۰ نفر
۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹

نخستین شماره نگاه نو در سال 1392در قطع و شکل تازه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نگاه نو 97 این شماره نگاه نو با بخش «اندیشه ها و دیگاه‌ها» آغاز می‌شود و نخستین مقاله آن با عنوان «فوکویاما و سیر تکاملی انسان، جوامع، و دولت‌ها» نوشته نیکلاس وید به ترجمه عزت‌الله فولادوند است.

وید به انگیزه انتشار کتاب تازه‌ای از فرانسیس فوکویاما با عنوان «خاستگاه‌های نظام سیاسی» به شرح و بررسی اندیشه‌های او می‌پردازد.

نوشته بعدی از دکتر نصرالله پورجوادی است با عنوان «حسب حال نویسی در فیس بوک-2» که با بیان خاطره‌ای از مهندس مهدی بازرگان آغاز می‌شود که پس از دوره نخست وزیری، در دوره ریاست پورجوادی درباره جمله‌ای از مهدنس بازرگان که گفته بود: «آزادی نه گرفتنی است و نه دادنی، بلکه یاد گرفتنی است».

آخرین مقاله این بخش با عنوان زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، اجتماعی و روان شناختی مصرف زدگی» از دکتر مسعود محمدی است، که به بررسی مقوله مصرف‌زدگی از دیدگاه نظریه‌پردازان مکتب‌های مختلف و بیان علل و عوامل مصرف لگام گسیخته، به عنوان بیماری مخرب، پرداخته و آن‌ها را نقد کرده است.

بخش تاریخی نگاه نو این شماره به مقاله‌ای از کاوه بیات و در بخش چهره‌ها مقاله‌ای درباره ناظم حکمت منتشر شده است.

گفت‌وگوی پژمان موسوی با حسن نراقی با عنوان «سامان فرهنگی بر سامان سیاسی اولویت دارد» از دیگر بخش‌های فصلنامه نگاه نو است.

در نگاه نو 97 نوشته‌هایی از علیرضا مناف‌زاده، سیدعلیرضا میرعلی نقی، محمد دهقانی، بهروز غریب‌پور، ساره دستاران، اسدالله امرایی، فرهادی طاهری، امیرقادری، محمدعلی آتشبرگ، الوند بهاری، جلیل دوستخواه، علی صلح‌جو، نیکی ر.کدی، آبتین گلگار، علی میرزایی و مرتضی هاشمی‌پور منتشر شده است.

نگاه نو شماره 97 در 244 صفحه و به بهای هفت هزار تومان منتشر شده است.

58246

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =