمیسیون تلفیق درباره روند بررسی لایحه بودجه در مجلس توضیح می دهد.

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره روند بررسی لایحه بودجه 1392 گفت: « در کمیسیون تلفیق بحث هدفمندی مطرح شد. دولت 120 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها را به مجلس پیشنهاد داد. میزان مورد تایید مجلس 50 هزار میلیارد تومان است. »
این عضو کمیسیون تلفیق در پاسخ به این سوال که قیمت بنزین در سال 1392 چه خواهد شد گفت: « تعیین نهایی قیمت بنزین به عهده دولت است. بر اساس آنچه مجلس تصویب کرده قیمت بنزین باید چیزی در حدود 700 تا 900 تومان باشد. »
امیرآبادی فراهانی در بخش دیگری از توضیحات خود درباره قیمت ارز در لایحه بودجه 1392 به این شکل توضیح داد: « بر اساس آنچه در قانون برنامه پنجم مورد توجه قرار گرفته، قیمت ارز باید به شکل شناور مدیریت شده باشد. »
او همچنین پیرامون طولانی شدن بررسی لایحه بودجه سال 1392 گفت: « 3 دوازدهم بودجه به تصویب رسیده و برنامه دولت تا پایان خرداد مشخص است. گمان می کنم تا دو هفته آینده لایحه بودجه نهایی شود و به تصویب شورای نگهبان برسد. البته این بازه زمانی شاید دو تا سه روز هم این طرف و آن طرف شود اما در یک جمع بندی کلی می توان گفت که لایحه تا دو هفته آینده به دست شورای نگهبان خواهد رسید.»
این عضو کمیسیون مجلس همچنین در پاسخ به این سوال که لایحه ای که توسط دولت به مجلس تحویل داده شد و آنچه که در حال حاضر توسط مجلس مراحل نهایی تصویب را سپری می کند تا چه اندازه تفاوت دارد گفت: « لایحه بودجه تغییرات زیادی در احکام خود نداشته اما ردیف های آن تغییرات قابل توجهی پیدا کرده است. از این منظر می توان تفاوت لایحه بودجه ای که توسط مجلس به دولت ارائه شد را با آنچه در مراحل نهایی تصویب است مورد توجه قرار داد. »
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =