تسنیم نوشت:

روزنامه تایمز لندن امروز فاش کرد دولت آمریکا پس از مانور مشترک با اردن، ۳۰۰ تفنگدار دریایی و یک سامانه موشکی ضد هوایی پاتریوت خود را از نزدیک مرز سوریه و اردن خارج نکرده است.

به گزارش  بلومبرگ؛ روزنامه تایمز لندن امروز فاش کرد  آمریکا پس از مانور مشترک با اردن، 300 تفنگدار دریایی و یک سامانه موشکی ضد هوایی پاتریوت خود را از مرز سوریه و اردن خارج نکرده است.

به نوشته این روزنامه آمریکا در ادامه تلاش هایش برای دخالت در ناآرامی های سوریه به دنبال تجهیز شورشیان مسلح سوری است.

اعزام ارتش آمریکا به منطقه تحت پوشش تمرین و مانور نظامی بود که هفته گذشته به طور مشترک با اردن انجام شد. اما پس از پایان مانور،آمریکا هنوز 300تفنگدار خود و یک سامانه موشکی ضد هوایی پاتریوت خود را از منطقه شمال اردن در نزدیکی مرزهای سوریه خارج نکرد و پیش بینی می شود این افراد به مدت چندین ماه در منطقه مسقر شوند.

مقامات رسمی آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود به این روزنامه گفته‌اند نظامیان و تجهیزات برای افزایش امنیت در منطقه هستند و به دنبال آموزش شورشیان سوری یا شرکت در هیچ طرح حمله ای به سوریه نیستند.

کاخ سفید روز پنج شنبه مدعی شد که اسناد و شواهدی در اختیار دارد که نشان می دهد دولت سوریه از سلاح های شیمیایی بر ضد شبه نظامیان استفاده کرده است اما روسیه این مدارک را قانع کننده ندانست.

همچنین دیروز (جمعه)دو دیپلمات ارشد غربی در ترکیه از طرح آمریکا برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در مرزهای جنوبی سوریه با اردن خبر داده بودند.

اخیراً آمریکا طرح‌هایی را برای کمک مستقیم نظامی به تروریست‌های سوریه تصویب کرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 298691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =