تسنیم نوشت:

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار با تاکید بر اینکه افزایش حق مسکن و بن خوار و بار کارگران هزینه ای اضافی بر دوش کارفرمایان است گفت: حمایت دولت در این بخش ضروری است و کارفرمایان با هر گونه افزایش حق مسکن وبن خوار وبار مخالفند.

محمود نجفی سهی با انتقاد از عملکرد نمایندگان کارگری در جلسه شورای عالی گفت: کارفرمایان  در جلسه تعیین دستمزد 92 در شورای عالی کار تاکیدات زیادی را بر این داشتند که افزایش دستمزد کارگران 15 درصد و سایر مزایا نسبت به این میزان 12 درصد باشد اما نمایندگان کارگری مخالفت کردند.
وی ادامه داد: اینکه نمایندگان کارگری معتقد هستند که میزان دستمزد کارگران 25 درصد افزایش یافته است اشتباه است چرا که با احتساب مزایا حقوق جامعه کارگری حدود 41 درصد افزایش یافت.

نجفی سهی با تاکید بر اینکه بر اساس ماده 41 قانون کار ملاک تعیین دستمزد، نرخ تورم نیست، بیان کرد: در این ماده تاکید شده است که دستمزد کارگران با توجه به میزان نرخ تورم و تامین معیشت خانوار 4 نفره کارگری تعیین شود، بنابر این ضمانت قانون توجه به نرخ تورم است نه ملاک قرار دادن نرخ تورم.

این نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار با اشاره به اینکه اصرار نمایندگان کارگری بر افزایش حق مسکن و بن خوار وبار لطمه به تولید است اظهار کرد: سال گذشته با احتساب حداقل دستمزد 389700 هزار تومان به همراه مزایا جمع پرداختی کارفرما به کارگر 642540هزار تومان بود که این مبلغ امسال با محاسبه حداقل دستمزد 487125 هزار تومان به همراه مزایا 800925 تومان است.

وی ادامه داد: ماالتفاوت  جمع پرداختی به کارگران در سال گذشته با امسال حدود 158 هزار و 385 تومان است که اگر تقسیم بر 389هزار و 700 تومان یعنی حداقل حقوق سال گذشته شود، بدون احتساب حق بیمه افزایش پرداختی کارگران 40.64 درصد است.

نجفی سهی یادآور شد: افزایش پرداختی سال 92 کارگران نسبت به سال 91 با احتساب بیمه 46.92 درصد است.

این نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار با تاکید بر اینکه افزایش 25 درصدی حقوق کارگران اسمی بوده است تاکید کرد: با محاسبه مزایا،عیدی و سنوات افزایش 25 درصدی در دریافتی کارگران مشاهده نمی‌شود، بنابراین اعتراض نمایندگان کارگران نابه‌جاست.

