مهر نوشت:

رئیس دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران حمایت کشورهای غربی از تروریست ها در سوریه را مغایر با شعارهای حقوق بشری آنان عنوان کرد و گفت: ارسال سلاح برای آدمخواران حیرت آور است.
علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه عصر امروز شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با عدنان منصور همتای لبنانی خود که در محل وزارت خارجه برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، در رابطه با برگزاری اجلاس موسوم به ژنو 2و دعوت احتمالی از ایران برای شرکت در اجلاس اظهار داشت: هنوز تصمیم نهایی برای برگزاری اجلاس ژنو 2 گرفته نشده و اجماع نهایی برای برگزاری آن حاصل نشده است و ما هنوز مطمئن نیستیم که این کنفرانس برگزار خواهد شد یا نه.

وی اضافه کرد: اظهار نظرهایی در رابطه با حضور ایران در این اجلاس صورت گرفته و مسوولان کشورهای صاحب حق وتو نظراتی داده اند و برخی ها به صراحت اعلام کرده اند خواهان شرکت ایران در اجلاس ژنو هستند و برخی نیز از طریق واسطه و به صورت غیر مستقیم به ما اطلاع دادند که علاقمند به حضور ایران هستند و این به خاطر اهمیت جمهوری اسلامی ایران و نقش آفرینی در منطقه است.

صالحی ادامه داد: این مشخص و مبرهن است که اگر چنین نشستی برگزار شود از طرف ایران مورد بررسی قرار خواهد گرفت و قطعا حضور پیدا خواهیم کرد اما جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهد داد و تا امروز نیز این قابلیت را بروز داده که اجازه نمی دهد نسخه ای از خارج برای مردم سوریه پیچیده و به آنها تحمیل شود.

وزیر امور خارجه خاطر نشان کرد: امیدواریم عقلای قوم به خصوص کشورهای منطقه و خارج از منطقه هر چه زودتر جمع شوند و راه حل سوری سوری تنظیم کنند تا خود مردم سوریه تصمیم گیر نهایی مقدرات خود باشند اما این تصمیم قطعی ماست که اجازه ندهیم نسخه ای از خارج برای مردم سوریه پیچیده و به آنها تحمیل شود.

وزیر خارجه در واکنش به برگزاری نشست دوحه که با هدف ارسال صلاح برای تروریست های سوریه برگزار شده است گفت: هر نشستی در جهت حل بحران سوریه باشد به گونه ای که در آن منافع ملی سوریه لحاظ شود و بدون تحمیل نسخه خارجی باشد با آن موافقیم اما نشستهایی که باعث شود سلاح به دست مزدوران برسد و باعث طولانی بحران و کشتار و تخریب در سوریه شود با آن مخالفیم.

صالحی اظهار داشت: در حیرتم غربی ها وقتی از حقوق بشر صحبت می کند چگونه به آدمخواران در سوریه سلاح میدهند تا آدمخواری کنند.

وی ادامه داد: معیار دوگانه در غرب امری بدیهی شده و آنها به اعتبار منطق قدرت هر چیزی را جایز می دانند چون معیار حق و باطل را خودشان میدانند اما فطرتهای پاک مردم توجیه آنان برای ارسال سلاح به مزدوران را قبول نمی کند و البته آثار این اقدامات به خود آنها مترتب خواهد شد.

صالحی یادآور شد: بیش از 2 سال از بحران سوریه می گذرد و یک جنگ جهانی علیه سوریه به راه افتاده و همه به جان مردم سوریه افتاده اند اما چون مردم با ارتش و دولت هستند نظام سوریه تا امروز به مدت بیش از 2 سال مقاومت کرده و الان هم دست برتر را دولت و مردم سوریه دارند.

 

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    16 3
    دوهه نه دوحه
    • بی نام A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
      3 4
      عقلای قم نه عقلای قوم
  • leila A1 ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    40 22
    واقعا تأسف آوره. کشورهایی که ایران رو باعث بحران در سوریه می دونن و از ایران می خوان دست از حمایت از تروریسم و دولت سوریه برداره در حالی که ایران هیچ دخالت نظامی دراین باره نکرده؛ اما خودشون اون قدر پست و بی شرفن که سلاح به معارضین می رسونن. اون هم معارضینی که از طایفه ی طالبان هستند و خود آمریکا طالبان رو اختراع و به نام تروریست به تمام دنیا صادر کرد تا هم به اهداف نظامی خودش دست پیدا کنه و هم چهره ی زشتی از اسلام به دنیا معرفی کنه. اما حالا داره از همین طالبان این جوری با اسلح حمایت می کنه.
  • عبدالرضا IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    20 7
    نكته تكان دهنده و هولناك اين است كه امريكا،انگليس و فرانسه "مي دانند" كه دارند به آدم خوارها و جگرخوارهاي خون آشام كمك مي كنند.