آیت الله لاریجانی: مدعیان فعلی حقوق بشر تا 150 سال قبل برده‌دار بودند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، آیت الله آملی لاریجانی که در جمع اعضای ستاد حقوق بشر قوه قضاییه سخن می‌گفت با اشاره به اهمیت دفاع و مقابله با هجمه‌های تبلیغی غرب علیه حقوق بشر اسلامی گفت: دفاع از کیان اسلام در برابر هجمه‌های حقوق بشری غرب جهادی عظیم در راه اسلام است.

آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه توجه به تببین مسئله حقوق بشر در جوامع اسلامی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در ادیان آسمانی به ویژه اسلام، کرامت انسانی و توجه به حقوق انسانها بسیار قابل توجه است و در واقع اسلام منادی واقعی حقوق بشر بوده است.

آیت الله آملی لاریجانی اسلام را منادی حقوق بشر و دارای سابقه تاریخی و پشتوانه نظری و عملی حقوق بشری دانست و با اشاره به برخی آیات و روایات در باب کرامت انسانی و حقوق انسانها افزود: بیش از 1400 سال است که ناب‌ترین کلمات و جملات در باب حقوق بشر و کرامت و ارزش‌های انسانی از زبان پیامبر (ص) و ائمه (ع) و در قرآن کریم جاری شده و رفتار و سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) و منادیان واقعی حقوق بشر نیز الگویی عملی درباره چگونگی توجه به حقوق انسانها است و جهان معاصر می‌تواند فارغ از هیاهوی رسانه‌ای و تبلیغی غرب به مقایسه رفتار منادیان واقعی حقوق بشر و مدعیان امروزین آن بپردازد تا دریابد که چگونه مدعیان فعلی حقوق بشر که خودشان تا 150 سال قبل برده‌دار بودند حالا هم که مدعی حقوق بشر شده‌اند باز دست از حملات علیه بشریت بر نمی‌دارند.
رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: در حال حاضر متأسفانه غربی‌ها با استفاده از جنبه‌های تبلیغاتی و اختاپوس رسانه‌ای خود از حقوق بشر علیه کشور‌هایی که در خط سیاسی آنها نیستند استفاده می‌کنند و حتی با استفاده از مراکز و بنیادهای علمی و پژوهشی نیز سعی دارند مبانی حقوق بشری خود را به جهان تحمیل کنند در حالیکه به لحاظ تئوری فاقد پشتوانه‌های لازم و از بعد عملی دارای رفتارهای دوگانه در این زمینه هستند.
آیت ا... آملی لاریجانی با اشاره به اعلامیه حقوق بشر، چالش بزرگ این اعلامیه را که نشانگر تناقض‌های فلسفی و نظری حقوق بشر غربی است، نگاه سطحی به موضوع کرامت انسانی اعلام کرد و گفت: در قرآن کریم بر موضوع کرامت انسانی به خوبی تصریح شده و سایر ادیان الهی نیز به ارزش‌های انسانی توجه ویژه دارند اما نگاه ماتریالیستی غرب معتقد به انسان تک بعدی و جسمانی و فناپذیر است آیا از این نقطه نظر می‌توان برای کرامت او جایگاهی قائل بود؟
رئیس دستگاه قضا با تأکید بر اینکه «واقعیت حقوق بشر را باید در ادیان الهی جست وجو کرد نه در حقوق بشر رنگین و سیاست ‌زده غربی که هزاران سالوس و کذب و ریا در آن نهفته است» افزود: در چارچوب هستی شناسانه اسلام که معتقد به هستی مطلق و طی مسیر بی‌نهایت برای انسان است کرامت انسانی معنای واقعی می‌یابد در حالیکه در اعلامیه حقوق بشر غربی‌ها در حالی از توجه به آزادی‌های انسان و حقوق او صحبت شده است که چارچوب نظام اخلاقی آنان روشن نیست و معتقدند که نظام اخلاقی مبنایی و جهان شمولی وجود ندارد؛ و چگونه می‌توان از اخلاقیات و توجه به حقوق انسانها حرف زد در حالیکه معتقدیم هیچ چارچوب غالب و مشخصی برای معرفی نظام اخلاقی نمونه و الگو وجود ندارد.
آیت ا... آملی لاریجانی تأکید کرد: غربی‌ها تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا یک نظام حقوق بشری را به تمام دنیا تحمیل و دیکته کنند اما در صورت تبیین درست حقوق بشر از سوی نظام‌های دینی، مدعیان حقوق بشری که اخلاق را نسبی می‌دانند یا قبول ندارند و یا آن را مقوله‌ای کاملاً اجتماعی می‌دانند نمی‌توانند عرض اندام کنند.
رئیس قوه قضاییه رفتارهای دوگانه مدعیان حقوق بشر را کاملاً برملا شده دانست و اظهار کرد: غربی‌ها در حال حاضر به اسم حقوق بشر و آزادی ظلم مضاعفی نسبت به بسیاری از ملت‌ها روا و در گزارش‌های حقوق بشری خود موارد خلاف واقع را منتشر می‌کنند و مسلمانان باید با تقویت مبانی نظری و عملی در برابر مظلومیت حقوق بشری خود دفاع کنند.
آیت ا... آملی لاریجانی بی‌توجهی به حقوق مردم بحرین و شرایط پیش آمده در مصر را نمونه‌هایی از رفتارهای متناقض غرب در برابر حقوق بشر و آزادی و رعایت لوازم و مسیر دمکراسی بر شمرد و سپس به ادعاهای غرب علیه وضعیت حقوق بشر در ایران اشاره کرد و گفت: هجمه علیه ایران بر اساس بنیان‌های غلط است، آنان برخی احکام اعدام در ایران را در حالی محکوم می‌کنند که محکومان از افرادی هستند که علیه مردم بی‌گناه و مردمان و کودکان اسلحه کشیده و فضا را ناامن کرده‌اند و یا از طریق مواد مخدر افراد جامعه را آلوده می‌کنند. رئیس قوه قضاییه افزود: در حالیکه خود غربی‌ها نیز نمی‌توانند چنین جنایتکارانی را تحمل کنند؛ به ما اعتراض دارند که چرا علیه مجرمان خطرناک و مسلح اقدام می‌کنید و آن وقت خودشان به بهانه مقابله با چند تروریست به سایر کشور‌ها حمله می‌کنند مردمان و کودکان و مردم بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند.
رئیس دستگاه قضا با قدردانی از تلاش‌های انجام شده در ستاد حقوق بشر، بر ضرورت افزایش سطح این فعالیت‌ها تأکید کرد و افزود: به سرانجام رساندن اهداف این ستاد حاصل تلاش جمعی و فراگیر اعضای توانمند آن بوده و امیدواریم با افزایش امکانات و تقویت نیروی انسانی فصل جدیدی در دفاع از کیان قوه قضاییه و نظام اسلامی در برابر هجمه‌های غربی آغاز شود

 

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    94 3
    داشتم داشتم حساب نيست. دارم دارم حسابه!
  • بی نام A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    63 3
    سری به کشورهای حاشیه خلیج فارس بزنید هنوز برده داری رواج داره
    • بی نام A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
      2 57
      انچه در کشورهای خلیج فارس، در اعراب قدیم و حتی در ایران مد بوده برده داری نبوده . عرب ها همین الان هم خدمتکاران تمام وقتی دارند که به آنها کنیز می گویند. به خدمتکار مرد هم غلام می گویند که همان نوکر و چاکر خود ما ایرانی هاست. این کنیز و غلام و نوکر و چاکر همینی هست که الان در همه جای دنیا مرسومه و بهش خدمتکار می گن. در زمان جاهلیت و پیش از اسلام اما برده داری وجود داشته و با امدن پیامبر برده داری ور افتاد
    • بی نام US ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
      14 0
      اطلاعات شما بسیار نادرست است. در زمان پیامبر و پس از آن هم برده داری وجود داشته و برده خرید و فروش می شده است و احکام بسیاری هم در اسلام در مورد برده ها وجود دارد. بحث آزاد کردن برده مثلا برای کفاره روزه یکی از این نمونه هاست.
  • بی نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    88 3
    با نقض حقوق بشر توسط امریکا موافقم و اینکه حالا مدعی شده اند اما همین برده دارها یک سیاهپوست را به عنوان رییس جمهور دارند. می توان گفت حداقل در مسیر تاریخ این انسانها به جلو حرکت کرده اند و عقبگرد تاریخی نداشته اند که خودش جای تقدیر دارد و همیشه به این بیندیشید که در کشورهایی که به آن توهین می کنید انسانهایی حضور دارند که مثل ما میهن اشان را دوست دارند و این انسانها همانقدر بنده خدا هستند که ما هستیم گرچه با سیاست هایشان مخالف باشیم.
    • بی نام A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
      7 76
      عزیزم بحث سیاهپوست و غیر سیاهپوست نیست. بحث سر این هست که آمریکایی ها حتی اگر حقوق بشر رو هم قبول داشته باشن فقط برای شهروندان خودشون هست. اونها به راحتی به یک کشور حمله می کنند و ده ها هزار نفر رو می کشن و اسمش رو می گذارن جنگ با تروریسم و همه چیز رو توجیه می کنند. اونها مردم جهان رو به شهروندان درجه یک و دو تقسیم می کنند و همه این شعارهایی که می دن فقط برای سیاه کردن سایر ملل دنیاست.
    • بی نام A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
      6 52
      در هیچ نقطه ای از دنیا برده داری به شکلی که در امریکا وجود داشته نبوده برادر عزیز. در برخی از کشورهای دنیا برده داری جنسی ، کودکان کار ، بهره کشی وجود داره که غیرقانونی و خلاف حقوق بشر هست اما برده داری به شکلی که در امریکا بوده در هیچ کجای دنیا و در هیچ دوره ای وجود نداشته. جنگ داخلی امریکا که جنگ شمالی ها و جنوبی ها بود به خاطر برداشتن برده داری بود که ده ها هزار نفر کشته شدند و سرانجام شمالی ها که مخالف برده داری بودن پیروز شدن
  • بی نام DE ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    98 4
    مهم اینست که آنها بالاخره فهمیدند انسانها را نمیتوان در بردگی فکری و جسمی نگهداری کرد .........
  • بی نام A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    5 68
    همین دادگاه اخری که یک قاتل سیاه پوست رو به خاطر اینکه سفید پوست بود تبرئه کردند نشون میده که همه این ها ظاهر قضیه است. هنوز هم نژاد پرستی و برده داری توشون وجود داره
    • بيطرف IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
      4 2
      برادر من شما اونجابودي؟شماپرونده رو مطالعه كردي؟اين ساده ترين مسئله است كه هر حكمي كه در هرزمينه اي صادربشه يه سري موافق داره يه سري مخالف.يه مثال ساده برات ميزنم مثلااگه شما از يه جارد بشي ببيني بچه محلت داره باكسي دعوا ميكنه اتوماتيك وارطرف بچه محلتو ميگيري بدون اينكه بدوني حق با كيه.مطمئن باش اگه حكم دادگاه بر عكس بود يه سري سفيد پوست تظاهرات ميكردند.اين يه عده هميشه درهمه جاي دنياهستند.زمان مارتين لوتركينگ بودن بعداهم هستند مهم اينه كه الان رييس جمهور امريكايه سياه پوسته واين مسئله نظر شمارو نقض ميكنه
  • بی نام A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    61 6
    خب بوده باشند. ربطي به الان داره؟!!!
    • بی نام A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
      5 72
      بله که ربط داره غلط می کنن برای سایر کشورها نسخه بپیچند. همین اروپایی ها اگه یه کم اوضاع اقتصادیشون خراب بشه به جون هم می افتند و اون اصل و طینت واقعیشون رو نشون می دن. اصلا این ه ااعلامیه حقوق بشر رو به خاطر وحشیگیری های بی حد و حصر خودشون تو جنگ جهانی دوم درست کردن
  • بی نام A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    29 1
    مهم اسم برده ، کنیز، غلام و رعیت نیست مهم رابطه سلطان ، آقا و ارباب با آنها است که به یک اشاره جان و ناموسشان را از دست می دادند. برای نمونه به تاریخ اروپا و خاور دور و ایران مراجعه کنید.
  • دکتر A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    6 65
    احسنت بر آقای لاریجانی اونا خود حقوق بشر رو از منشور کوروش ما گرفتن. ایرانیها هیچ وقت در طول تاریخ برده دار نبودن