دکتر مسعود کرباسیان در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین، تحلیلی درباره شکل‌گیری اقتصاد‌های نوظهور و نقش پیمان‌های منطقه‌ای ارائه داده است.

معاون سابق وزرای بازرگانی و اقتصاد در مطلب خود نوشته است:
«اگر هر یک از 27 کشور اتحادیه اروپا، مستقل بودند، قطعا از توان اقتصادی و سیاسی امروزی خود برخوردار نبودند. این کشورها چانه زنی، قدرت تاثیرگذاری و نفوذشان در سرمایه‌گذاری را مدیون حضورشان در اتحادیه اروپا می‌دانند. دنیا به سمت این همگونی در حال حرکت است. اما اینکه در بعضی از کشور‌ها به نتیجه نمی‌رسد دلایل دیگری را باید ذکر کرد. در اتحادیه‌ای مانند اتحادیه اروپا که دو جنگ جهانی را پشت سر گذاشته، اگر بحرانی در هریک از کشور‌ها پیش آید بقیه کشور‌ها به این بحران کمک می‌کنند. حالا اگر ما بگوییم این بحران ناشی از پیوستن بعضی از کشور‌ها است یا نه فرقی در اصل موضوع ندارد، ناشی از اختلاف دیدگاه‌هایی است که وجود دارد که جای آن در اینجا نیست.»
این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در ادامه مطلبش می نویسد:
«دنیا امروز حالت فشرده‌ای پیدا کرده و این ارتباطات است که بازار را گسترش می‌دهد. ضمن اینکه تجارت خارجی یکی از موتور‌های توسعه است. امروز همه پذیرفتند که موتور توسعه تجارت است، ولی میزان شدت و ضعف آن مورد اختلاف است. این‌گونه نیست که کسی معتقد باشد که پشت دیوارهای بسته می‌توان به توسعه دست یافت.»
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 305290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    8 0
    تا زمانیکه پولهای مشکوک و نامعلوم به راحتی وارد چرخه اقتصادی کشور تحت عنوان "تاسیس بانک-شرکتهای هلدینگ-سرمایه گذاریهای چند منظوره-و..." میشوند اقتصاد کشور پس رفت خواهد داشت و توسعه و گشایشی در کارنخواهد بود!
  • بی نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    8 0
    دیوارهای بسته اگر برای ایران توسعه به همراه نداشته باشه اما برای مافیا ثروت هنگفتی به همراه داره.
  • علی IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    6 0
    شاید منفعت کسانی در پشت همان دایوارهای توسعه باشد والا جایگاهی در کشور ندارند !
  • بی نام A1 ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    9 0
    نمی توان نمی توان نمی توان .... اگر اینطور بود کره ی شمالی توسع ه یافته ترین کشور دنیا بود
  • hsn IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    0 3
    تنگ کردن دایره تحریم ها آنهم پس از پیروزی مرد کلید بدست پیام خوبی از سوی غرب نبود. بیماران بجای آنکه برحکومت بشورند روزی صدبار لعنت به غرب می فرستند بدلیل اینکه انسانیت را هم در پای منافع خود قربانی کرده است. وقتی تهدیدشان کنی و جلو بزنی می گریزند . وقتی ملایمت نشان می دهی پررو می شوند. ما به کدام ساز غرب برقصیم؟ هرکسی که مواد اولیه تولید داروی شیاف استامینوفن و صد ها داروی حساس را نداده مسئول جان کودکان ایرانی است.
  • بی نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    2 0
    ننگ بر اقتصاد مرده وراكدو بسته دولتي كه نتيجه اش، رانت وفساد است ونابودي فرصتها ومردم.
  • دال A1 ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    2 0
    براى بازى بزرگ، مردان زيرك لازم است. هدايت و مديريت بازى به اين بزرگى كه در منطقه و با شدت هر چه تمامتر در جريان است بايد شهامت بازى با بازيگردان را داشت...
  • بی نام A1 ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    3 0
    همانگونه که تحریم ها، وابستگان خیلی ها رو به اوج پولداری رساند دیوارهای بسته هم برای خیلی ها منافع وحشتناک داره خصوصا سرزمین های خشک و بی اب و علف دبی و قطر و ..... حتی حاضرن پولهای زیادی خرج کنن تا این وضعیت باقی بمانه ...