پارلمان لبنان با رای اکثریت به کابینه "سعد الحریری " نخست وزیر لبنان رای اعتماد داد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الجزیره قطر، نمایندگان پارلمان لبنان پس از سه روز رایزنی و اعلام نقطه نظرات خود درباره بیانیه وزارتی "سعد الحریری " نخست وزیر این کشور عصر دیروز به آن رای اعتماد دادند.

بر اساس این گزارش،از 128نماینده 122 نفر به دولت حریری رای موافق، یک نفر رای مخالف و یک نفر رای ممتنع دادند و 4 نماینده نیز غائب بودند.

این در حالی است که پارلمان لبنان از سه‌شنبه گذشته در نشست‌های صبح و عصر بیانیه وزارتی را بررسی کرد و تعداد زیادی از نمایندگان نقطه نظرات خود درباره این بیانیه را اعلام کردند.

پارلمان لبنان به مدت سه روز بیانیه وزراتی دولت جدید لبنان را که در آن بر مشروعیت سلاح مقاومت و حق مردم، ارتش و نیروهای مقاومت در دفاع و بازپس گیری اراضی اشغالی تاکید شده است را بررسی و این بیانیه را مورد تائید نهایی قرار داد.

بنا بر این گزارش، حریری دیروز طی سخنرانی در مقابل نمایندگان پارلمان گفت: تنها گزینه فراروری دولت لبنان انجام وظایف خود بطور کامل، عدم هدر دادن فرصت‌های موجود و جلب اعتماد مجدد شهروندان است.

وی در ادامه بر حق مردم، ارتش و مقاومت لبنان در آزادسازی اراضی اشغال شده از سوی رژیم صهیونیستی تاکید و اعلام کرد که دولت لبنان همچنان به قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل پایبند است.

از سوی دیگر "میشل عون " رهبر جریان ملی آزاد لبنان تاکید کرد که وظیفه اصلی دولت لبنان بهبود بخشیدن به روند آموزش و مبارزه با فساد است.

هیئت وزیران لبنان هفته پیش در نشستی وی‍ژه‌ در کاخ "بعبدا " در شرق بیروت به ریاست ژنرال "میشل سلیمان " رئیس جمهوری لبنان و با حضور "سعد الحریری " نخست وزیر و همه وزرا پیش‌نویس بیانیه وزارتی را به تصویب رساند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 29439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =