۰ نفر
۱۵ تیر ۱۳۹۲ - ۰۲:۳۳

سیدفاضل موسوی در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:

به مناسبت نزدیک شدن سالروز ورود آزادگان یکی از آزادگان سوالی از من کرد تحت این عنوان که فرصت قانونی، شرعی، عقلی،‌ عرفی و انسانی پرداخت دستمزد کار چقدر است؟ عده‌یی از مردم این سرزمین در طول حداقل 10 سال (از سال 59 - 69) از سوی کارفرما برای کاری گمارده شدند. بنا به دلایلی از آن زمان تاکنون کارفرما از پرداخت قسمت اعظم حقوق و دستمزد آنها عملا شانه خالی کرده است چون این عمل (عدم پرداخت) حاصل نشده از سوال ساده اول چند سوال ؟؟ به قرار ذیل:

1- آیا کارگر کار خود را به خوبی انجام نداده است؟ (آن کارگران رزمندگان و آزادگان دفاع مقدس هستند.)

2- آیا کارفرما از تمکن کافی برخوردار نیست؟ (به صورت واقع کارفرما یا کشور ایران جزو ثروتمندترین کشورهای دنیاست.)

3- آیا کارفرما از کارکرد راضی بوده است؟ (در طول 33 سال کارفرما به کرات و با اشکال مختلف از نحوه انجام کار کارگر اعلام رضایت کرده است.)

4- آیا کارگر در دسترس کارفرما نبوده است؟ (مکررا کارگر در مورد خود و حقوق خود اعلام حضور و حیات کرده است.)

5- آیا کارگر نیاز به دستمزد و حقوق 23 سال معوق خود ندارد؟ اکثریت این قشر فداکار و مخلص زندگی را به سختی می‌گذرانند.)

6- اعتقاد کارفرما به موضوع حق و حقوق و عدالت چیست؟ گرچه سوال دوست آزاده ام بیشتر جنبه استفهامی دارد تا پرسشی، برای من هم ابتدا سخت بود ولی با توضیح بیشتر او به عمق این اتفاق بسیار بی‌قاعده و به دور از انصاف و عدالت ذهنم را مشغول و انگیزه نوشتن این ستون کوتاه را در من برانگیخت.قوه محترم مقننه چرا قانون مصوب اجرا نمی‌شود؟ مگر قانون برای اجرا نیست؟ اگر هست کی، کجا و چگونه؟قوه محترم مجریه مگر شما وظیفه‌یی جز اجرای قانون آن هم به صراحت دارید؟ پس چرا امروز حدود 40 هزار خانواده از حق و حقوق قانونی و مسلم خود محروم هستند؟

این عمل یعنی چه؟

قوه محترم قضاییه اگر امروز یک کارفرما حقوق یک ماه یک کارگر را پرداخت نکند چه برخورد قانونی با او می‌کنید؟

به نظرم حداقل او را ملزم به پرداخت مزد می‌کنید. اگر هم لازم باشد اموال کارفرما را برای پرداخت آن توقیف می‌کنید پس چرا در مورد مزد عزیزترین، صادق‌ترین، خادم‌ترین و باشعورترین فرزندان این آب و خاک مقدس اقدام نمی‌کنید؟

فرض کنیم این نوشتار به منزله دادخواستی برای احقاق حقوق آزادگان مظلوم است.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 302092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خسرو A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    3 5
    دادخواستی برای حقوق حق رزمندگان نه فقط آزادگان
  • غلام بهروز A1 ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    1 1
    تلاش برای معاش خانوار بخشی از جهاد است . با سلام ایثارگرم با شماره 01018098 وآزاده ام طبق مفاد قانون مصوب .اولا شماره ایثارگریم در سامانه نیست ! ثانیا محروم کردن افراد بدلائل واهی معصیت دارد .ثالثا از مسئولان مربوطه تقاضای رسیدگی عاجل دارم . رابعا ماهم آدم افتاده وانسان شریفیم !
  • اميرعباس A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    1 1
    برادران ما كه عمرحضرت نوح رانداريم،ميبنيدهرجندوقت تكوتك،اين عزيزان،به ملكوت علاء ميبيونند،،بسرم بمن ميكه،،بابا كي وضع تو خوب ميشود،باوركنيد،إز خجالت،سرم باين ميدازم،اكر مطالباط يكجاميبرداختند بيكدردي ميزديم،