رئیس‌جمهور سوریه درخصوص بحران مصر تأکید کرد که تجربه اخوان از همان ابتدا محکوم به شکست بود.

به گزارش خبرآنلان به نقل از خبرآنلاین عربی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در گفتگو با روزنامه ثوره گفت: حزب‌الله لبنان ازاین‌رو کنار نیروهای ارتش سوریه در نبرد القصیر شرکت کرد که این شهر بیش از آنکه یک مسأله داخلی سوریه تلقی شود، با محور مقاومت ارتباط دارد.

 بشار اسد افزود، همچنان که بارها گفته‌ام، نیروهای ارتش سوریه در مناطق مختلف این کشور با تروریست‌های مسلح می‌جنگند. اما شهر القصیر یک منطقه کاملاً استراتژیک است و در مرزهای مشترک سوریه و لبنان به‌ویژه مقاومت واقع شده است. وی تصریح کرد: این منطقه از لحاظ جغرافیایی و در روابط سوریه و لبنان به‌ویژه مقاومت، نقش استراتژیک ایفا می‌کند. ازاین‌رو حضور مقاومت (لبنان) کنار نیروهای سوریه در نبرد القصیر ضروری به نظر می‌رسید.

تجربه اخوان از همان ابتدا محکوم به شکست بود

 رئیس جمهور همچنین به شکست اخوان المسلمین در مصر اشاره کرد و گفت: تجربه حکومت اخوانی‌ها از همان ابتدا محکوم به شکست است؛ زیرا این نوع حکومت (اسلام سیاسی) با طبیعت انسان سازگاری ندارد.

وی افزود: «طرح اخوان المسلمین ریاکارانه است و درصدد ایجاد تنش در جهان عرب است. اخوان المسلمین اولین گروهی بودند که در دهه هفتاد در سوریه طرح طایفه‌ای فتنه برانگیز را مطرح کردند».

اسد  با تاکید دوباره بر اسلام سیاسی گفت:سقوط چیزی است که از آن به اسلام سیاسی تعبیر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که دین را در سیاست به کار می‌گیرند یا از دین برای گروهی در مقابل گروه دیگر استفاده می‌کنند در هر نقطه‌ای از جهان باشند، سقوط خواهند کرد.

اسد خطاب به مرسی افزود: تو هیچ وقت نمی‌توانی مردم را فریب دهی و هرگز سطح فکر تو به حد ملت مصر که تمدنی هزاران سالانه دارند و یک تفکر قومی عربی روشنی را دنبال می‌کنند، نمی‌رسد.

رییس جمهوری سوریه افزود: بعد از یک سال از به قدرت رسیدن مرسی برای ملت مصر چهره واقعی اخوان المسلمین فاش شد و به آنها در افشای دروغ‌هایی که اخوان المسلمین در ابتدای انقلاب مردمی مصر می‌گفت، کمک کرد.

