در بخشی از سرمقاله امروز کیهان آمده است:

چند سال پیش برخی مطبوعات آمریکایی نوشتند که رابرت گیتس به هنگام تصدی ریاست‌سازمان سیا تکیه‌ کلام ویژه‌ای داشت مبنی بر اینکه ایرانی میانه‌رو و معتدل وجود ندارد و ایرانی میانه‌رو، ایرانی مرده است! تاریخ یکصد سال اخیر ایران انباشته از این حقیقت است که قدرت‌های زورگوی عالم فقط با انقلابیون مسلمان و عالمان دینی در ایران سرستیز نداشتند بلکه مبارزان میهن‌دوست و طرفداران استقلال ایران را نیز تحمل نکردند. درباره کارنامه دکتر محمدمصدق حرف و حدیث و نقد فراوان است اما آنچه مسلم است اینکه او می‌گفت اجرای احکام اسلامی به من ارتباطی ندارد و من فقط دنبال ملی کردن نفت ایرانم. او به آمریکا خوش‌گمان بود و بارها به امید دیدن دم آمریکا و مهار انگلیس به نیویورک رفت و مذاکره کرد اما این تکاپوی پردامنه مانع از خیانت آمریکا و همراهی با پروژه ام‌آی‌سیکس انگلستان در اجرای پروژه کودتای 28 مرداد 32 نشد. تجربه دورتر، نهضت مشروطیت (1285شمسی) و سپس روی کار آمدن استبداد رضاخانی به واسطه کودتای سوم اسفند 1299 است. سیاست انگلیسی تفرقه بینداز و نابود کن در نهضت مشروطیت به ثمر نشست و حاصل خون دل انقلابیون را به غارت برد. وقتی توانستند میان سران نهضت (از جمله شیخ فضل‌الله نوری، سیدعبدالله بهبهانی و سیدمحمد طباطبایی و...) اختلاف بیندازند و آنها را به هم بی‌اعتماد کنند، اولین ضربه مهم به نهضت خورد و آخرالامر، اعتبار کلیت نهضت زیرسوال رفت و سرانجام در فضای ناامیدی عمومی، استبداد بازگشت و انگلیس ظرف چند سال ، فعال مایشاء ایران برای حداقل 20 سال شد.
آن روز فریاد شیخ‌فضل‌الله نوری خطاب به همرزمان سابق خود شنیده نشد که «ایها الناس من به هیچ وجه منکر مجلس شورای ملی نیستم بلکه من مدخلیت خود را در تاسیس این اساس بیش از همه کس می‌دانم... اختلاف میان ما ولامذهب‌هاست که منکر اسلامیت و دشمن دین حنیف‌اند»و «آنچه خیلی لازم است برادران بدانند و از اشتباه‌کاری خصم بی‌مروت بی‌دین تحرّز نمایند این است که چنین ارائه می‌دهند که علما دو فرقه شده‌اند و با هم حرف دینی دارند و با این اشتباه کاری، عوام بیچاره‌ را فریب می‌دهند که یک فرقه مجلس‌خواه و دشمن استبدادند و یک فرقه ضدمجلس و دوست استبداد! لابد عوام بیچاره می‌گویند حق با آنهاست که ظلم و استبداد را نمی‌خواهند افسوس که این اشتباه با هر زبانی و به هر بیانی بخواهیم دفع شود، خصم بی‌انصاف نمی‌گذارد». کمتر از یک سال پس از شهادت مظلومانه شیخ فضل‌الله نوری به دست یفرم‌خان‌ارمنی، سیدعبدالله بهبهانی (ظاهرا طیف مقابل شیخ) از سوی کمیته دهشت (باند تروریستی وابسته به حیدرخان عمو اوغلی) ترور شد و آیت‌الله طباطبایی با غصه گفت «سرکه ریختیم، شراب شد». پس از آن نیز آزادیخواهان وطندوست -ولو بی‌ادعا درباره تشکیل حکومت اسلامی- یکی پس از دیگری ترور و محبوس و تبعید شدند.
صدسال پس از آن ماجرا- مهرماه 1387- پایگاه اینترنتی پیک‌نت وابسته به ضد انقلاب خارج نشین، از ملاقات همکار خود با آقای «ح» از مشاوران ارشد آقای خاتمی در یکی از ساختمان‌های ریاست‌جمهوری واقع در خیابان نوفل لوشاتو و در تاریخ سوم مرداد 1384 خبر می‌دهد. آقای «ح» [عضو مرکزیت حزب منحله مشارکت] در این ملاقات مخفیانه که 3 سال بعد فاش می‌شود، به خبرنگار می‌گوید «ترجیح می‌دهم درباره خاتمی صحبت نکنم مبادا که به او بر بخورد. او با ما تفاوت داشت. خاتمی روحانی بود و گروه خونی‌اش بیشتر به مجمع روحانیون می‌خورد. حزب مشارکت ما هم با مجمع خیلی فرق دارد. هر چند خاتمی در بین اعضای مجمع بهترین است. مجمع روحانیون، بدترین خیلی دارد. ما از ابتدا هم می‌دانستیم خاتمی با ما فرق دارد. بین اجزای سیستم فکری او سازگاری وجود ندارد. او آخرین میخ را بر تابوت اصلاحات زد». وقتی کسانی بتوانند درباره یک هم‌جناحی دیرین خود چنین سخن بگویند و او را با شاه‌سلطان حسین بی‌کفایت و اردک‌لنگ و... مقایسه کنند، چرا باید با نامزد مدعی حمایت از او (آقای روحانی) در انتخابات سال 92 که مواضعی به مراتب اصولی‌تر از خاتمی دارد، همدلی کنند و حرمت وی را پاس دارند؟! باید به تدبیر آقای روحانی در این باب آفرین گفت که در همین مصاحبه دیروز تصریح کرد رئیس‌جمهور ملت ایران است و نه نامزد اشخاص و گروه‌های سیاسی. این یعنی که رئیس‌جمهور منتخب خود را بدهکار گروه‌های خاص نمی‌داند. البته یک جمله از همین آقای «ح» به یادگار مانده که شهریور 1391 در مصاحبه با نشریه اندیشه پویا تصریح کرد «مجمع روحانیون در دوره دوم ریاست‌جمهوری هاشمی رفسنجانی با وی مشکل پیدا کرده بود... هاشمی یک گیر داشت و می‌گفت انگار مرکز تحقیقات استراتژیک را که زمانی در دست موسوی خوئینی‌ها بود، تبدیل به تحریریه روزنامه سلام کرده‌اند. ولی ما گفتیم باید با هاشمی کار کرد و او را رها نکرد. هاشمی هر نظری داشته باشد، ما کار خودمان را می‌کنیم. من و بهزاد نبوی تا دوم خرداد 76 در مرکز تحقیقات استراتژیک بودیم».
«جمهوری اسلامی ایران» پیروز بزرگ ماجرای حماسی روز جمعه 24خرداد است و تنها بازندگان این جشن بزرگ ملی، کسانی هستند که برای مردم و نظام دام گستردند و 4 سال پیش کشور را به آغوش بی‌ثباتی و بی‌قانونی بردند. آنها اکنون به توهم پیروزی، خود را لو داده و می‌گویند هیچ شبهه‌ای در این انتخابات وجود ندارد و دموکراسی پیروز شده است؛ در واقع شهادت می‌دهند دموکراسی را صرفا هنگامی می‌پذیرند که پیروز باشند وگرنه حاضرند خانه‌های جدول دشمن را پر کنند. قرآن درباره این قبیل می‌فرماید : «ای پیامبر بگو آیا آگاه کنیم شما را که زیانکارتر از همه در عمل کیست؟ آنها که تلاش‌شان در زندگی دنیا نابود شد و گمان می‌برند که نیکو عمل کرده‌اند» (آیات 103 و 104 سوره کهف).

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 299213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 33
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دیگران IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    کیهان چند بار در روز منتشر میشه ؟!
    • مهدی EU ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
      8 4
      شریعتمداری برنده این انتخابات بود، چون حسن روحانی آدم شریعتمداریه!
  • بی نام IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    اگه این رابرت گیتس نبود این کیهان چجوری می خواست قصه سر هم کنه؟
    • حسین شریعت مداری A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
      و جورج ساروس...
  • وحید A1 ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    این اقا داره تمامه تلاشش رو می کنه بگه مردم به خاطره خود روحانی بهش رای دادن همه به خاطره خاتمی رای دادن. اینم بگم 30درصد مردممم رای ندادن که دمشون گرم
    • مهدی IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      8 41
      مردم به خاطر خاتمی رای دادن ؟! خاتمی سال 84 دور اول از معین حمایت کرد ---- شکست خورد خاتمی سال 84 دور دوم از هاشمی حمایت کرد--- شکست خورد خاتمی در انتخابات مجلس هشتم از لیست اصلاح طلبان حمایت کرد(لیست یاران خاتمی!) ---- شکست مفتضحانه خوردند !(از سی نفر دور اول هیچ کدومشون رای نیاورد دور دوم فقط یک نفر(محجوب) رای اورد) خاتمی سال 88 از موسوی حمایت کرد --- شکست خورد خاتمی سال 92 می خواست از عارف حمایت کند اما چون رای نداشت (ماکزیمم هفت هشت درصد رای داشت) ترجیح داد ریسک نکند و از روحانی حمایت کرد ! می شنوید روحانی ! حسن روحانی عضو جامعه روحانیت مبارز ! جامعه روحانیت مبارز نه مجمع روحانیون !!!! دوستان حسن روحانی بیش از آن که اصلاح طلب باشد اصولگرا است ... برید مطالعه کنید.
  • بی نام A1 ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    شما با اين حرفها دل خودتون را خوش كنيد و ما منتظرعمل ميشيم...اصلاح طلبي به كلمات نيست به عمله...
  • بی نام A1 ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    اصلا ارزش خوندن نداره کيهان!اين روزنامه خوراک فکری برای همون 3 ميليون طرفداراش ميده که به آقای ظرفيت رای دادند.تاروز ثبل از انتخابات شديدا داشت ميکوبيد روحاني رو!
  • علی A1 ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    جالب است خبرهای بی اساس دیگه ای هم در سایت پیک نت منتشر می شود از جمله زیر سوال بردن انتخابات و رای روحانی یعنی از دید کیهان این سایت موثقی برای استناد می باشد؟ بقیه خبرهای بی اساس ان هم از دید کیهان درست است؟ متهم کردن تا کی؟ در توهم. بودن تا کی؟ اینقدر توهم ما ارزشمنده که به یک زردنامه استناد کنیم ؟
    • بی نام A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
      سه میلیون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بابا دمت گرم که کیهان رو اینقدر دست بالا گرفتی . خود مسئولان کیهان هم این رقم رو بشنون ذوق مرگ می شند
  • علی A1 ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    خبر ان لاین ،در کشور مان منابع و اشخاص بسی باصلاحیت تری نسبت به شریتمداری وجود دارند که میتوانند عامل همدلی و وحدت باشد نه تزور ونفاق.!! از درخ افاضات ایشان در صوت امکان بپرهیزید.
  • عرفان A1 ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    و من همچنان آرزوی هدایت شدن کیهان و کیهانیان رو دارم آرزو هم که بر جوانان عیب نیست..
  • بی نام IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    چرا با دامن زدن و انتشار گسترده اظهار نظر هاي راديكال كيهاني، شادي مردم رو خراب مي كنيد لااقل اجازه بدين بعد از 4 سال نا اميدي و تلخي يك ماه با خيال اميد شاد باشيم همين.
    • بی نام A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
      74 2
      آی گفتی! نمی دونم این چه کاریه همه ی سایتها هم یاد گرفتن هی افاضات این جناب رو منتشر می کنن. از اول صبح می رن رو اعصاب آدم.
    • بی نام A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
      56 3
      فکر کنم منظورت 8 سال نا امیدی و تلخی بوده نه 4 سال؟
  • حسین A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    111 6
    آقای "ح" کیــــــه؟
    • مهدی IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      5 1
      حجاریان
  • ع ر IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    213 7
    نبايد از ايشان انتظار غير از اين داشت نميدونم امكانپذيره يا نه اما بايد طرز تفكر كيهان با تغيير مديريتش عوض بشه و همسوتر با مردم بشه
  • مجید IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    264 6
    اقا سیل ملت شما رو نبرده...هنوز هستی؟؟؟؟؟
  • سعید IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    65 1
    هزارتا نظر دادم اما خبر انلاین یکیشم ننوشت
  • پرهام A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    127 1
    آقای شریعتمداری، بازنده این انتخابات کسیه که 23 خرداد روحانی رو تخریب می کنه به دلیل مورد حمایت بودن معترضان و بعد از انتخابات به دنبال مصادره کردن ایشونه. بازنده ی بزرگ انتخابات تند رو هایی نظیر شما و برنده ملت و حاکمیت ایران است.
  • سعید IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    137 4
    لطفا از کیهان مطلب ننویسید... ممنون...
  • ویانا IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    83 3
    بچه های خبر آنلاین بیایید وهمه کامنتارو اوکی کنید ...
  • بینوا IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    66 4
    چرا کامنت ها را نشون نمی دین هر کدوم دوس داشته باشین نشون میدین متاسفم
  • محبوبه IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    14 90
    چقد شماها بی انصافین مطلب به این درستی رو اگه قبول نکنین یعنی واقعا چشم و گوش جویای حقیقت ندارین مگه دروغ گفته چهارسال پیش که اون آقا رای نیاورد نخواستید نظر اکثریت رو قبول کنید ولی حالا از رای ملت و... حرف میزنین اصولگراها خیلی بااخلاق ترن
  • بی نام IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    39 3
    می دانم آقای توطئه فشار سنگینی بهت آمده است. حق داری جملات را کلیدی ببینی
  • سید عبادالله IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    41 3
    مولانا در بارۀ کسانی مثل اینها می فرماید: پند گفتن با جهول خوابناک تخم افکندن بود در شوره خاک چاک حمق و جهل نپذیرد رفو تخم حکمت کم دهش ای پند گو
  • متفکر IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    2 7
    ما به خاطر سید حسن خمینی و خانواده امام و طرز صحیح فکر آقای روحانی که میگوید همه جناحها باید در دولت من باشند و از تفکرات آنها استفاده کرد و فکرهای بد را رها کرد و از فکرهای خوبشان بهره برد به ایشان رای داده ام وگرنه ما مردم ایران این همه بیفکر نیستیم که دیگران به ما تصمیم بگیرند
  • محمد A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    28 3
    اگه پرفسور شریعتمداری حداقل یکبار یه نگاهی به نظرات و مثبت و منفی اونها بندازه دیگه اینهمه به خودش زحمت نمیده همه ملت رو تعبیر و تفسیر کنه
  • بی نام IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    26 3
    از محبوبیت وصداقت اقای خاتمی بسیار هراس دارد
  • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    22 7
    شریعتمداری جان، بای بای
  • کیهان خانم A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    10 2
    تو رو سایتتونو نابود نکنید اگه مردم کیهان رو قبول داشتند به بقیه سایتها نمی رفتند. حال آدمو می گیرید.
  • علی شیرازی A1 ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    4 2
    روزنامه کیهان انتشار:پنجشنبه 23 خرداد 1392 کیهان درمقاله 5شنبه اش به قلم حسین شریغتمداری نوشت: آیا نمی‌بینید که وطن‌فروشان فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 در باشگاه مدعیان اصلاحات کباده می‌کشند و نامزد آنها به حضور و حمایت این عده که در فتنه 88 آشکارا نقش ستون پنجم دشمن را بر عهده داشتند و از جرج سوروس صهیونیست، تیموتی اش، مایکل لدین و... دستورالعمل می‌گرفتند، افتخار هم می‌کند؟! اینهمه چرخش آخه؟ اصولگراها برای رسیدن به قدرت توافق نکردن و شکست سنگین خوردن.