۰ نفر
۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴

امروز چهارشنبه دو نوزاد پسر در شهرهای یاسوج و شاهرود در داخل آمبولانس متولد شدند.

دومین نوزاد یاسوجی در آمبولانس 115 چشم به جهان گشود.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به واحد مرکزی خبر گفت: خانم 33 ساله ای با تلاش نیروهای اورژانس 115 نوزادش را سالم در آمبولانس به دنیا آورد.
ضیاء رسولی افزود: در سحرگاه امروز چهارشنبه درخواست کمک از مرکز پیام 115 یاسوج مبنی بر وضع حمل خانم باردار ساکن روستای تنگ سرخ از توابع شهر یاسوج رسید که تکنسین های پایگاه جاده ای تنگ سرخ برای انتقال وی به بیمارستان اقدام کردند که پس از طی مسافتی نوزاد پسر در آمبولانس چشم به جهان گشود.
ششم مرداد نیز مشابه چنین اقدامی به همت تکنسین های اورژانس 115 صورت گرفت.

 

تولدی دیگر در آمبولانس
چهارمین فرزند یک خانواده روستایی در نزدیکی شاهرود و در شرایط اورژانسی توسط ماموران ۱۱۵ در آمبولانس به دنیا آمد.
به گزارش فارس، امروز چهارشنبه ساعت 10:25 صبح طی تماس تلفنی با مرکز اورژانس 115 شاهرود، آغاز دردهای زایمان مادری 33 ساله گزارش شد. این خانواده در روستایی با فاصله 120 کیلومتری شاهرود زندگی می‌کنند.
در نتیجه سریعا تیم امدادی اورژانس 115 اعزام و در کمترین زمان بر بالین وی حاضر و جهت انتقال به بیمارستان،مادر را به درون آمبولانس هدایت و بسوی بیمارستان حرکت دادند.
ماموران اورژانس، حین انتقال مادر باردار به شاهرود به دلیل شدت گرفتن و آغاز مراحل زایمان مجبور شدند آمبولانس را متوقف کرده و امدادگران اورژانس حاضر در صحنه، اقدامات لازم درمانی جهت زایمان خانم باردار را آغاز کردند.
این اقدامات شامل سرم تراپی، مدیریت راه هوایی نوزاد،کلامپ کردن و بریدن ناف نوزاد بود که در نهایت موفق به بدنیا آوردن نوزاد پسر شدند. خوشبختانه مادر و نوزاد با حال عمومی خوب به بیمارستان امام حسین تحویل داده شدند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IN ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    23 0
    شما میدونید این روزها چه خبره که بچه ها دارن تند تند تو آمبولانس و کف خیابون به دنیا میان؟!!!تو یک ماه اخیر 8 تا جوجه اینجوری به دنیا اومدن!!! انشاءا... همشون سالم و عاقبت به خیر باشن:)
    • بابک A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
      1 0
      من فکر کنم اونطوری دیگه هزینه سرسام اور زایمان یا خدای نکرده سزارین را نمیدن..