وی اظهار کرد: کارفرمایان در راستای این فرمول محاسباتی با هر گونه افزایش هزینه مخالفند و حتی هفته گذشته در جلسه شورای عالی کار خطاب به نمایندگان کارگران بیان کردند که اگر دولت هم با افزایش دستمزد موافق باشد نمایندگان کارفرمایی به عنوان مخالف صورت جلسه را امضا خواهند کرد و از این پس در جلساتی که منفعت کارگران به میان باشد حاضر نخواهند شد.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    98 0
    بازی با اعداد
    • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
      51 1
      این اقا فکر کنم حقوقش خیلی زیاد شده که سنگ کارفرمارو به سینه میزنه.دریافتیه من امسال به زیر 400تومن رسیده
    • مقدم EU ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
      21 0
      بنده چندسال در دبی زندگی کرده ام ....الان حداقل دستمزد کارگرساده خارجی (هندی یا فیلیپینی) در امارات 2000 درهم هست حدودا ماهی 550 دلار . حداقل حقوق ما در ایران 500هزارتومنه یعنی معادل 140دلار !!!!! در ضمن حداقل حقوق و مزایای مدیر غیر اروپایی در امارات 15000 درهم معادل 4000دلاره در صورتیکه در ایران حقوق یک مدیر بین 1 تا 2 میلیونه یعنی 550 دلار !!!! اینها در حالیست که هزینه های ما بدلیل تورم بمراتب بیش از آنهاست این درسته ؟ ! البته اگه خبرآنلاین این موضوعو درج کنه ..که بعید بدونم !
  • خوش به حالشون A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    77 2
    آقا من توی پروژه بزرگراه طبقاتی صدر کار می کنم ، مهندس عمران هستم ، شرکتی که در آن کار می کنم زیر نظر شهرداری تهران کار می کند ، امسال حقوق ما یک قرون هم افزایش نیافته !! همون مبلغ سال قبل رو برامون بیمه رد کرده و اعلام کرده که افزایش حقوق نخواهد داد. به کی باید گفت ؟ این چیزهها چیست که منتشر می کنید ؟ الان 17 خرداد هست و من و بقیه مهندسان هنوز حقوق فروردین رو نگرفتیم !! شش ماه پایانی سال قبل را هم اضافه کارش را نداده اند . حقوق من عدد بالایی نیست ، زیر یک میلیون تومان است .
  • حمید IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    12 0
    با ماهی 20تومن حق مسکن میشه یه شب رو تنهایی سر کرد؟چه برسه به یه ماه بهتره حقوق کارگران هم مثل قیمت دلار برای همیشه واقعی بشه
  • ناصر IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    13 0
    جناب نجفی لطفا با عداد بازی نکنید شما یا باسواد هستید یا انکه فکر میکنید مردم درس ریاضی نمیداند اگر 158385 تومان را بر 642540 تومان جمع حقوق ومزایای سال گذشته تقسیم کنیم میشود 24/65درصد.برای رفع مشکل قبول دارم که باید به جای مسابقه تورم ودستمزد ها مسیولین سیاسی واقتصادی کشور راهکار مطلوب پیدا کنند
  • بی نام IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    7 0
    چرا کارفرمایان مخالفند؟؟؟ قیمت تمام اجناسی که تولید میکنند و میفروشند 100 برابر شده (خیلی ها هم اجناس از قبل تولید شده رو به قیمت الان میفروشند)اونوقت به قول خودشون نمیتونند 41 درصد افزایش حقوق رو بدن؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    5 0
    گرانی 300درصد شده
  • بی نام IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    7 0
    همچین نوشته تو اخر متن که در جلسه که به منفعت کارگران باشه حاظر نمیشند انگار چیزی هم به منفعت کارگران بوده تا حالا !!!!!!!!!!!!!!!!!! بیش از 30 سال از انقلاب میگذره ، استخدام رسمی که نداریم دیگه ، قرار داد ها هم سفید امضا و 3 ماه شده اند و بدون هیچگونه حق اعتراضی و بیمه ها هم که الکی هستند و حقوق بازنشستگی هم که همه میدونن چه وضعیتی داره الان کجاش به منفعت کارگران است !!!!!!
  • اخراجی ها(7کل) IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    5 0
    سلام...ماکه توی گرمای 50درجه خوزستان کار میکنیم حقوقمون همون 20تومن وحتی یه درصد هم بالا نرفت!!!
  • مجید A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    12 0
    آقای محترم نماینده کارفرما؛ شما باید 153385 تومان(اختلاف مجموع پرداختی امسال نسبت به پارسال) را بر 642540 تومان ( جمع پرداختی پارسال) کنید که در این صورت نتیجه کمتر از 25 درصد خواهد شد!!!! جنابعالی با تردستی!مبنای اختلاف را مجموع پرداختی و مبنای محاسبه درصد را حداقل حقوق فرض فرموده اید... عجب تردست ماهری هستید واقعا! به جای فکر کردن به چنین تردستی هایی به فکر کاهش هزینه های تولیدتان باشید و بدانید در بیشتر صنایع هزینه نیروی انسانی به زحمت به 10 درصد می رسد اگه واقعا به فکر سودآوری هستید که باید هم باشید تمرکزتان را بیشتر روی اون 90 درصد بزارید...
  • بی نام IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    41 0
    16 در صد مابه تفاوتی رو که ساله دیگه میدید ( بن کارگری یا امکان )رو حساب کردی لطفا تورم ساله بعد رو هم لحاظ کن اقای زرنگ
  • محمدرضا IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    29 3
    کدوم 41 درصد؟؟؟ امسال با عوض کردن تعریف حق السعی و بازی با اعداد حقوقی کمتری را نسبت به پارسال به ما می خوان بدن . هنوز حقوق فروردینم به ما ندادن !!!! یه مهندس فوق لیسانس تو یه شرکت نفتی که حقوقشو از خاتم الانبیا می گیره باید حقوقش از یه کارمند دیپلمه تو بخش مالی با سابقه کار یکسان کمتر باشه ؟؟؟ چرا؟؟؟
  • محمدرضا IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    36 3
    کدوم 41 درصد؟ امسال با عوض کردن تعریف حق السعی و بازی با اعداد حقوقی کمتری را نسبت به پارسال به ما می خوان بدن . هنوز حقوق فروردینم به ما ندادن! یه مهندس فوق لیسانس تو یه شرکت نفتی که حقوقشو از خاتم الانبیا می گیره باید حقوقش از یه کارمند دیپلمه تو بخش مالی با سابقه کار یکسان کمتر باشه ؟
  • امین A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    77 2
    مسخره کردین ؟ این مربوط به حداقل حقوق میشه برای سایر سطوح حقوق 10 درصد به اضافه ماهی کمتر از 60 هزار تومن. به این میگین 41 درصد... کسی که حقوقش 1200000 تومان بوده ارزش واقعی حقوقش شده 400 هزار تومن بعد الان اومدن همون حقوق رو 10 درصد + 60 هزار تومن افزایش دادند یعنی 1380000 تومن که ارزش واقعی آن و قدرت خرید مردم حدود 460 هزار تومن!!!! تورم چقدر است؟ قیمت اجناس اولیه یعنی خوراک و پوشاک و همچنین اجاره مسکن، کرایه تاکسی ها چقد افزایش داشته ؟!؟!؟!؟ که حالا نماینده کارفرمایان سر کارگران منت هم میگذارد؟!؟!؟ .
  • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    5 0
    سال91 مزایای کارگری35هزارتومان بن کارگری با10هزار تومان حق مسکن بوده که امسالم همونه نمی دونم این آقای زرنگ این64 هزاتومان و80 هزار تومانو از کجا آورده واقعا که فقط فکر جیب خودشونو میکنند
  • دکتر ندار IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    5 0
    ای خدا به کی بگم ؟ دادمو پیش کی ببرم ؟ یه دکتر دامپزشک هستم و 12سال سابقه کار دارم. تازه امسال با هزار منت و خواهش حقوقم شده 1 میلیون و پنجاه هزار تومن ! پارسال هم 850 هزار حقوقم بود و تو یکی از شهر های فارس کار میکنم . مبنای درصد اضافه حقوق رو همون حداقل حساب میکنن و حق بیمه رو بر مبنای حدا قل . یعنی همون 480 هزار تومن . شما بگید برم دادمو پیش کی ببرم ؟ همشون دستشون تو یه کاسه است . از مدیر ها بگیر تا سرمایه دار خدایا شکرت که با وجود این همه ناملایمی هنوز دستمون کج نشده و به همین روزی قانعیم ! اما تا کی ؟ خودت میدونی !!
  • omid IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    9 0
    تاموقعی که دستمزد هارو برا اساس دلار تعیین نکنند همین اش و همین کاسه - دولت از یه طرف میگه بنزین براساس نرخ جهانی باید بفروشیم یا طلا و ........ ولی حقوق برا اساس نرخ ریال
  • M.h IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    9 0
    آقا شما هم مثل بقیه مسولان با اعداد و ارقام بازی می کنید . بیایید ببینید با این حقوق می توانید زندگی کنید. چرا اصلا میزان حقوقکارگران را را آخر سال محاسبه می کنند و تورم شروع سال بعد را به حساب نمی آورند. شکمشان سیر است و از گرسنه ها خبر ندارند. اگر حقوق کارگران زیاد شود جیب آنها کوچک تر میشود
  • مرتضی IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    7 15
    آقای بی نام اگه تو تهران کمتر از400 تومن داری میگیری یه جای کارت ایراد داره ما یه کار گاه کوچیک داریم لطفا یک سری به مناطق صنعتی اطراف تهران بزنید ،اصلا کارگر نیست ،تمام درو دیوار زدن نیرو لازم داریم. بعدشم حقوق کمه درست اما مسئولش کیه؟اکثر کارفرمایان زندگیشون آوردن تو کار و چیزی دیگه ندارن اونا هم مشکل دارن یک کارگر 15 ماه حقوق میگیره(12+2ماه عیدی+1ما سنوات) اما کمتر از 9 ماه کار میکنه(52 روز جمعه+28 روز مرخصی+25روز هم تعطیلات رسمی) به نظر من حقوق باید ساعتی بشه هر کس بیشتر کار کرد بیشتر هم بگیره مزایا هم قطع بشه تا معلوم بشه که دریافتی واقعی هر کس چقدره ،آخه کسی که 2 تا بچه داره چرا باید از کسی که نداره و کار یکسان انجام میدن بیشتر بگیره،این وظیفه دولت هستش نه کار فرما.
  • ایرانی A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    6 0
    این نخبه های علم اقتصاد و ریاضی رو معرفی کنن برای جایزه نوبل.این عالم برجسته مسئله ای رو حل کردن که هیچکس تا به حال براش راه حلی پیدا نکرده بود .پیشنهاد میکنم شما سر راستش کن بگو 100% افزایش شاید ما هم مشتری بشیم 2+2=5
  • بی نام A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    13 1
    به نظر من کارفرمایان به فکر پول و ثروتشان هستند تا کیفیت کارشان چون کارگر به اندازه دریافتیش کار مفید برای کارفرما انجام خواهد داد از قدیم خوب گفنه اند که هرچه قدر پول بدی آنقدر هم آش میخوری پس کار فرمای محترم بجای اینکه درصد افزایش به رخ کارگر بکشی به فکر تولیدت باش که کارگر در رفاه باشه تولیدت زیادو ضایعات تولیدت کم می شود
  • میثم A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    7 0
    بدبختی جامعه کارگری و کارمندی از زمانی شروع شد که کلمه "تورم نقطه به نقطه " کشف شد . قبلا تورم سالی یک بار بود و به ازای هر سال درصدی به حقوق افزوده می شد . اما الان تورم نقطه به نقطه روی کار آمده و ماهانه تورم داریم با اینکه افزایش حقوق ، بصورت سالانه یک بار انجام می شود .بایستی افزایش حقوق نیز نقطه به نقطه حساب شود!!!
  • یاسر IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    11 0
    جناب استاد! بحث ارزش پوله.الان حقوق دریافتی امسال با هر درصدی که بگین به اندازه یک سوم پارسال هم ارزش نداره شما یعنی این چیزارو نمی دونین یا ملت رو چی فرض کردین؟!!! حق مسکن 10000 تومان؟؟!!!! و بن 35000 تومان؟؟؟!!!! کمی مسخره نیست آقای محترم و مسئول؟؟!!!!
  • بی نام IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    8 0
    ایشون چه جوری حساب کردند که دریافتی به 800هزار رسیده؟!؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
  • محمدیان A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    4 0
    برای کارگران زحمت کش وزارت نیرو 20 در صد بوده با مدارک مستند به مردم تورا به خدا دروغ نگویید 48 درصد شاید حقوق خودش بوده یک سری به وزارت نیرو بزن آقا
  • محمد IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    6 0
    والا کار فرماها همین حداقل حقوق را هم به عناوین مختلف کم می کنند. به بهانه افزایش هزینه های تولید کالا را گران کرده اند و باعث افزایش تورم شده اند ولی حاضر به افزایش حقوق کارگرانشان نیستند. اضافه کار را ممنوع کرده اند. با این حال میگویند دریافتی ها بیش از 25 درصد افزایش داشته. میانگین دریافتی اینجانب در سال گذشته 440 هزار تومان بوده و امسال به 520 هزار تومان رسیده. حالا چطور حقوق بالای 40 درصد افزایش یافته؟ تولید کنندگان ملزم بشوند که افزایش قیمتشان هم به میزان افزایش حقوق کارگرانشان باشد تا دیگر حقوق و تورم یکسان شود. آقایان درآمدشان را بر مبنای دلار می سنجند و حقوقشان را بر مبنای ریال. این نشان دهنده عدم مدیریت درست بازار کار و سرمایه است.
  • بی نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    5 0
    خجالت هم خوب چیزه؟ والا ما که کارگر قراردادی هستیم 25 درصد افزایش داشتیم این ارقام را نمیدانم از کجا اورده شده احتمالا طرف خیلی خوششه اگه راست میگی بیا با حقوق کارگری میتونی زندگی کنی عمرا بتونی پس لطف کنید اینقدر شعار ندهید و توهین به کارگر جماعت نکنید
  • محمد رضا A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    7 1
    فرق کارگر با کارمند چیه که باید صد برابر اون کار کنه ولی نصف یا یک سوم کارمند هم حقوق نگیره ؟ آیا ثروت کشور فقط مال کارمندهاست ؟ آیا این عدالت اسلامیست ؟
  • کارگر IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    6 0
    اقای نماینده کارفرما شما خودت چقدر حقوق میگیری؟ آخه کجا حقوق ما به 800 می رسه؟ من با 80 تومن حق شیفت و 50 تومن حق اولاد و 30 تومن تشویقی و80 تومن اضافه کاری 740 تومن دریافتی داشتم تا کی می خواهین به ما ظلم کنین خدا همه ما رو از دست شماها نجات بده
  • محمود IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
    2 0
    این اقا اگه حداقل دستمزد میگرفت اینطوری سروصدا نمیکرد. اینقد درگیر نون شبش می شد که که صداش در نمیومد