ایسنا نوشت:

تجمع جمعی از صنوف قانونی شده با نام جامعه اصناف سینمای ایران روبروی وزارت ارشاد آغاز شده است.

در این تجمع که طبق اعلام قبلی از ساعت 11 صبح آغاز شده است، جمعی از اعضای صنوف قانونی روبروی درب اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجمع کرده‌اند و خواستار بازگشایی خانه سینما و تحویل آن به صنوف قانونی هستند.

در این تجمع که امروز 30 تیر ماه برگزار شده به نظر می‌رسد تعداد افراد حاضر به حدود 70 ، 80 نفر برسد و اعضای صنوفی که بیشتر در پشت صحنه‌ی سینما فعال هستند، حضور دارند.

حاضران سه پلاکارد «آقای همایون اسعدیان: ما سیاهی لشکر نیستیم» از طرف شورای انجمن مدیران تدارکات، «انجمن دستیاران فیلمبردار حمایت خود را از سازمان سینمایی و شورای عالی سینما برای بازگشایی خانه‌ی سینما قانونی اعلام می‌داریم» و «ما صنف‌های قانونی خواهان بازگشایی خانه‌ی سینما هستیم» از طرف شورای انجمن مدیران تدارکات سینمای ایران، حمل‌ می‌کنند.

جمعی از حاضران شعار می‌دهند که صنف‌های قانونی حمایت باید گردند.

همچنین از چهره‌های حاضر در این تجمع می‌توان به جمال شورجه ، حبیب‌الله کاسه‌ساز و‌ اکبر محبی اشاره کرد.

این جمع انتخاباتشان را 19 تیر ماه در محل اتحادیه تهیه‌کنندگان برگزار کردند و خواستار هستند تا مکان خانه سینما در خیابان بهار در اختیارشان قرار بگیرد،این در حالی است که در تجمع پنج‌شنبه اهالی سینما در مقابل خانه سینما،فرمانده انتظامی تهران قول داده است تا 6 مرداد ماه که مجمع عمومی خانه سینما برگزار می‌شود،از این ساختمان مراقبت بکند.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    9 8
    مگه چه خبره تو اين خانه سينمايي؟! بريد خونه هاي خودتون.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    14 3
    لشكر كشي خياباني شروع شد با يك تصميم نسنجيده سينماگران را به جان هم انداختند
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    32 3
    خب، الان میشه دوستان عزیز «قانون مدار» ما، بفرمایند که این تجمع، قانونی بوده یا غیرقانونی؟!با کدام مجوز؟از کجا؟! ضمنا، اینها که بیشتر سیاهی لشکرهای محصولات آقای کاسه ساز و شورجه بودند تا اهالی واقعی سینما! اینا روزی چند می گیرن بیان تظاهرات آقای کاسه ساز؟!!!
  • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    46 3
    ببینییم امین حیایی و رفیقش سلحشور هم میان یا نه
  • احسان IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    25 4
    بابا به زور سي نفر مي شن، كدوم هفتاد هشتاد نفر؟
  • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    20 3
    نقل قول از آقای جمال شورجه:«تمام حرف بنده این است که این حرکات و گلو پاره کردن‌ها به هیچ وجه برای سینمای ضعیف و کم اعتبار ما خوب نیست و اوضاع سینما را پیچیده‌تر می‌کند و اتهامات آن را بیشتر می‌کند. این تجمع‌های غیرقانونی و سخنرانی‌های هتاکانه عنوان مجرمانه دارد حتی در کشورهای به ظاهر آزاد با نظام‌های لیبرال دمکراسی. مگر ندیدیم و نمی‌بینیم که چطور جنبش‌های مردمی را در غرب و خود آمریکا چگونه سرکوب می‌کنند و کردند»!!! منبع: http://www.caffecinema.com/news-iran/34-news-iran/11983-l-r-.html نتیجه:آقای شورجه، دوست دارم بدانم که فقط برای دیگران میتوان فتوا صادر کرد و آن را «جرم» و «مجرمانه» دانست و وقتی همین اتفاق، توسط دوستان انجام شود،اشکالی ندارد و «جرم» محسوب نمی شود؟ الان فتوای شما چیست؟!
  • بی نام A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    12 1
    مینوشتید آغاز تحمع "قانونی" :)
  • بی نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    12 9
    ما سیاهی لشگر نیستیم.........اره ببخشید اشتباها شماها برزیده،اسعدیان،کیانیان،فرهادی،بودید.گریمتان کرده اند فقط امروز شما را با سیاهی لشگر اشتباه گرفته اند
  • الناز IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    30 3
    منفجر شدم از خنده!عکس های مهر را ببینید.یک سری کتک خور های سابق سینما و همان اقای بهروز وثوقی راد!لیدر استیل آذین و کاندیدای ریاست جمهوری!هم آمده بود که بگویند جزو بدنه سینما هستند.
    • بی نام IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      3 6
      خانم با شخصیت در مورد آدم ها اینطور با تحقیر صحبت نکنید ... این یه موضوع صنفیه ... اگه به شما ربطی نداره دخالت تکتید
  • باربارا IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    26 4
    این شمقدری و فرحبخش چی میخوان از جون سینما؟!!! همه جای دنیا وقتی دوره مسوئولیتشون تموم میشه به خوبی و خوشی تحویل میدن میرن، الا ایران!
  • م.ب A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    17 3
    همه اون حرفها و داستانهایی که آقای فرحبخش میگفت با همین تعداد بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • اسمان فر IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    24 1
    خانه سینما را بدن به لیدر استیل اذین و کریم شیره ای و و... بعد پرستویی- انتظامی -داود نزاد - برزی - عسکری - هاشمی - مرضیه برومند بهاره رهنما امیر اقایی -مهران مدیری -داود رشیدی - علی نصیریان هم برن شیرینی فروشی باز کنند ؟اقای فرح بخش بر دنبال شغل پدرت موفق تری واقعا شیرینی فرح بخش حرف نداره
  • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    20 3
    به زحمت ده دوازده نفر می شدن، اونم کسایی که حتی سیاهی لشگر هم نبودن...تعداد عکاسها و خبرنگارها، بیشتر از اونها بود...خوب خودشون رو خراب کردن...دستشون درد نکنه!