گفت‌وگوی رئیس جمهوری سوریه با روزنامه الثوره به‌مناسبت پنجاهمین سال تأسیس این روزنامه انجام شده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 34
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی رضا A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    سلام بلاخره خون به ناحق ریخته .. عالم شیعی مصر .. حسن شحاته..و همینطور مردمی که به ناحق در سوریه از شیعه کشته شده اند گریبان این دورویان را گرفت و انها را از سریر قدرت به زیر کشید
  • mahdi IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    عجب حرفی میزنه بشار اسد. داره میگه اگه سیساست و دینانت از هم جداست و اگر با هم باشه یعنی ریاکاری. وووووووای مه. پس چرا ایران حامیش هست
    • میثم IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      62 77
      حالا لابد شما فکر کردین سوریه یکی از استانهای ایرانه!!! یعنی باید صد درصد حرفاشون با ما یکی باشه؟؟؟ ما از یه متحد واقعا چی میخایم؟ 1-هشت سال که ما جنگ داشتیم جز معدود کشورهایی بوده که درکنار ما ایستاده 2-حامی مقاومته وبه حزب الله و حماس و.. کمک می کنه 3- نقش به سزایی در صادرات ما داره یعنی خیلی از کالاهای ایرانیو همین سوریه میخره 4- دوستدار وافعیه نظام ما است و....
    • طلبه از قم A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      6 9
      حرفش کاملا درسته چون سیاست در اهل سنت اگر با دیانت مخلوط بشه یعنی همین القاعده و اخوان المسلمین و به تفرقه وخونریزی دامن زده میشه .در کشورهای سنی چون از پشتوانه محکم فقهی برخوردار نیستن هرکسی میتونه فتوای کشتار و خونریزی رو صادر کنه بر خلاف شیعه که هر کسی نمیتونه فتوا صادر کنه.همین اخوان المسلمین که ادعای اسلام داره بعد از مبارک یک تیر سمت اسراییل شلیک نکردن بر عکس الان فتوای جهاد علیه مصریها توسط مفتیهاشون داده میشه...سیاست ما عین دیانت ماست درسته ولی به نفع اتحاد اسلام نیست که در این کشورها این تفکرات تقویت بشه چون تبدیل به سیاست بازی و ریاکاری میشه.البته متاسفانه بین ماهم این چیزا دیده میشه ولی روش شیعه خونریزی نیست.
    • ایرانی IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
      2 2
      به خاطر مسایل امنیتی ببم جان به نظرت باید حامی اردروغان دشمن ایران وایرانیت میشدیم؟؟
  • احسان IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    بسیار زیبا گفته "زیرا این نوع حکومت (اسلام سیاسی) با طبیعت انسان سازگاری ندارد "
  • بی نام EU ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    اين آقا بشار كه كفر گفته !!!! مگه ميشه دين از سياست جدا باشه ؟ نه شما بگين ميشه ؟!!!!
    • بی نام IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      9 50
      بله میشه. اسلام اگر تا حدودی و نه حتی کامل پیاده بشه یعنی به صورتی که در ایران هست کاملا با سیاست و حکومت سازگار هست و میتونه بهترین سیستم دموکراتیک مبتنی بر عقاید مذهبی رو ایجاد کنه.
  • بی نام A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    172 9
    رئیس جمهور همچنین به شکست اخوان المسلمین در مصر اشاره کرد و گفت: تجربه حکومت اخوانی‌ها از همان ابتدا محکوم به شکست است؛ زیرا این نوع حکومت""" (اسلام سیاسی)"""" با طبیعت انسان سازگاری ندارد.اسد با تاکید دوباره بر اسلام سیاسی گفت:سقوط چیزی است که از آن به اسلام سیاسی تعبیر می‌شودی خاطرنشان کرد: کسانی که دین را در سیاست به کار می‌گیرند یا از دین برای گروهی در مقابل گروه دیگر استفاده می‌کنند در هر نقطه‌ای از جهان باشند، سقوط خواهند کردقابل توجه بعضیا!!!!!!!!!!!
  • باربارا IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    همیشه گفتن "وای بر مغلوب"! حالا دیگه اسد هم با این همه ...... زبون در آورده! چه دنیایی شده!
  • هادی IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    زنده باد بشار اسد
  • بی نام A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    90 39
    دوستان حالا مشخص شد که اسد یه لیبراله و مخالفانش اسلامگرایان حماس از اخوان حمایت کرد و حزب الله از اسد ترکیه و تونس از اخوان حمایت کرد ند ایران از اسد حمایت کرد مسیحیان و لیبرال ها و شیعیان مصر ببر ضد اخوان لبنان هم به مردم مصر تبریک گفت ایران هم تقریبا همین موضع را داشت دقیقا روی این مسائل دقت کنید به مسائل مهمی دست می یابید .عجبا
    • حقیقت گو IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      44 57
      شما هم به نقش آمریکا و اسرائیل و اینکه از کدوم طرف دارند طرفداری می کنند یک مقدار فکر کن. به مسائل مهمی دست می یابی. عجبا
    • ع IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      3 0
      منكه نفهميدم ميشه واضح تر بگيد
  • بهراد GB ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    زنده باد بشار اسد
  • بی نام US ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    123 6
    پس ما که سیاستمون عین دیانتمون و دیانتمون عین سیستمونه تکلیفمون چیه؟
