۰ نفر
۶ تیر ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۷

ایسنا نوشت:

وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با همتای کویتی خود بر آمادگی و اراده جدی رهبران فلسطین و اسرائیل برای ازسرگیری مذاکرات صلح تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پایبند به احیای مذاکرات صلح بوده و در این خصوص اراده جدی دارند، عنوان داشت، وی قصد ندارد زمان مشخصی را برای مذاکرات میان فلسطین و اسرائیل تعیین کند اما معتقد است باید پیش از برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر اقداماتی در این خصوص صورت پذیرد.

از سوی دیگر، وزیر امور خارجه آمریکا طی نشستی با شیخ صباح خالد الصباح، همتای کویتی خود مجددا تاکید کرد: هیچ راه حل نظامی در سوریه وجود ندارد چرا که سوریه لیبی نیست و این دو کشور از جنبه‌های گوناگون با یکدیگر متفاوتند. وی بار دیگر به ایجاد راهکار سیاسی بر اساس بیانیه نشست ژنو 1 فراخواند.

جان کری همچنین نسبت به ادامه روند کشتار و درگیری‌ها در سوریه که موجب فروپاشی دولت سوریه و شعله‌ور شدن فتنه‌های طایفه‌ای می‌شود هشدار داد.

وی در همین راستا، بر ضرورت ایجاد راهکار دیپلماسی از طریق آغاز مذاکرات جدید، تاکید کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =