سخنگوی شورای نگهبان گفت: در صورت دخالت سایر دستگاه‌ها در روند نظارت، شورای نگهبان از این کار جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران گفت: اقداماتی که در شورا برای نظارت بر انتخابات داشتیم در یک سال گذشته انجام شده است و امروز هم که مردم برای رای دادن پای صندوق های رای رفتند ناظران ما آنجا حضور دارند. ما برای هر صندوق 3 الی 5 ناظر تعیین کرده‌ایم.

کدخدایی ادامه داد: ناظران شورای نگهبان کارت‌های شناسایی خود را در محل مناسب نصب کنند تا مردم به راحتی آنها را شناسایی کنند. همچنین ناظران ما تا پایان ساعت اخذ رای پای صندوق ها حضور دارند.

وی با بیان اینکه صورت جلسه نهایی ستادهای اخذ رای باید به امضای ناظران شورای نگهبان برسد، گفت: طبق قانون مسئولیت تایید صحت انتخابات بر عهده شورای نگهبان است.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: از سایر دستگاه‌ها می خواهیم در روند نظارت بر نحوه برگزاری انتخابات دخالت نکنند و در صورت بروز چنین اتفاقی ناظران شورای نگهبان جلوگیری خواهد کرد.

کدخدایی با بیان اینکه نامزدهای ریاست جمهوری باید از گمانه زنی پرهیز کنند و منتظر اعلام نظر نهایی شورای نگهبان و وزارت کشور باشند، گفت: اگر تخلفی پس از انتخابات صورت بگیرد بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

29219

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 298403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =