سام مندس فیلمساز برنده اسکار بازمی‌گردد تا بیست و چهارمین فیلم مجموعه سینمایی جیمز باند را کارگردانی کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مایکل جی. ویلسن و بارابارا بروکولی تهیه‌کنندگان سری فیلم‌های جیمز باند از شرکت ایان پروداکشنز، گری باربر رئیس و مدیر عامل شرکت مترو گلدوین مه‌یر، مایکل لینتن مدیر عامل شرکت سونی اینترتینمنت و امی پاسکال یکی از روسای شرکت سونی پیکچرز اینترتینمنت روز پنجشنبه در بیانیه‌ای مشترک با اعلام این خبر تایید کردند دانیل کریگ بازیگر بریتانیایی برای چهارمین بار در نقش مامور 007 ظاهر خواهد شد.

جیمز باند 24 که عنوان آن هنوز اعلام نشده، 6 نوامبر 2015 در آمریکا و 23 اکتبر 2015 در بریتانیا روی پرده می‌رود. فیلمنامه را جان لوگان می‌نویسد.

«اسکای فال» فیلم قبلی مجموعه جیمز باند به کارگردانی سام مندس نوامبر 2012 اکران شد و پرفروش‌ترین فیلم مجموعه جیمز باند همین طور پرفروش‌ترین فیلم تاریخ بریتانیا شد. این فیلم تاکنون 1.1 میلیارد دلار در دنیا فروخته است.

«اسکای فال» که فیلمنامه آن را هم لوگان نوشته بود، برنده دو جایزه اسکار شد؛ جایزه بهترین ترانه برای ادل و جایزه بهترین تدوین صدا.

مندس در بیانیه‌ای از اینکه بار دیگر روی صندلی کارگردانی یک فیلم جیمز باند می‌نشیند، ابراز خوشحالی کرد.    

او در حالی به عنوان کارگردان جیمز باند 24 انتخاب شد که مارس امسال در مصاحبه‌ای با امپایر اعلام کرد به خاطر کارهای تئاتری خود از جمله «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی»، فیلم جدید جیمز باند را نخواهد ساخت.   

مندس با فیلم «زیبایی آمریکایی» برنده جایزه اسکار بهترین کارگردان شد. «جاده تباهی»، «جاده رولوشنری»، «تفنگدار آمریکایی» و «ما دور می‌شویم» از دیگر ساخته‌های اوست.

مجموعه فیلم‌های جیمز باند، مامور از خود خاطرجمع و بسیار بااستعداد بریتانیایی از سال 1962 با «دکتر نو» آغاز شد. اولین بار شان کانری نقش مامور 007 را بازی کرد و پس از او جرج لازنبی، راجر مور، تیموتی دالتون، پیرس برازنان و اکنون کریگ در این نقش ظاهر شده‌اند.

هالیوود ریپورتر / 11 ژوئیه / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی اصغر A1 ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    20 7
    فیلم اسکای فال یا همان سقوط اسمان بسیار جذاب ونفسگیر بود با یک بازی زیبا از دانیل کریگ ویک اجرای موسیقی بینظیر از ادل امیدوارم فیلم بعدی هم به این زیبایی باشد .
  • امید A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    23 11
    اسکای‌فال فیلم خیلی خوبی بود اما فیلم جیمزباندی خوبی نبود. امیدوارم قسمت جدید این مجموعه بتونه مثل کازینو رویال یه فیلم جیمزباندی واقعی بشه.
  • بی نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    15 7
    فیلم های باند همش قشنگن . کاش ما هم کمی یاد بگیریم تو فیلم سازی هامون البته با حذف سکانس های نامناسب
  • مهدی IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    13 7
    اسکایفال فیم خوش ساخت و خوبی بود، داستانش هم خوب بود ، ولی فیلم نامه خیلی سوتی داشت ! شخصیت منفی فیلم هر کسی رو که میخواست بکشه قبلش کلی سخنرانی میکرد !