معاون کاهش تقاضا و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد: مطالب پیشگیری اولیه از اعتیاد به محتوای کتاب‌های درسی افزوده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ بابک دین‌پرست در این رابطه گفت: در سال تحصیلی گذشته مطالب پیشگیری اولیه از اعتیاد در کتاب علوم زیستی و بهداشت اول متوسطه درج شد که این مطالب در سایر مقاطع نیز گنجانده می‌شود.

وی اظهارداشت: طی یک دهه گذشته با تبادل تفاهم‌نامه بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت آموزش و پرورش فعالیت‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد برای والدین، مربیان و دانش آموزان انجام شده است.

دین‌پرست با بیان اینکه علل دقیق گرایش دانش‌آموزان به مصرف مواد مخدر امسال در دست بررسی است، ادامه داد: به‌طور کلی زمینه‌های خانوادگی، تاثیر همسالان، دوستان و محیط‌های اجتماعی مستعد، زمینه‌ساز گرایش دانش‌آموزان به مواد مخدر است.

وی از تشکیل کارگروهی با مشارکت وزارت آموزش و پرورش برای تهیه دستورالعمل جامع جهت درمان اعتیاد نوجوانان خبر داد و گفت: در زمینه نحوه درمان دانش‌آموزان معتاد با حفظ مصالح این افراد تصمیم‌گیری خواهد شد و براساس آن امکانات لازم برای درمان مصرف‌کنندگان مواد مخدر فراهم می‌شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 305927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 5
    گنجاندن این مطالب در کتابهای درسی باعث تبلیغ آنها نمی شود. آموزش و پرورش دوست دارد قبح اعتیاد را بریزد که آن را وارد کتابهای درسی نموده است. بهتر است از روشهای دیگر استفاده شود و دنبال سهده ترین و احمقانه ترین راه نباشیم. گرچه این رویه در مملکت ما طبیعی است. انجام ساده ترین راه بدون در نظر گرفتن عواقبو نتایج همه جانبه ی آن.چرا سن اعتیاد کاهش پیدا کرده این مقاله را برای مسولان نظام بفزستید تا چشمهایشان روشن شود و از خواب غفلت بیدار گردند!
  • امید EU ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    در کتاب زیست شناسی چرا؟ اعتیاد که ویروس و میکروب نیست! اعتیاد حاصل سبک زندگی نادرست، عوامل روانی متعدد و ... است. در کتاب مهارتهای زندگی باید گنجاند! مثلا اعتیاد به اینترنت چی؟ اون هام مربوط به زیست میشه؟ چرا همه چیز در کشور ما جابه جاست! باید درسی قوی به نام مهارتهای زندگی به شکل نوین ارائه بشه و روانشناسان قوی اون رو به عهده بگیرند.