۰ نفر
۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۰

تسنیم نوشت:

عبدالصمد خرم‌آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درباره اظهارات مطرح شده مبنی بر فیلتر شدن خبرگزاری مهر به علت مصاحبه با مدیر یک پایگاه خبری فیلترشده اظهار داشت: من دلیل این اظهارنظر آقایان را نمی‌دانم. قضیه از این قرار بوده است که یکی از صفحات این سایت از سوی این کارگروه، مجرمانه تشخیص داده شد و در اجرای ماده 23 قانون جرایم رایانه ای دستور حذف صفحه مزبور خطاب به ارائه دهنده خدمات میزبانی این سایت صادر گردید.


وی ادامه داد: دستور صادره مربوط به حذف یک صفحه از سایت مذکور است نه کل سایت و متأسفانه مدیر سایت مهرنیوز در حرکتی غیر حرفه ای و برخلاف واقع اعلام کرده است کارگروه دستور فیلتر سایت را صادر نموده که خبر به هیچ وجه صحیح نمی‌باشد.


خرم‌آبادی در پاسخ به این سوال که مسئولان خبرگزاری مهرمعتقدند بعد از اینکه شرکت پشتیبانی اینترنت این خبرگزاری نتوانسته این خبر را حذف کند، مسئولان کمیته فیلترینگ دستور به فیلتر کردن خبرگزاری مهر داده‌اند گفت: ما هیچ دستوری برای فیلتر کردن این خبرگزاری نداده‌ایم و اگر اینگونه بود پس چرا این خبرگزاری همچنان قابل رؤیت بود؟


دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درباره اینکه مسئولان خبرگزاری مهر اعلام کرده‌اند با شرکت دیگری برای ادامه فعالیت همکاری می‌کنند گفت: این هم صحت ندارد زیرا اگر دستور ما برای فیلتر این خبرگزاری واقعیت داشت، شرکت دومی را هم که این مجموعه خدمات می‌دهد، مجبور به فیلتر کردن می‌کردیم.


خرم آبادی ادامه داد: در متن دستور صادره در مورد حذف صفحه حاوی محتوای مجرمانه مورد نظر عیناً قید شده است «توجه: در مواردی که نشانی زیر دامنه یا صفحه یک تارنما جهت مسدود سازی ارسال می‌شود، هدف حذف و مسدود کردن همان نشانی ارسال شده است نه کل تارنما؛ لذا تاکید می‌شود در این‌گونه موارد از مسدود کردن دامنه اصلی خودداری نموده و صرفاً نشانی اعلام شده مسدود گردد.».


وی در پایان خاطر نشان کرد: این‌گونه بداخلاقی‌ها در آستانه برگزاری انتخابات از سوی یک خبرگزاری پسندیده نیست و دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه جهت پیشگیری از تکرار این رفتارها، علیه مدیر تارنمای مهرنیوز به اتهام نشر اکاذیب اعلام جرم خواهد کرد/.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 296666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =