عارف سئوال درباره انصراف را بی پاسخ گذاشت/تصویر کامل و واضح نامزد اصلاح طلب در اولین فیلم تبلیغاتی

فیلم تبلیغاتی محمدرضا عارف از کلاس درس آغاز می شود و با همراهی او با همسرش به سوی خانه در شبی بارانی پایان می یابد.

وقتی تئوری «شبکه عارف» را توضیح می دهد و درس به پایان میرسد یک از دانشجویان نظرش را درباره انتخابات می پرسد؛ پاسخ محمدرضا عارف جالب است«هیچ وقت سر کلاس نگذاشته ام بحثی سیاسی شود. در بیرون از کلاس در این باره صحبت می کنیم».
«نمی خواهید انصراف بدهید؟»،« می شه کار کرد؟»، « قبل از آمدن هاشمی خیلی ها نمی خواستند رای بدهند و بعد با آمدن هاشمی اقبال شد...!»، «با وجود کانون های قدرت پا جلو می گذارید؟»، « چرا نتوانستید تا حالا....» اینها سئوالهایی است که دانشجویان در راهرو دانشگاه از محمدرضا عارف می پرسند. او به بعضی سئوال ها پاسخ می دهد و بعضی را بیننده فقط می شنود.
عارف در این فیلم تبلیغاتی می گوید«هزینه ای که در سال 88 دادیم عبور از حاکمیت بود». او به دانشجویی اشاره می کند که در ستادی کار می کرد و فردای انتخابات ستاره دار می شود.
دوربین دیگر در دانشگاه نیست و به شهر آمده؛ سوار ماشینی از میدان فاطمی وارد خیابان شهید گمنام می شود، همان خیابانی که کمتر از یک ماه پیش او و خیلی های دیگر برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم وارد آن شده بودند؛ صدای عارف روی تصویر می گوید« وارد بازی باخت باخت شده ایم...»
محمدرضا عارف نامزد اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در اولین فیلم تبلیغاتی اش می گوید «هیچ وقت برای کاری کاندیدا نشدم و منشم این بود که بی سر و صدا عمل کنم. چون می خواستم معلمی ساده باشم و بهتر این بود که چهره غیررسانه ای باشم.»
او در این مستند به «کنار گذاشتن عقلانیت و توانایی های موفق» انتقاد می کند و با اشاره به اینکه انقلاب برای ما هزینه کرده و ما تا به حال با آزمون و خطا پیش آمده ایم می گوید:«دیگر نمی توانیم با روش های آزمون و خطا عمل کنیم.»
او که معاون اول دولت سید محمد خاتمی بوده است در فیلم تبلیغاتی اش می گوید« سال 84 می توانستم بیایم جلو ولی دیدم دیگران هستند ولی حالا به میدان آمده ام و خودم را عرضه می کنم.»
دوربین در شهر می چرخد و صدای محمدرضا عارف روی تصویر به مخاطب می گوید:« دهه چهارم انقلاب شده و مردم هنوز نسبت به آینده نگران هستند. 160 کشور دنیا تورم یک رقمی دارد و ما جزود معدود کشورهایی با تورم دو رقمی هستیم.»
عارف در این مستند تبلیغاتی اشاره ای هم به قانون هدفمندی یارانه ها می کند: «اجرای هدفممندی از برنامه سوم شروع شد؛ در دولت اصلاحات به طرح خوبی رسیدیم ولی نگرانی ما تورم بود.»
وی در این برنامه تبلیغاتی وعده هایی در میان سخنانش می دهد و می گوید سهم مردم از بیمه را به 30 درصد کاهش می دهد. این وعده از جمله ایده های عملیاتی و مشخص نامزدهای ریاست جمهوری است که تا کنون داده شده است.
او ضمن انتقاد از آنچه «حاکمیت بداخلاقی و کم فروشی» خواند «رانت های اطلاعاتی» را زمینه اصلی شکل گیری فساد اقتصادی برشمرد.
او با اشاره به تبعات هدفمندی یارانه ها گفت در برسی که انجام دادیم معلوم شد برای خانواده ای پنج نفره 270 هزار تومان هزینه اضافه شده است که با احتساب مبلغ پرداختی به عنوان یارانه، 45 هزار تومان مالیات از این خانواده می گیریم.
انتقادهای یک زن دستفروش که در خیابان با عارف حرف میزد و گلایه می کرد بخش دیگری از مستند تبلیغاتی این نامزد ریاست جمهوری بود. این زن ضمن انتقاد از وضعیت معیشت می گفت«هیچ کس سیر نشده که به داد ملت برسن؟! یک روزی می گفتند باید تاوان دورغ دیگران را بدهیم. چقدر باید تاوان بدهیم.»
گلایه های این زن سرپرست خانوار با این جمله عارف ادامه یافت که« سعی می کنم اگر قول می دهم هزینه ای برای کشور ایجاد نکنم.»
همسر محمدرضا عارف در این مستند تبلیغاتی مسئولیت قرائت رزومه شخصی و کاری این نامزد ریاست جمهوری را بر عهده داشت. پس از معرفی عارف، او که پشت به دیواری سپید نشسته بود به موضوعات دیگری پرداخت و گفت:« تمام افراد باید در برابر قانون عین هم باشند مبنای تشخیص جرم باید با قانون باشد. زندانی سیاسی و امنیتی کیست و چیست؟!»
«اقوام ایرانی مطالباتی دارند؛ به این نتیجه نرسیدم که رئیس جمهور باید معاونت اقوام داشته باشد باید این را مدیریت کنیم. گاهی به یک قوم ایرانی نگاه امنیتی شده است.»
این جملات با تصاویری خیابان گردی این نامزد ریاست جمهوری یازدهم همراه بود و روبوسی او با مردم عادی و دست تکان دادن برای آنها.
«احترام بدهیم به نظرات کارشناس» این نظر محمدرضا عارف بود که بگوید قصد دارد «به جای اینکه خودم را به مشاورانی که تایید کننده هستم محدود کنم گروه منتقدان خواهم داشت. عین جلساتی که با مشاوران دارم با منتقدانم خواهم داشت.
محمدرضا عارف در فیلم تبلیغاتی اش با اشاره به اینکه« آقای احمدی نژاد را از زمان دانشجویی می شناختم و سه ماه در دولت نهم ماندم و وارد مسائل خطی نشدم» به همکاری اش برای انتقال دولت اشاره کرد و گفت: من آدم جمع گرا بودم ولی ایشان آدم فردگرا است و اگر شخصا به نظری برسد به آن عمل می کند.
این نامزد ریاست جمهوری یازدهم وعده داد اگر پیروز رقابت های ریاست جمهوری شود «از ظرفیت همه دولت ها استفاده» می کند. این جمله مقدمه ای بود برای اینکه یادآوری کند که «متاسف است که آقای هاشمی نتوانست بیاید تا جامعه از او استفاده کند.»
بخش های پایانی فیلم تبلیغاتی محمدرضا عارف مانند فیلم همه نامزدهای ریاست جمهوری یازدهم تا کنون پخش شده البته منهای سید محمد غرضی به مساله زنان و دختران جوان اختصاص داشت. عارف در این بخش صریح گفت:« 55درصد داشنگاهها متعلق به دختران است و آنها بهتر از پسران هستند.»
او اضافه کرد:« مردگرایی واقعیت نظام قانونی ما است.»
اشاره به «پایین بودن» سهم فرهنگ و هنر از تولید ناخالص داخلی و ضرورت رفتن به سمت«تفاهم و همدلی ملی» آخرین حرفهای عارف در مستند انتخاباتی اش بود تا یادآوری کن برنامه های او تلاشی است تا « به افق چشم انداز برسیم.»
اما این پایان فیلم تبلیغاتی محمدرضا عارف نبود. آخرین سکانس خارج شدن همسر نامزد ریاست جمهوری یازدهم از مطب و سوار شدن به خودروی شخصی عارف را نشان می هد که با لهجه غلیظ و بدون روتوش یزدی با هم سخن می گویند«

سلام
سلام
چقدر دیر اومدید؟!
دو تا مریض، یکی از کردستان و یکی از تبریز داشتم.
هوا خیلی لطیف شده...»
و شما شیشه باران زده را می بینید و خیابان خیس از باران.
و پایان بندی این فیلم تبلیغاتی یک جمله است« امتداد امید؛ استمرارا اصلاح طلبی ضرورت ایران امروز است.»

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 57
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    فرهنگ امتياز نيست بلكه يك حق است تورو خدا روي اقاي عارف اجماع كنيد ايشان هم با برنامه تر و هم با سواد تر از اقاي روحاني هستند مخالفانشون فقط يكبار زندگينامه ايشون را بخوانند دكتر عارف از همه باسواد تر با ادب تر و با برنامه تر است مرسي دكتر عارف
    • بی نام IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      0 0
      فقط سواد مهم نیست دوست عزیز که دکتر روحانی هم تحصیلکرده دانشگاه است هم حوزه، مهم جسارته که دکتر روحانی در این زمینه قوی تر است
    • بی نام A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      6 1
      دقیقا
    • بی نام IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      14 11
      باسوادتر از آقای روحانی یعنی چی؟ توی حقوق سیاسی از آقای روحانی باسوادتر هستند یا توی مهندسی وریاضی؟ سوابق آقای روحانی و اجماع احتمالی دو طرف روی ایشون بیشتره.
  • بی نام A1 ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    رأي ما دكتر عارف دكتر روحاني بايدكنار بكشند به نفع عارف عارف رأي بيشتري دارد
    • بی نام IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      24 0
      تو رو خدا تفرفه نندازید، تو این شرایط بحرانی فقط باید به ائتلاف فکر کرد، من خودم پروفسور عارف رو خیلی دوست دارم ولی الان به نظرم مهمترین مسئله ائتلافه، یا عارف یا روحانی....
  • محسن CA ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    سکانس آخر عالی بود. خانم دکتر قشنگ‌تر از خودش یزدی حرف میزنه :)
    • بی نام IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      5 0
      آقای عارف در جواب سلام خانمش گفت سلام عزیزم :))) خیلی خوشم اومد!!!
  • بی نام CA ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    ماه بود فیلمش
  • العبد IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    چرا این اصلاح طلبان نمیگن کدام اصول حضرت امام اشکال داشته که میخوان اصلاحش کنن؟
    • رضا IR ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      0 0
      چیزی که اصلاح طلبان به دنبال اصلاحش هستن فرهنگ دروغ و ریا و بی تدبیری هست. دنبال اصلاح نظام مدیریتی هستن که آدمای کوچک رو به مسوولیتهای بزرگ می رسونه. فکر نمیکنم ایناها هیچکدوم اصول حضرت امام باشن.
    • بی نام IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      0 0
      اصول امام ايرادي نداشته اصول اون افرادي كه امام به عنوان نا اهلان اشاره مي كرد و مي فرمود مراقب باشيد مملكت دست نا اهلان نيفتد ايراد داره.وضع موجود كشور بدليل وجود آن نااهلانه.
    • رحيم IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      0 0
      مگه اين كشور همه چيزش الان دست امامه و شرايط فعلي ناشي از امامه. اگه استدلالت اينه يه دفعه بگو كدام اصوله خدا رو ميخوان اصلاح كنن. وخيال خودت ر راحت كن و هر تغيير و اصلاحي رو درش و ببند.
    • آناهیتا A1 ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      0 0
      دوست محترم خلط مبحث نفرمایید ، دنیا مدام در حال تغییره و برای هماهنگی و استفاده بهینه از اصول باید بخشی از اونها <اصلاح > بشه و رکود شناسه ی مردابـه ... اصلاح شدن به معنای نابودی اصول نیست به معنای پیشرفت در مسیر اصلی و هدف قدیمیست ...
    • بی نام A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      0 0
      جناب آقاي العبد معلومه اصلا با منش و روش و افكار اصلاح طلبها اشنا نيستي جانب چه ربطي به افكار امام و... داره؟ يه كم مطالعه بفرمايين ممنون
    • آزاد A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      12 0
      سلام دوست عزیز، اصلاحات مغایرتی با اصول امام نداره :) البته اگه منظورتون امام علی (ع) هست که مطمئنم منظورتون ایشون هست باید بگم که ایشون گفتن با زمان حرکت کنید و این لازمش وجود اصلاحات در رفتار های گذشته هست
    • بی نام IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      9 3
      اصلاح طلبان برای حفاظت از اصول امام تلاش میکنند.
    • میترا A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      2 0
      اصلاح طلبها به اصول انقلاب و امام خرده نگرفتند برعکس اصلاح برای برگشتن به آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی است:( استقلال -آزادی- جمهوری اسلامی) استقلال یعنی تولید داخلی و برکت و اتکا به تواناییهای مردم و کشور و اعتماد به مردم و حاکمیت به هم به نحوی که بیگانه نتواند نفوذ کند- آزادی هم که مشخص است آزادی بیان فکر و اندیشه و عدم حذف سلیقه ای نظرات اعم از موافق و مخالف - جمهوری اسلامی هم که نظام حکومتی مبتی بر انتخاب مردم است که در آن اسلام ملاک قوانین و سیاست آن است و اصول مغایر با اسلام نظیر شرک و نماد پرستی ،برتری قومی و نژادی و مالی، ربا، دروغ ،دزدی، ریا ،تجاوز، غیبت و دسیسه ، روابط بی قید وبند ،شرابخواری ،برهنگی ،حرامخوری ،پایمال کردن حق الناس و مال اندوزی و باند بازی و تهمت و بیعدالتی نباشد
    • حسين IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      7 0
      هيچكس بي اشكال نيست و هر دوره شرايط خاص خود را دارد .مثلا غرب ستيزي
    • بی نام IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      15 2
      انحراف از اصول امام را میخوان اصلاح کنند داداش
    • بی نام IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      9 0
      كلا روي گرداني از اصلاحات يعني پسرفت. انسان بايد با بازنگري در رفتار خودش خودش رو اصلاح كنه چه برسه به جامعه اونم از نوع اسلامي، انسان معصوم نيست و قطعا اشتباهاتي داره، عدم اصلاح يعني عدم نقدپذيري و اون يعني خودرايي و رفتن به راه باطل. بنياني كه امام خميني گذاشت خيلي خوب بود اما قبول كنيد بدجور به بيراهه رفته
    • بی نام IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      9 0
      اصول حضرت امام مانیفست اصلاح طلبیه عزیزیم. اصلاحات می خواد این انحرافی که بعد از فوت ایشون از اصول امام رخ داده رو اصلاح کنه. این در طرفداری تمام اعضای بیت امام از اصلاح طلبی کاملا مشخصه. اصلاح طلبی خط امامه و اگه خواستار بازگشت به اصول امام هستیم چاره ای جز بازگشت به اصلاحات نداریم. وگرنه هرچه بیشتر به سمت قهقرا پیش می ریم
    • ناشناس A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      3 0
      دوست من خود امام هم بار ها گفته اند لزومی نداره راهی رو که گذشتگان ما رفتن تکرار کنیم. اینکه امام در دوران خودشون بر حق بودن و روشهاشون درست بوده حرفی توش نیست. اما جامعه ی امروز ما به تغییراتی احتیاج داره که مختص همین زمانه است. حتی این تغییر بر اساس زمان رو ما تو فقه هم داریم. اصلا دلیل وجود مرجع تقلید هم همینه. فتوا دادن بر اساس نیاز و زمان حال. پس حتی اصلاحات رو میتونیم ادامه ی راه امام بدونیم.
    • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      5 0
      اولاً شما از كجا مطمئني آنچه الان در جريان است همان اصول امام است ثانياً به فرض كه اصول پابرجا باشد مگر در روش ها اجرا و سياست هاي اجرايي نمي توان اصلاح نمود
    • بی نام IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      2 1
      مجيد جان اصلاحات يعني بازگشت به اصول امام عزيرمان
    • بی نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      139 6
      دوست عزیز اصول امام و تا حد زیادی قانون اساسی مشکلی نداره ... ولی ایا به این قوانین و اصول عمل میشه ؟؟؟ چقدر به آزادی بیان ، مطبوعات بها داده میشه در حالی که در قانون اساسی بهشون اشاره شده؟؟؟
    • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      58 20
      کی گفته که اصلاح طلبی یعنی اصلاح اصول امام؟؟؟؟ نکنه فکر می کنی اصولگرایی آقایان هم یعنی پایبندی به اصول امام؟ شما را به خدا فرافکنی نکن!
  • - A1 ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    بهترین فیلم تبلیغاتی بود که این چند روز از شبکه یک پخش شده زنده باد عارف
    • شاهین A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      8 2
      مخالفم با این که میخواهم به عارف رای بدم ولی به نظرم فیلم روحانی در جاهایی واقعا بهتر بود مخصوصا جاهایی که آقای خاتمی و هاشمی صحبت میکردند و عارف هم باید از اینها استفاده میکرد
  • بی نام A1 ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    0 0
    به دور از هرگونه تعصبی، اصل مستند بود و تمام زوایای عقیدتی نامزد را به خوبی بیان کرد. بوی صداقت فراوانی از حرف های ایشان می آید، هرچند اگر رییس جمهور هم شود، آن قدر چوب لای چرخش می گذارند تا خودش استعفا دهد! درکل قدرت طلب ها و منفعت طلب ها در مملکت ما اجازه نمی دهند کسی غیر از خودشان بیاید و بدتر این که اهل کار هم باشد و بافرهنگ و باسواد و مردمدار هم باشد!
  • قاسم IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    0 0
    استمرارا اصلاح طلبی ضرورت ایران امروز است.
  • بی نام IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    0 0
    به نظر من هم عارف هم روحانی عالین واقعا کنار کشیدن هر کدومشون مایه تاسفه به نظر من امثال غرضی جلیلی ولایتی حداد باید کنار بکشن
  • مهری IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    0 0
    خدایا ما مردم ایران کی قدر دانشمندان خودمان را خواهیم دانست.عارف به تمام معنا یک انسان دلسوز ، مدیری کاربلد و اصلاح طلبی بادیانت است.
  • امتداد امید A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    0 0
    باید بهش اسکار بدند من که خیلی حال کردم عارف همونی هستش که جامعه ما بهش نیاز داره باور کنید
  • ابراهیم IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    1 0
    من عارف را دوست دارم
  • گیسو A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    5 2
    من که هرگز به عنوان یک اصلاح طلب نام روحانی را در برگه ها نخواهم نوشت! فقط دکتر عارف. زنده باد که یک تنه برای اصلاح طلبان میجنگد و اصلاح طلبان اینقدر بی نعرفتند که از او پشتیبانی نمیکنند!!!!
  • بی نام IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    4 0
    زنده باد عارف
  • azad IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    12 0
    به نظر من جناب آقای عارف یه سر و گردن از همه ی کاندیداهای دیگه بالاتره ،حتی از روحانی ، کاش آقای روحانی به نفع عارف کنار میکشید.اینطوری پیروزی عارف حتمی بود.زنده باد عارف - هرکی دوسش داره مثبت بزنه
  • sasha IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    8 0
    فیلم عالی بود مطمئنم توی رای مردم تاثیر داشته بهتر از این نمیشد با مردم صاذق بود
  • احسان A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    5 0
    سلام سلام عزیزم
  • بی نام A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    5 0
    فرهنگ امتياز نيست بلكه يك حق است تورو خدا روي اقاي عارف اجماع كنيد ايشان هم با برنامه تر و هم با سواد تر از اقاي روحاني هستند مخالفانشون فقط يكبار زندگينامه ايشون را بخوانند دكتر عارف از همه باسواد تر با ادب تر و با برنامه تر است مرسي دكتر عارف
  • بی نام A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    9 0
    ای کاش مردم ما انسان لایق را از بقیه افراد تشخیص میدادند!! درود بر عارف
  • بی نام IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    4 1
    ایشون گفت مردسالاری نه مردگرایی!! تو روز روشن حرف ها رو به میل خودتون تحریف نکنید!
  • محمد OM ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    6 0
    عارف خطاب به همسرش : سلام عزیزم!!! عـــالی بود.
  • 1 IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    8 0
    البته باید عرض کنم که آخرش که خانم دکتر فرمودند دوتا مریض داشتم ادامه دادن که هر داروخونه ای که رفتن دارو پیدا نکردن . و ضعف مدیریت درمانی و داروئی کشور کاملاً زیرکانه متذکر شدن
  • بی نام DE ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    12 0
    سکانس آخر خیلی قشنگ بود. کسایی که ندیدن، دانلود کنن و ببینن. واقعا در سیاست هم انسان های پاک پیدا می شوند. آدم های سیاسی زیادی می شناسم اما انسان های پاک مثل دکتر عارف کم پیدا می شوند.
  • فرید IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    4 3
    به نفع نماینده آقای هاشمی(روحانی)کنار بکشد...تا زمستان بهار شود
  • بی نام IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    6 0
    درود بر عارف سلام بر خاتمی کبیر و احسنت بر آیت الله
  • کریمی IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    3 13
    اصلاح طلبان! فتنه 88 و حماسه 9 دی فراموشتان نشود...
  • كردستاني IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    9 0
    ما با عارف هستيم.آدمي با اخلاق و رويي به دور از ريا.
  • سین شین A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    40 18
    ممکن است برای ایجاد اختلاف بین ما اینجا یا هرجای دیگر به طور افراطی از یکی از نامزدها یعنی روحانی یا عارف تعریف و تمجید بشه باید هوشیار باشیم آقایان عارف و روحانی هرکدامشان نقاط ضعف و قوت دارند باید اجماع را با جان و دل بپذیریم
  • h A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    8 1
    درود بر عارف
  • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    130 6
    فیلم حرفه ای نبود و احتمالا هزینه ای هم برایش نشده بود. اما به نظرم به خوبی رسالت یک فیلم تبلیغاتی را انجام داد.سکانس آخر فیلم حس خودمانی به تماشاچی دست می داد و فکر می کنم خیلی هوشمندانه و صادقانه بود
  • فاطمه IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    150 8
    زنده باد عارف...................فیلمش عالی بود.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    13 2
    نسخه قوی تر آقای دکتر عارف؛ آقای سید محمد خاتمی بودند که 8 سال سابقه آقای خاتمی رو همه در ذهن داریم. ترس و عدم شجاعت لازم آقای خاتمی رو هرگز نمی تونید انکار کنید. ولی آقای روحانی این مشکل را ندارند. تشرهای قاطع ایشون در مناظره رو فراموش نکنید. اگرچه تشرهای قاطع آقای دکتر عارف هم بیاد ماندنی و دوست داشتنی بود. ما بدنبال اصلاح طلبان قاطع هستیم. آونهایی که بهیچ وجه سازش نمی کنند با اقتدارگرایان.
  • بهرام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    60 1
    درود بر اصلاح طلبان،درود بر عارف. اصلاح طلبان باید به یک گزینه برسند تا انتخابات 84 تکرار نشود.
  • میلاد IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    14 4
    ائتلاف باید به نفع عارف باشه و دکتر روحانی کنار بکشه. به نظر من عارف بهترین گزینه برای ریاست جمهوریست