جلال فیاضی

اولین نکته‌ای که خوب است مردم در مناظره‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به آن توجه کنند رعایت آداب و اخلاق مناظره است. اینکه اولا شرکت کنندگان در مناظره رعایت اخلاق را بکنند. ثانیا به حرف طرف مقابل توجه کنند و صرفا سخنرانی نکنند. اگر نامزدها به دیدگاه‌های طرف مقابل توجه کنند و متناسب با آن‌ها نظرات خود را بیان کنند، مناظره شکل موثرتری به خود خواهد گرفت.
نکته دومی که خوب است مردم به آن توجه کنند این است که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در صحبت‌هایشان تا چه اندازه در چهارچوب اختیارات رئیس جمهوری صحبت می کنند. صحبت‌های خارج از چهارچوب اختیارات یک رئیس جمهوری می‌تواند انتظاراتی ایجاد کند که بعدا مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.
نکته سوم این است که مردم باید توجه کنند که برنامه‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تا چه اندازه با واقعیت‌های جامعه تطابق دارد. برنامه‌هایی که با این واقعیت‌ها تطابق ندارد صرفا یک موقعیتی را ترسیم می‌کند که یا دست نیافتنی است و یا اصولا جزء آرمان‌های جامعه محسوب نمی‌شود. برنامه‌های کاندیداها باید برای مشکلات جاری کشور راه حل داشته باشد. امروزه ما با تورم و گرانی لجام گسیخته روبرو هستیم. از سوی دیگر یک موضوع دیگری که امروز کشور با آن دست به گریبان است مسئله تحریم‌هاست. نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید برنامه‌های مدون و قابل اجرایی در حوزه دیپلماسی داشته باشند تا بتوانند این مشکلات را حل بکنند.
نکته چهارم و آخری که مردم ما باید در مناظره‌های تلویزیونی به آن توجه کنند این است که برنامه‌های نامزدها باید در چهارچوب سند چشم انداز 1404 باشد و با این سند زاویه نداشته باشد. اگر برنامه‌های نامزدها در این چهارچوب باشد به نفع کشور خواهد بود و ما را به اهداف بلند مدتی که برای ایران ترسیم کرده‌ایم نزدیک خواهد کرد.
29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 295625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    26 3
    خبر آنلاین متن خبرها خطوطش به هم خیلی نزدیکه اگه ممکنه فاصله ی خطوط رو بیشتر کن متن های طولانی قاطی میشه وقت خوندن. باتشکر
  • بی نام IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    12 0
    نکته دیگر هم این است که چقدر وعده‌هایی که داده می‌شود محسوس، عملی، و قابل اندازه‌گیری است..
  • سیب IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    4 0
    هرکس درهرسمتی که هست نقصی داردولی هیچ کس این را نمیگویددولت قبلی اختیار تغییرساعت هم دستش نبود پس مجریه اجرامیکند