  • saeed A1 ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    47 97
    زنده باد بشار
  • بی نام IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    47 65
    چه میکنه این اسد!!!
  • حمید IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    82 3
    وی(بشار اسد) خاطرنشان کرد: کسانی که دین را در سیاست به کار می‌گیرند یا از دین برای گروهی در مقابل گروه دیگر استفاده می‌کنند در هر نقطه‌ای از جهان باشند، سقوط خواهند کرد.
    • بی نام IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      15 35
      نه انگار یه چیزایی حالیشه
  • بی نام DE ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    49 19
    « کسانی که دین را در سیاست بکار میگیرند سقوط خواهند کرد » اسد آقا !! نمک میخوری و نمکدان می شکنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
  • امید IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    71 2
    اگر عین همین حرفها را یک روزنامه نگار در روزنامه ای در کشورمان بزند. هم روزنامه را توقیف می کنند و هم ایشان را.
  • هول A1 ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    7 65
    خبر آنلاین مست شده فکر کرده رای آورده باید به همه چیز بتازه خیلی دلم بحالتون میسوزه یه مشت بی کار الاف خودشان کامنتی مینویسند بعد خودشان جواب میدهند شرمی هم نمیکنند. اشتباه می کنید اگه فکر میکنید دین رو از سیاست جدا کنید
    • باربارا IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      37 8
      این ادبیات زشت و هتاکانه ی شما رو چه اسمی میشه روش گداشت؟ هرکسی همفکر و همکار شماها نباشه اصلن جزو آدمیزاد نیست! یک دنیا تاسف هم برای امثال شما کمه!
    • یی نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      33 2
      بابا انگار خیلی سوختی اب بریز خنک شی
    • سهیلا A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      21 24
      چیه باربارابار تو کی هستی صهیونیسم؟!! کمونیسم؟!! جاسوس؟!! من که یک مسلمانم از دین هم هیچ ضرری ندیدم، بعضیا کی هستن و چشونه که اینقدر از دین بد میگن؟!! جلوی بعضی از آزادیاتونو گرفته خانومه محترم؟؟!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      8 7
      نظر این مثلا خانم سهیلا بسیار زشت ودر شان خودش بود متاسقم برات خبر برای نشر اینجور نظرات هتاکانه
    • امین DE ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      11 4
      شما افراطی ها هر زمان که میبینید کسی به ضررتون صحبت میکنه زود جبهه می گیرید ، خبرآنلاین کاربران زیادی را به خودش جلب کرده و شما افراطی ها دوست دارید مردم را خفه کنید ، شما که الاف نیستی اینجا چکار میکنی ؟ نظر و حرف فقط نظر مردم و نه نظر یه گروه افراطی ، پس حد و حدود خودتو بدون مردم آزادی میخوان و با رای خودشون نشون دادن چه چیزی را خواهان هستند
    • بی نام EG ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      13 0
      شما چرا نارحتید؟ چه ربطی به خبر آنلاین داره؟ بشار اسد عقایدش رو مطرح کرده که سیاست باید از دین جدا باشه اگر این رو اشتباه میدونید برید به اسد بگید چه ربطی به خبر آنلاین داره خبر انلاین فقط خبر رو نقل کرده!!
  • بهمن IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    6 10
    اسد که خودش الت دست کمونیستاست .مشروعیت نداره که نظر بده.
  • hrand IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    9 1
    بعضی از این دوستانی که اینجا کامنت مینویسن لطفا یکم خودشون رو کنترل کنن خانوم سهیلا هر کسی یه عقیده ای داره شاید بعضی ها فکر کنن دین باید از سایاست جدا باشه بعضی ها هم فکر کنن دین باید همراه سیاست باشه ما که نمیتونیم عقیده خودمون رو به کسی تحمیل کنیم اگه این خانوم باربارانظرش باشما موافق نیست قرار نیست که دیگه بهش توهین کنید و بهش تهمت بزنید خود شما فکر میکنید خیلی مسلمان هستید بیاین من چند تا چیز بهتون بگم ببین الان اسلامی که ما داریم همون اسلام زمون پیامبر هست یه حدیثی از پیامبر هست میگه اگه کسی ببینه که به یک نفر مومن ظلم میشه و به روی خودش نیاره و از کنارش به سادگی عبور کنه از همون لحظه اون مسلمان کافر حساب میشه اگه هر کسی خواست با من در این مورد بحث کنه ادرس وبلاگم را نوشتم تو قسمت نظرا
  • م IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    14 7
    جنابعالی و پدر مرحومت که دستتون به خون صد ها هزار نفر آلودست. همین مونده بود تو نظر بدی
  • مصطفی IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    4 1
    خانم سهیلا شما چرا انگ وتهمت میزنی چرا انقدر عسبانی هستی از حرف منطقی که نباید ناراحت شد اگر غیر منطقی است با دلیل برهان جواب متین بده
  • sayed IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 6
    لطف کنید مطلب را یک بار دیگر با دقت مطالعه کنید البته با حسن نیت ،خواهید دید که سخنان بشار اسد هیچ مغایرتی با (سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست ) ندارد.