فورن اشترن برگ، سفیر جدید آلمان در جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه ضمن دیدار و گفت‌وگو با وزیر امور خارجه کشورمان رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.

علی‌اکبر صالحی در این دیدار ضمن اشاره به روابط خوب دو کشور در زمینه سیاسی گفت: دو کشور بزرگ ایران و آلمان شرکای طبیعی یکدیگر هستند و از زمینه‌ها و ظرفیت‌های بسیار زیادی برای توسعه و گسترش بیش از پیش روابط به‌خصوص در عرصه‌های اقتصادی و تجاری برخوردارند.

وزیر امورخارجه کشورمان، آلمان را کشوری مهم و تأثیرگذار در جامعه جهانی و اروپا ذکر کرد و ابراز امیدواری کرد که با آغاز به کار دولت جدید شاهد تغییر رویکرد غرب از تقابل به همکاری و تعامل با ایران باشیم.

صالحی هم‌چنین با اشاره به جایگاه و اهمیت ایران به‌عنوان باثبات‌ترین کشور در منطقه افزود: ایران از ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای برای همکاری در مسائل مختلف سیاسی و امنیتی و نیز اقتصادی و تجاری و انرژی با اروپا به‌خصوص کشور آلمان برخوردار است.

فورن اشترن برگ، سفیر جدید آلمان در جمهوری اسلامی ایران نیز با ابلاغ سلام‌های گرم وزیر امور خارجه کشورش به همتای ایرانی، به فرهنگ و تاریخ و نقش مهم و تاثیرگذار ایران در ثبات و امنیت منطقه و جهان اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد با آغاز به‌کار دولت دکتر روحانی شاهد بسط و گسترش بیش از پیش روابط بین تهران و برلین به‌خصوص در عرصه‌های اقتصادی و تجاری باشیم.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    34 2
    کاش کمی هم به فکر تغییر موضع خودتون بودید
  • بی نام A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    33 3
    والا تا جایی که ما دیدیم تو مناظره ها غربیها بدشونم نمیومده با ایران به توافق برسن ولی بعضیا نذاشتن!!!! بهرحال ما نه تنها امیدواریم بلکه برای همین به آقای روحانی رای دادیم
    • بی نام A1 ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
      0 0
      خواهید دید که روحانی زیر بار زور (شما بخون توافق) نخواهد رفت.
  • بی نام IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    21 5
    امیدواریم با آغاز کار دولت روحانی شاهد حضور شما نباشیم. با تشکر.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    20 2
    اقای روجانی حواسشون باشه با اغاز دولتشون این امید ها نا امید نشه!!! ما بهشون رای دادیم تا تغییری تو اوضاع مملکت ایجاد شه
  • بی نام US ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    از تحریم و عقب ماندگی وپیامد های اجتماعی آن بیچاره شدیم محض رضای خدا مردم را دریابید...مردم ..مردم..وبازهم مردم...