مدیر روابط عمومی شرکت زیرساخت درباره گران بودن اینترنت گفت تعرفه پهنای باند را رگولاتوری تعیین می کند.

 

این مقام در مصاحبه با ایسنا {لینک} همچنین در مورد انحصاری کردن توزیع و فروش پهنای باند توسط این شرکت را مبتنی بر اصل 44 دانست و گفت انحصار نامیدن این موضوع خیلی منطقی نیست!

وی درباره قیمت خرید پهنای باند که پیش از این 15 یا 16 دلار عنوان شده بود گفت:‌ به هر حال ما پهنای باند را از درگاه‌های مختلفی خریداری می کنیم که هر یک از این درگاه‌ها تعرفه خاص خود را دارند اما در نهایت سازمان تنظیم مقررات میانگینی را در نظر گرفته و براساس قیمت خرید پهنای باند و هزینه‌هایی که در زمینه حفظ و نگهداری شبکه فیبر نوری، مدیریت پهنای باند و انتقال آن به شهرستان‌ها و غیره وجود دارد قیمتی را برای آن تعیین می‌کند.

خدایی در ادامه یادآور شد: اکنون اعداد و ارقامی که گاه از سوی مراجع مختلف مطرح می‌شود با واقعیت‌ها کمی تفاوت دارد و در آن‌ها هزینه‌هایی که این شرکت متقبل می‌شود در نظر گرفته نمی‌شود و برای شرکت ارتباطات زیرساخت نقشی مانند گمرک در نظر گرفته می‌شود که تنها پهنای باند را آورده و آن ها را بدون هزینه خاص ارائه می کند.

مهدی اخوان بهابادی -دبیر شورای عالی فضای مجازی - در گفت‌وگویی با ایسنا به انقاد تلویحی از شرکت ارتباطات زیرساخت پرداخت و این گونه عنوان کرد: ساماندهی وضعیت سرعت اینترنت در کوتاه مدت راه حلی به غیر از ورود بخش خصوصی ندارد و اکنون دلیل عمده کندی‌های اینترنت در این موضوع ریشه دارد.

 

5656

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =