۰ نفر
۱۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز اطلاعات آمار اتحادیه اروپا شمار بیکاران این قاره به 26.4 میلیون نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ اقتصادی لز اکو، یورواستات، مرکز آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد که نرخ بیکاری در ماه می همچنان شاهد افزایش بوده و به رکورد 12.1% در منطقۀ یورو و 10.9% در اتحادیه اروپا رسید. در طول یکسال شمار بیکاران اروپایی در 17 کشور اتحادیه اروپا افزایش یافته است. هرچند طبق گزارش منتشر شده روند افزایش بیکاران کُند بوده، اما در مقایسه با ماههای قبل همچنان از رشد برخوردار بوده است. طبق گزارش یورواستات نرخ بیکاری در مقایسه با ماه می سال 2012 که به ترتیب در منطقه یورو و اتحادیه اروپا 11.3% و 10.4% بوده، افزایش داشته است.
بدین ترتیب طبق اطلاعات دفتر آمار اتحادیه اروپا نزدیک به 26.405 میلیون نفر اعم از مرد و زن در ماه می 2013 در اتحادیه اروپا بیکار بودند که 19.222 میلیون نفر از آنها در منطقۀ یورو بوده‌اند.
کشورهای ضعیف با بیکاری بالا
کشورهایی که شمار بیکاران در آنها به شدت افزایش یافته عبارتند از: قبرس(از 11.4% به 16.3%)، یونان(از 22.2% به 26.8%)، اسلوونی(از 8.6% به 11.2%). در اسپانیا نیز نرخ بیکاری رقم 26.9% را نشان می‌دهد.
کشورهایی که بیکاری در آنها کاهش یافت
در مقابل کشورهایی نیز بودند که توانستند شمار بیکاران را کاهش دهند: لتونی( از 15.5% به 12.4%)، استونی(10% به 8.3%) و لیتوانی(از 13.3% به 11.7%)
کشورهایی با بیکاران اندک
نرخ بیکاری در برخی از کشورها نیز رقم کمی را نشان می‌دهد: اتریش(4.7%)، آلمان(5.3%)، لوکوزامبورگ(5.7%)
3152

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    57 2
    تو کشور ما چطور؟؟ آمار و ارقام چطوريه؟
    • بی نام A1 ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      13 1
      فکر کنم چند وقت پیش آمار بیکاری ایران 20 درصد اعلام شد
  • بیکار27 IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    39 5
    نجومی؟؟؟؟ تو ایران که بیش تر از 26 میلیون بیکار هست !!!!!!
  • msaeid22 A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    25 1
    از کجا میشه ارقام رسمی ایرانو گرفت گذاشت تو این قسمت
  • بی نام RS ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    16 2
    تیتر مناسب و جداب میتونست این باشه: "بیکاری در کل اروپا برابر با یه دونه ایران".. حتی بنظرم کمتر از ایران
  • بی نام A1 ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    12 2
    آمار مملکت خودمون بده لطفا اونم نه از اون آمارایی که مبناش بچه 10 ساله هست که اگه 1 ساعت در هفته کار کنه شاغل محسوب میشه. جمعیت آقا و خانم بیکار ما چقدر برادر من؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اول به خودت سوزن بزن بعد به دیگران
  • بی نام A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    15 1
    ازاده باشید و نظرات را منتشر کنید ببینید این تیتر زدن شما مثل این می ماند که یک نفر در دریا در حال غرق شدن باشد بعد داد بیداد راه بیندازد که اون کشتی ممکنه غرق بشه اخه عزیز من ما خودمون که بیکاریمون نجومیه اگه مثلا ژاپنی ها چنین تیری بزنند میگوییم حق دارند فکر نمی کنید اگر قرار بر این باشد که در مورد خودمان صحبت کنیم باید کلمه ابرنجومی را به کار ببریم؟ بحث دیگر این است که امارگیری عملی است برای اینکه ببینیم اوضاع چطور است و بعد برنامه ریزی کنیم تا وضع جامعه بهبود پیدا کند اما وقتی که امار را دست کاری می کنیم خیلی فاجعه است یعنی خودمان داریم خودمان را گول می زنیم لذا این جو دادنهای شما و صداوسیما حس خوبی در من ایجاد نمی کند حس می کنم دنبال پوشاندن چیزی هستید .
  • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    12 0
    اروپا كارش درسته، جدي ميگم سياه نمايي نكنين
  • بی نام IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    13 0
    خدا وکیلی خبر آنلاین دیگه از این خبرا نزن زشته !!! از تو بعیده ! همچین میزنی ارقام نجومی انگار کشور ما بیکار نداره ! همین ایران خودمون بالاترین درصد بیکاری بین جوانان رو داره. جای اینکه بگیم امریکا فلان اروپا بسان بیاین یکم از مشکلات خودمون مثل بیکاری که کمتر ازش حرف زده میشه صحبت کنیم.
  • مهدی A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    16 0
    بهتره آمار واقعی و وحشتناک در مورد بیکاری کشور خودمون را آنالیز و مورد بررسی قرار بدهیم تا بخواهیم با یه عنوان کلی تمام اروپا رو زی سوال ببریم . بهتره منصف باشیم در اکثر خانواد های ما یک یا دونفر فارغ التحصیل دانشگاهی داریم که به علت اینکه استخدام در بخش دولتی متاسفانه بسیار کاهش یافته مجبور هستند وارد بازار آزاد کار شو ند و چون در داشگاه اموزش فنی و حرفه ای ندیده اند بنابر این در بازار ازاد هم کاری برای خیل عظیم فارغ التحصیلان دانشگا هی و جو ندار د . و چون توانایی پیدا کردن شغل را ندارند پس توانایی تشکیل خانواده و ازدواج را هم نخواهند داشت . پس اقایانی مسوولی که واقعا دلسور هستند بهتر است به فکر مشکلات خود باشیم تا بخوا هیم در مورد مشکلات دیگر کشور ها با امار کذب مردم را سرگرم کنیم .
  • بی نام DE ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    4 0
    واقعا چقدر جالبه که اروپایی ها بجای ارقام کذب و اعلام درصد های دروغی واقعیت رو اعلام میکنن و رسانه های ما هم همونو با اب و تاب زیاد میکنن انم فقط بخاطر اینکه بگن دنیا در اشوبه و اینجا گلستان ادم تاسف میخوره به این امار بیکاری در ایران اگه کار سیاه رو حساب نکنیم بیکاری در ایران 50% باید برای پیشرفت و رفع ایراد اولین قدم قبول ان عیب و ایراده که ما در ایرانم بخوبی ان رو رعایت میکنیم.!!!!!
  • بی نام A1 ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    0 0
    ارقام پول نفت ما را که قطری ها می خورن هم بدید .لطفا